Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gennemlæsning af regnskab

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg blevet kontaktet af et firma i DK som ønsker at jeg skal købe mig ind som partner i deres virksomhed.

I den forbindelse søger jeg en revisor som kan hjælpe mig med at læse to regnskab for 2007, 2008 og et balance dokument for 2009 igennem for mig og give mig feedback på dette.

Jeg skal nok give mere information hvis dette er påkrævet, men det bliver over PM eller mail.

Giv mig venligst et bud på hvad dette måtte koste!

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:47

Hej Nils.

Det kommer nok til at koste dig en fast timepris for at få en gennemgang af regnskaberne. Det kommer også helt an på, hvor omfattende og hvor logiske de er at gennemgå.

Du kan evt. prøve at kontakte pt@firmakontoret.dk, og tale med Per Thomsen om situationen.

Vi kan også kontaktes på telefon 88 16 44 44, hvor du vil blive omstillet til en af vores revisorer i afdelingen.

Hvis du vil vide lidt om os, er du velkommen til at se på vores hjemmeside www.firmakontoret.dk.

Rigtig god weekend, og held og lykke med projektet. c",)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:03

Hej Nils!

Du skal være velkommen.

Du kan kontakte os, såfremt vi skal hjælpe dig.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 19:10

Du bør overveje, om det ikke er en advokat, du i første omgang skal rette henvendelse til. Ved virksomhedshandler er der mange andre faktorer end lige netop de historiske regnskaber, som er væsentlige. Ender du med et køb, så skal (bør) du alligevel have en advokat på banen - så hvorfor ikke med det samme.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:58

Fru Espresso!

Det kræver vel næppe en advokat for at gennemlæse nogle regnskaber .

Det kræver vel en økonomisk gennemgang af regnskaberne før en advokat komme rmed på banen!

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:02

Peter - Revisor:
Det kræver vel næppe en advokat for at gennemlæse nogle regnskaber .

Indikerer du at jurister er bedre til regnskab end revisorer??Wink

Iøvrigt enig - ofte ender det med at advokaten alligevel sender et regnskab videre til revisoren og så får man alligevel lov at betale for begge...

Tilmeldt 25. May 06
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 21:49

Henrik Krogh:

Iøvrigt enig - ofte ender det med at advokaten alligevel sender et regnskab videre til revisoren og så får man alligevel lov at betale for begge...

En virksomhedshandel involverer i langt de fleste tilfælde også en advokat - så man undgår vel næppe at betale både til en revisor og til en advokat. Stick out tongue

Mit argument for at starte med en advokat, går på at advokaten indledningsvis sikrer sig, at alle formalia overholdes, og at kontraktforholdene omkring en evt. handel, men også internt i selskabet, er i overensstemmelse med det forventede. For  mig ville det være de første forudsætninger, der skulle være på plads inden jeg ville gå fuldstændig i dybden med regnskabstallene.   

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 22:05

Det virker som en helt unaturlig fremgangsmaade. Det svarer lidt til at gaa ned i banken og klargoere al papirarbejdet til et billaan inden man her set om der overhovedet er nogen motor under fronthjelmen (dette goer sig ikke gaeldende for Porsche ejere).

Faa foerst kigget regnskabet igennem for overhovedet at se om det er en sund forretning.

Simon S Larsen Purchasing analyst

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:21

Ja...lyder også fuldt ud logisk for mig.

Har dog også prøvet det en del gange i praksis.

Tilmeldt 25. May 06
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 23:02

Simon S Larsen:

Det virker som en helt unaturlig fremgangsmaade. Det svarer lidt til at gaa ned i banken og klargoere al papirarbejdet til et billaan inden man her set om der overhovedet er nogen motor under fronthjelmen (dette goer sig ikke gaeldende for Porsche ejere).

Faa foerst kigget regnskabet igennem for overhovedet at se om det er en sund forretning.

Eller også sætte et hold motorsagkyndige til at gennemgå bilen, inden man overhovedet ved, om der er mulighed for at finansiere købet. Stick out tongue

Man må formode, at køberen er blevet inspireret af regnskaberne til et køb  - og derfor ønsker at gå videre med handlen. Vi er selvfølgelig forskellige - men her ville jeg gå til en advokat - præcis som jeg ville gå i banken, når jeg var faldet for en bestemt bil.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)