Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google har stjålet 4000 kr fra vores firmakonto

Side 5 ud af 5 (47 indlæg)
Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Jeg synes du skulle kontakte en dansk advokat, og høre hva de ville anbefale i sådan en sag. Så får du nok noget af en overraskelse, når han siger det jeg skrev.

Jeg ville ikke kontakte en dansk advokat for en sådanne sag men som du selv nævner en i Irland :)

Enig i en advokat ville kunne give bedere rådgivningen end os begge Smile

/allan

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:09

Allan Hansen:

Jeg ville ikke kontakte en dansk advokat for en sådanne sag men som du selv nævner en i Irland :)

Enig i en advokat ville kunne give bedere rådgivningen end os begge Smile

Så prøv at gør det og hør deres svar til en sag angående 4000 kr...

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 15:11

Allan Hansen:
Ok hvad skal man så når Google igonere kunden som her ?

Det er nok ikke forkert at formode at Google får rigtigt mange henvendelser vedr. "saldo på konto", - det er jo et meget komplekst system der ikke er så nemt at gennemskue med mange variabler omkring søgeord m.m. 

Derfor er der kun i den konkrete situation tilbage at blive ved at rykke, og rykke osv. frem for bare at stille sig pænt i køen, der er nok er kilometerlang.

Og så selvfølgelig det vigtigste, - at tage ved lære af det fremover. Når man forpasser chancen for at trække betalingen tilbage, så er det værd at kigge på hvorfor. Trådstarter har læst kritikken af Google, så når skaden ikke er forsøgt reduceret ved at trække betalingen tilbage, så skyldes det måske at man ikke rigtigt får fulgt op på tingene. Den ene dag tager den anden, og så er der gået tre måneder. Kender vi det ikke allesammen?, - jeg gør ihvertfald. På min væg hænger diverse små cheks som jeg ikke fik indløst i tide, fordi jeg ordner alt elektronisk og er en sjælden gæst i bank og postkasse. Det nævner jeg blot, fordi jeg ikke er bedre end trådstarter, men jeg er blevet bedre til det efterhånden som cheksene er blevet større ,-)

/Michael

Fra København NV
Tilmeldt 30. Jan 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:16

JDA Trading ApS:

Kasper FP:
I maj i år forsøgte jeg at indbetale 2000 kr til vores Google Adwords konto.
Efter at have indtastet kreditkortoplysninger, fik jeg en fejlmeddelelse, der sagde, at de ikke kunne autorisere en indbetaling med kreditkortet.
Da jeg jo i princippet kunne have tastet de forkerte kortoplysninger ind, forsøgte jeg igen, men samme fejl kom frem, og jeg måtte jo lade det være indtil jeg kunne forhøre mig i bogholderiet omkring evt. problemer med dette firmakort.

2-3 måneder senere optræder der pludselig en post på vores kontoudtog fra banken: 4000kr - hævet af: Google.

En tanke...

Hvordan kan to fejl betalinger af 2.000 kr blive en hævning på 4.000 kr tre måneder efter ? Det vil da til enhver tid fremgå som to hævninger af 2.000 kr.

Så kunne det tænkes at det er to forskellige ting... For har da svært ved at forestille mig at de skulle komme tre måneder efter ?

Det er en logisk tanke, uden tvivl, men vi har på ingen måde hverken forsøgt eller rent faktisk købt nogle ydelser hos Google, udover denne AdWords ting, så hvordan de skulle komme i besiddelse af vores kreditkortoplysninger er mig så en gåde.

Jeg takker for de mange gode råd omkring chargebacks, og jeg vil forhøre mig i banken i morgen, men udover at det måske så er for sent, så er en vigtig del af problematikken stadig, for mig at se, at det er så godt som umuligt at få hjælp af Google til at opklare dette mysterie. Sad

Mange har gode pointer i om det er "umagen værd" - men hvis man bare vil beholde en smule integritet og ikke lade sig "bøje forover og bede om mere", som en også skriver, så må man holde fast i princippet, hvilket er, at man fandme skal have den vare man betaler for - som minimum. Eller også skal Google diske op med en djævlens god forklaring på hvorfor de har hævet 4000 kr.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:22

Kasper FP:

Mange har gode pointer i om det er "umagen værd" - men hvis man bare vil beholde en smule integritet og ikke lade sig "bøje forover og bede om mere", som en også skriver, så må man holde fast i princippet, hvilket er, at man fandme skal have den vare man betaler for - som minimum. Eller også skal Google diske op med en djævlens god forklaring på hvorfor de har hævet 4000 kr.

Du skal jo ik misforstå mine indlæg, for prøver på ingen måde at retfærdigøre deres handling.

Men stil dig selv spørgsmålet: "Er de 4000 kr f.eks 40.000 kr ydeligere værd for at få ret? Dertil kommer en masse spildtid og ødelagt humør". Hvis du kan svare ja, så er en retsag vejen frem...

Fra København NV
Tilmeldt 30. Jan 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:02

Fashion-Seller:

Kasper FP:

Du skal jo ik misforstå mine indlæg, for prøver på ingen måde at retfærdigøre deres handling.

Men stil dig selv spørgsmålet: "Er de 4000 kr f.eks 40.000 kr ydeligere værd for at få ret? Dertil kommer en masse spildtid og ødelagt humør". Hvis du kan svare ja, så er en retsag vejen frem...

Jeg misforstår det ikke, og jeg prøver heller ikke på at opfordre til mundhuggeri eller andet, jeg mener bare, at hvis man har det bedre med at give op og lade dem beholde de penge de har snuppet, umiddelbart uden belæg, jamen så fred være med det. Jeg vil bare have det dårligere med at lade mig løbe om hjørner med af store firmaer der tror de kan ignorere deres kunder og score kassen på det, end at kæmpe for mine penge. Om det er 4000 eller 4 milliarder er underordnet. (dog ville jeg nok være en smule mere aggressiv i mit forsøg på at få pengene tilbage, hvis det var 4 milliarder Wink)

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:11

Kasper FP:

Jeg misforstår det ikke, og jeg prøver heller ikke på at opfordre til mundhuggeri eller andet, jeg mener bare, at hvis man har det bedre med at give op og lade dem beholde de penge de har snuppet, umiddelbart uden belæg, jamen så fred være med det. Jeg vil bare have det dårligere med at lade mig løbe om hjørner med af store firmaer der tror de kan ignorere deres kunder og score kassen på det, end at kæmpe for mine penge. Om det er 4000 eller 4 milliarder er underordnet. (dog ville jeg nok være en smule mere aggressiv i mit forsøg på at få pengene tilbage, hvis det var 4 milliarder Wink)

Bemærk jeg siger ik du skal give op eller lægge sagen hen, jeg gør blot opmærksom på, at du skal overveje hvor mange penge/resourcer du smider i din kamp. Hvis du bruger 25 timer på kampen mod dem, kunne du i denne tid have tjent samme beløb hjem (aner ik din timeløn så det kan godt værre det kræver flere/færre timer)...

Side 5 ud af 5 (47 indlæg)