Jeg sidder og overvejer følgende, og vil gerne høre jeres mening om dette: Udsendelse af et A5 magasin til Butikker og Kontorer i mit område. Formålet er primært at promovere mine egne forretninger, men med mulighed for at andre B2B virksomheder med interesse i mit område kan annoncerer i magasinet. Magasinet får eget navn og egen hjemmeside, der opdateres med artikler og indhold jævnligt. Udgivelses frekvens ca. 4 gange årligt. Indhold primært omkring SEO, Hjemmesider, IT generelt, Markedsføring, men også med eventuelle profiler af lokale virksomheder iværksættere, og andre indkomne forslag hen af vejen. Da jeg selv tidligere har haft forlag, er det for mig ikke vanskeligt at opbygge magasinet og tilhørende hjemmeside. Hvordan vil I modtage et sådan magasin? Jeg svinger lidt mellem at og
|
Hej Thomas,
min første indskydelse er, at man ikke kan kalde noget i A5 for et magasin... Jeg synes personligt det er et tarveligt format at arbejde med. Skal du have opmærksom hos modtageren, burde du måske overveje eksempelvis 21x21 eller andet "halvskævt".
Derudover er det jo en alternativ markedsføring, og med formatet 21x21 på eksempelvis 130 gr papir og 16 sider, kan du lige holde dig under den magisk 50 grams grænse hos PostDanmark.
Når det er sagt, så tror jeg da absolut at jeg selv ville give mig tid til at kigge i sådan en tryksag såfremt den fangede mit øje, så jeg synes da du skal arbejde videre med idéen. Lad mig gerne høre mere om projektet, når du når længere, vi kunne måske også være interesseret i at annoncere, såfremt produktet og målgruppen er rigtig.