Hmm..fru Ekspresso..du kan nok ikke sammeligne et billån med et virksomhedskøb, hvor advokat og revisor i sidste ende skal gå i spænd sammen. Nu har jeg været med til at sælge flere virksomheder gennem tiden, og det første en potentiel køber gør, er at stille op med sin revisor for at gennemgå regnskaber mv. Advokaten kommer så evt. først ind i billedet i anden omgang med hensyn til kontrakter mv. |
Peter - Revisor:Hmm..fru Ekspresso..du kan nok ikke sammeligne et billån med et virksomhedskøb, hvor advokat og
revisor i sidste ende skal gå i spænd sammen.
Nu har jeg været med til at sælge flere virksomheder gennem tiden, og det første en potentiel køber gør,
er at stille op med sin revisor for at gennemgå regnskaber mv.
Advokaten kommer så evt. først ind i billedet i anden omgang med hensyn til kontrakter mv.
Peter - det er muligt, at jeg er undtagelsen. Men de handler jeg har været involveret i, har udelukkende været med advokater som rådgivere. Som udgangspunkt må det formodes, at regnskaberne er revideret af en revisor. Det vigtigste i de handler, som jeg kender til, har været at få alle forpligtelser til overfladen, og tage de nødvendige forbehold i overdragelsesdokumenterne.
Det er mit indtryk - og nu vil du nok sige mig imod - at advokatfirmaerne har ganske gode skatterådgivere - eller i hvert fald dygtige folk at trække på. Lur mig om Bent Zimmermann ikke skulle være én af dem
Taler vi derimod om en lille enkeltmandsvirksomhed, så er historien nok anderledes. Her er jeg nemlig enig med dig i, at revisoren (nok) vil være første step. Men mon ikke det er et spørgsmål om 'religion' sammenholdt med hvor ens egne kompetancer er størst.