Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kreativ fotograf

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. May 05
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

..udfører kreative opgaver!

Hej Aminoer

Jeg har i de sidste par års tid skudt nogle kreative billeder, efter min egne idéer, udelukkende for sjov og til eget brug.
I dag vil jeg godt tilbyde firmaer at få lavet reklamefotos i samme stil & udførelse og ikke mindst med samme kreativitet.

Efter min mening er reklamemarkedet mættet med stock-lignende billeder med den effekt, at man overser / glemmer produktet i det øjeblik man kigger på billedet.
Derfor skal man nu også gå et skridt længere for at fange forbrugerens interesse. Hvordan? Med et lidt mere spændende motiv.

Hvis du vil have lidt anderledes billeder, som skal sælge dit produkt på en kreativ/humoristisk/grænseoverskridende måde, kan jeg muligvis være den rette for dig.

Du kan kigge på mit arbejde her : www.alieva.dk

Hvis du er interesseret i et samarbejde, er du velkommen til at sende mig en PM.

NB: Pris pr. billede er fra kr. 5.000, afhængig af model-antal, location mv. Send en PM og hør om din pris.

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 21:18

Hej Katja,

Flotte billeder du har på din hjemmeside. Stor ros for kreativiteten - der kan jeg sgu ikke følge med Smile

Ikke for at være en lyseslukker - men jeg tror dog ikke, at det er på Amino, du kommer til at hente dine kunder. Jeg startede for et halvt år siden, og alle mine henvendelser via Amino har været produktfotos af forskellig slags (mest med hvid baggrund) i et helt andet prisleje, end det du nævner. Mange Aminoer er "små" web-butikker eller små iværksætter-producenter, som ikke har økonomi til at få taget produktfotos af de mere etablerede fotografer. De benytter sig i høj grad af stock-fotos på grund af prisen.

Og ja - jeg får også kvalme af web-sider overklistret med de her skrækkelige intetsigende microstock-fotos Big Smile

Med dine meget kreative billeder og store efterbehandling vil jeg nærmere tro, at det er indenfor musik- og teater/film branchen, at du skal hente dine kunder. Prøv evt. at markedsføre dig på musikkonservatoriet, teaterskolen osv. Der er i hvert fald behov for den type billeder, men om de har pengene ved jeg ikke. (Min kone er uddannet på musikkonservatoriet). Om ikke andet kan du få slået dit navn fast i de rigtige kredse, og så skal der nok komme kunder i butikken med tiden.

Du må meget gerne sende mig en PM - jeg tror, at vores meget forskellige indgangsvinkel til fotograferingen kunne bringe nye ideer på banen hos begge.

Med venlig hilsen

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 21:32

Total seje billeder, hold da op. Du er dygtig!

Men ja som Carsten siger, så tror jeg at du må sigte meget højere end nye iværksættere. Men det kan du tilgengæld snildt gøre med så stort et potientiale. Hvad med modemagasiner, parfume-industrien osv?

Go girl!

:-) Dorthe 

Fra Helsingør
Tilmeldt 19. Sep 08
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 22:05

Hej Katja

Det er meget svært ikke at blive hængende på din alieva.dk og tage sig tid til at se længe på hvert billede. Det er helt vildt så meget historie, der udspiller sig i hvert billede.

Jeg kommer til at tænke på Bennetton, der jo i en årrække kørte med kampagner, der virkelig fik folk til at se efter - og jeg mener at dine billeder har samme kvalitet og måske også det samme potentiale.

Spørgsmålet er hvad du gerne vil - hvad er du du gerne vil lave og hvem vil du arbejde med.
Du er ung og kan rejse verden rundt, så du er slet ikke begrænset til DK - Måske Italien og Frankrig mere er lande, der virkelig kunne give dig kamp til stregen.

Modehuse, Breweries - Ure - Smykker - Biler - Både...
Du kunne blive meget spændende for en række store brands, der er store nok til at hamle op med potensen i dine billeder.

5000 lyder for mig som en latterlig lav pris i forhold til det reklamepotentiale, der er i det du kan lave, så jeg vil også foreslå dig at arbejde hen mod at sælge dig på opgaver til en noget højere pris frem for på "pr. billede".

MAGMENTOR.COM - Udgiv dit Online Magasin på AppStore

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 22:23

Hej Katja,

Ja man kan absolut ikke kalde dine billeder stock-lignende, og det er vel egentlig det, du vil opnå.

Når det er sagt, syntes jeg faktisk at dine billeder er lidt "for meget", omend der nok skal være kunder til det - det er bare ikke sikkert, at du lige finder dem her på Amino. Den seksuelle undertone i mange af dine billeder egner sig næppe til markedsføring af typiske "iværksætter-produkter" omend det kan være lige i øjet for visse "kapselbærende" produkter.

Med andre ord; jeg syntes dine billeder er fede og teknisk godt udført til det publikum, de henvender sig til, men jeg tror du skal opdatere din portfolio hvis du vil hente "kedelige" kunder.

Tilmeldt 5. May 05
Skrevet kl. 02:11

Mange tak for jeres kommentarer og ikke mindst ros! Stick out tongue

Carsten :: Ja, som du selv nævner det, kniber det lidt med økonomien inden for den "kunstneriske" branche :-) Jeg er selv mest til rock'n'roll og har da også haft en del henvendelser fra danske rockbands mv. og udført par gratis opgaver for diverse mod lidt eksponering. Men der er lidt /ingen honorar at hente, medmindre jeg får Metallica som kunde :-)

Dorthe :: Mange tak :) Nu er det ikke så forfærdeligt længe siden jeg har fået den tanke at lave reklamefotos.. amino var min første indskydelse :-)

Sopie :: Det glæder mig, at du kan lide billederne! Ja, honoraret er meget lille, hvis man tager i betragtning at tidsforbruget ligger omkring 3-4 dage ved at få lavet et enkelt opstillet billede. 
Tanken med den billige pris er, at jeg vil starte et sted. Man skal jo være en stor optimist, hvis man forventer at få højtbetalt bestilling fra de tunge drenge, uden at man kan præsentere et portefølje med tidligere udførte kommercielle jobs. Men alt er selvfølgeligt muligt, det kan jeg ikke afvise :) Som sagt, er ideen med reklamefotos ret ny ... jeg kommer helt sikkert til at benytte mig af dine forslag før eller senere ;-)

Kim :: Jeg går udelukkende efter de "festlige" typer ;-)

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 08:42

Hej Katja,

At tjene penge som fotograf er ikke nemt - specielt ikke indenfor den mere kunstneriske genre. En god tommelfingerregel er, ens tid er delt mellem 80% markedsføring i bred forstand og 20% fotografering. Jeg tror alle kender til problemet, at der er masser af folk, som gerne vil have taget gode billeder, men ikke helt kan forstå, hvorfor det er så dyrt.

Jeg tager væsentlig færre billeder efter at jeg gik i luften med mit lille foto-firma Smile Til gengæld er kvaliteten højere.

Du har et super godt kreativt talent, men teknikken halter altså lidt nogle steder. Hvis du vil blive bedre til at tjene penge, så kan jeg kun anbefale, at du påtager dig opgaver for en symbolsk betaling i starten. Lad være med at lave det gratis  så sætter folk ikke pris på dit store arbejde. Det giver så meget mere end blot at tage "sine egne" billeder, og du får forretningsaspektet med.

Med venlig hilsen

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 08:53
Tilmeldt 5. May 05
Skrevet kl. 12:53

Hej igen

Beklager en lidt forsinket tilbagemelding - er lige kommet hjem fra en forlænget weekend i Budapest :P

Carsten :: Mange tak for at du deler ud af dine erfaringer. Jo, teknikken skal nok blive bedre (har kun taget billeder i 1½ år, så det bliver bedre & nemmere med hvert billede). Vi må se, hvad fremtiden kommer til at byde på af opgaver.

Jonas :: Mange tak :-). De er taget i min parkeringskælder i Sydhavn. Vi prøvede forskellige motiver. Den med spaden blev suveræn og derfor brugt i firmaregi.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)