Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gennemlæsning af regnskab

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm..fru Ekspresso..du kan nok ikke sammeligne et billån med et virksomhedskøb, hvor advokat og

revisor i sidste ende skal gå i spænd sammen.

Nu har jeg været med til at sælge flere virksomheder gennem tiden, og det første en potentiel køber gør,

er at stille op med sin revisor for at gennemgå regnskaber mv.

Advokaten kommer så evt. først ind i billedet i anden omgang med hensyn til kontrakter mv.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 00:55

Peter - Revisor:

Hmm..fru Ekspresso..du kan nok ikke sammeligne et billån med et virksomhedskøb, hvor advokat og

revisor i sidste ende skal gå i spænd sammen.

Nu har jeg været med til at sælge flere virksomheder gennem tiden, og det første en potentiel køber gør,

er at stille op med sin revisor for at gennemgå regnskaber mv.

Advokaten kommer så evt. først ind i billedet i anden omgang med hensyn til kontrakter mv.

Peter - det er muligt, at jeg er undtagelsen. Men de handler jeg har været involveret i, har udelukkende været med advokater som rådgivere. Som udgangspunkt må det formodes, at regnskaberne er revideret af en revisor. Det vigtigste i de handler, som jeg kender til, har været at få alle forpligtelser til overfladen, og tage de nødvendige forbehold i overdragelsesdokumenterne.

Det er mit indtryk - og nu vil du nok sige mig imod - at advokatfirmaerne har ganske gode skatterådgivere - eller i hvert fald dygtige folk at trække på. Lur mig om Bent Zimmermann ikke skulle være én af dem Surprise

Taler vi derimod om en lille enkeltmandsvirksomhed, så er historien nok anderledes. Her er jeg nemlig enig med dig i, at revisoren (nok) vil være første step. Men mon ikke det er et spørgsmål om 'religion' sammenholdt med hvor ens egne kompetancer er størst.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:42

Espresso:
Man må formode, at køberen er blevet inspireret af regnskaberne til et køb

"Jeg blevet kontaktet af et firma i DK som ønsker at jeg skal købe mig ind som partner i deres virksomhed".... lyder nu mere som hjælp til den indledende gennemlæsning af regnskaber for at se om henvendelsen er interessant...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:13

Hej med jer

Tak for alle henvendelser og tilbud som jeg har fået,opgaven er nu i hænderene på revisorolsen.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:44

Jeg må så sige at jeg godt kan følge fru Expresso. De fleste som påtænker at købe en virksomhed kan jo godt finde ud af at se resultatet på bundlinien og aflæse bruttoavance m.v. Mange kan også vurdere om der er den ekstra luft der skal til at for at kunne forrente købesummen for virksomheden/anparterne.

et interessante i sådan en virksomhed er ikke så meget regnskabstallene (som formentlig ser gode ud - ellers var der jo ikke noget at udbyde til salg). Det man bør fokusere på er hvad der ligger af aftaler med omverdenen, indskrænkninger m.v. Når vi taler flerejede virksomheder som man køber en andel i er der også et område der hedder anpartshaveroverenskomst  og der er en advokat et godt bud.  At en revisor til at rådgive sig i forhold til de regnskabsmæssige forhold også er en god ide er der ingen tvivl om men jeg ville nok starte hos advokaten.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)