Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Print markedsføring - A5 Magasin

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Regstrup, Danmark
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder og overvejer følgende, og vil gerne høre jeres mening om dette:

Udsendelse af et A5 magasin til Butikker og Kontorer i mit område.
Indholdet er bygget op som et reelt magasin med 16 sider (første gang) i 4 farver , hvoraf 6 - 8 sider er annoncer. Det udendes til ca. 6.600 modtagere i udvalgte postnumre.

Formålet er primært at promovere mine egne forretninger, men med mulighed for at andre B2B virksomheder med interesse i mit område kan annoncerer i magasinet.

Magasinet får eget navn og egen hjemmeside, der opdateres med artikler og indhold jævnligt.

Udgivelses frekvens ca. 4 gange årligt.

Indhold primært omkring SEO, Hjemmesider, IT generelt, Markedsføring, men også med eventuelle profiler af lokale virksomheder iværksættere, og andre indkomne forslag hen af vejen.

Da jeg selv tidligere har haft forlag, er det for mig ikke vanskeligt at opbygge magasinet og tilhørende hjemmeside.

Hvordan vil I modtage et sådan magasin?

Er det en god ide eller skal jeg hellere "bare" sende et "salgsbrev" ud en gang i mellem.

Jeg svinger lidt mellem at
- det er en god ide, fordi der kan fokuseres på det lokale erhvervsliv, og det giver mulighed for at markedsføre mine lokale projekter ( 3 stykker) bredt og samtidigt.

og

- alt for meget arbejde i forhold til bare at lave et "simpelt" salgsbrev alene for hver virksomhed.

Obs, jeg kigger ikke på økonomien i dette - den er selvfølgelig relevant - men ikke i forhold til ovenstående spørgsmål.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 19:46

Hej Thomas,

min første indskydelse er, at man ikke kan kalde noget i A5 for et magasin... Jeg synes personligt det er et tarveligt format at arbejde med. Skal du have opmærksom hos modtageren, burde du måske overveje eksempelvis 21x21 eller andet "halvskævt".

Derudover er det jo en alternativ markedsføring, og med formatet 21x21 på eksempelvis 130 gr papir og 16 sider, kan du lige holde dig under den magisk 50 grams grænse hos PostDanmark.

Når det er sagt, så tror jeg da absolut at jeg selv ville give mig tid til at kigge i sådan en tryksag såfremt den fangede mit øje, så jeg synes da du skal arbejde videre med idéen. Lad mig gerne høre mere om projektet, når du når længere, vi kunne måske også være interesseret i at annoncere, såfremt produktet og målgruppen er rigtig.

anders@detsortebureau.dk // www.detsortebureau.dk

Fra Regstrup, Danmark
Tilmeldt 9. Jan 06
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 20:07

Jeg tror du har halt ret i din pointe med formatet, den vil jeg lige arbejde videre på. Tak for indspark. Yes

Fra Dragør
Tilmeldt 12. Sep 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 21:13

Jeg tror, det er en god idé, hvis du har kompetencerne og midlerne. Det virker altid bedre, når det er "andre", der omtaler ens virksomhed, og her kan du jo opbygge en jornalistisk og i læserens øjne mere objektiv historie, frem for det gængse salgsbrev. Så har læseren paraderne nede. Bliver det salgsbreve i en anden udformning, kommer parader nok op igen, når magasin nr. 2 dumper ind af døren. Men rigtig interessant idé, held og lykke med den!

Mvh

Jacob

Vil du ha' flere kunder til dit outlet? Eller bare gode outlet tilbud? Prøv www.outletters.dk

Vil du hellere have råd til og om markedsføring, så kig ind på www.Ordkontoret.dk

Fra Skanderborg
Tilmeldt 9. Sep 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 10:00

Hej Thomas,

det er nærmest umuligt at svare på om et magasin er en god idé - sådan generelt. Nogle tryksager fanger vores interesse, de fleste ryger direkte i affaldskurven.

Det bedste du kan gøre er efter min mening at lave et udkast, der temmelig præcist viser dine intentioner omkring indhold, stil, format, annonceringsmuligheder osv., og så tage det under armen og gå ud og spørge nogle af de lokale virksomheder, som magasinet er møntet på, om de ville være interesseret i at læse/annoncere i det.

Mvh. Linda Taanquist

Vil du have flere kunder?
www.lt-marketing.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:05
Det er da super svært at give sin mening om, som Linda er inde på, men den første tanke hos mig er, Hvornår skulle jeg have tid til at læse endnu en reklame fyldt blad igennem ?
Men jeg læser generelt heller ikke så mange blade.
En anden ting, så er det et super interessant projekt du er igang med, så jeg er da super spændt på udviklingen af det.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:08

Hov, hvad skete der lige der ???

Nå, men jeg skrev:

Jeg syntes også, at det er svært at komme med sin mening, da vi ikke kan se et udkast af det. Det vil nok være samme krav annoncørene vil have før, de vil investere penge i annoncer i dit blad.

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 22:22

Altså jeg har ikke hørt om lignende magasin før, så det er da nyt og anderledes og fænger alene fordi man ikke har set sådan et dumpe ind af posten før. A5 er som omtalt en forkert størrelse, kvadratisk kunne være interessant og skiller sig ud. Salgsbrev bliver krøllet sammen og smidt i skraldspanden, kræver opfølgning og er til tider mere et irretationsmoment end en teaser for modtageren. Du skal ind og pirre på et nyt punkt. Jeg kunne da godt ha lyst til at modtage et magasin med tips, forklaringer, tilbud på løsninger og flotte artikler om hvordan lokale virksomheder løser deres web-markedsføring.

Hvis du har brug for hjælp på det grafiske, vil jeg gerne deltage i dit projekt!

www.dorthekornerupdesign.dk

:-) Dorthe

Fra Helsingør
Tilmeldt 19. Sep 08
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 22:52

Hej Thomas

Jeg har tidligere haft en kort men glorværdig karrierre som showstopper i en reception og har derfor et meget stort spørgsmål.

Hvad er der i det for læserne?
Hvad får de med dit magasin og er det noget de efterspørger?

Er magasinet blot en reklame, kan du gøre det nok så flot - så ryger det i kurven. Der skal være noget her og nu, der sender det ud til dem, der er relevante for dig som læsere.

Så:

Hvem på kontoret/i butikken skal læse det?
Hvad er de interesseret i - (som er relevant for dig)
Hvad skal de helst gøre efter at have læst en eller flere magasiner
Hvordan vil du få dem til det?

De spørgsmål er gode at have i baghovedet, når du går rundt og får input blandt dine læsere.
Det skal handle om dem - ikke om dig og dine projekter.

kh.
Sophie

MAGMENTOR.COM - Udgiv dit Online Magasin på AppStore

Fra Regstrup, Danmark
Tilmeldt 9. Jan 06
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 08:22

Sophie du stiller nemlig lige de rigtige spørgsmål :)

Magasinet skal indholde :
- Artikler om hvordan man praktisk bruger sin hjemmeside
- Lidt fif til hvordan man bruger Windows og Office
- Lidt om OpenOffice licensfri software og andre ligende IT hjælpemidler
- Websiden som udstillingsvindue - hvordan sikre man med små midler et godt førstehånds indtryk
- Opsætning af mail signatur og hvorfor det er billig markedsføring
- Regnskabs / bogføringstips

I det hele taget pratiske tips til alt hvad jeg oplever virksomhederne og medarbejderne spørger om til daglig, både vores kunder (Som den der ringer og spørger om de skal betale $1.500 til et firma i New York for ikke at miste deres domæne. Nej det skal de ikke!) til forskellige emner som jeg ser andre tage op.

Så det bliver et magasin med indhold og selvf. annoncer. Ikke bare et "Mit firma er bare det bedste" magasin.. (Det skriver jeg i mine egne annoncer Surprise )

Glenn.

Planen er at lave en PDF med artikler og opsætning, som vi sender ud til potentielle annoncører, så de kan se magasinet MED indhold inden de vælger om der skal en annonce i.

Dejligt med alle disse indspark. jeg skal nok lægge en PDF online, når vi er kommet lidt længere, så kan I flå det fra hinanden og hjælpe med at samle det igen Big Smile

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)