Hej Aminoer, Jeg har gennem personlige relationer fået fat i en leverandør af ris og pastaprodukter. Produkterne fra ham er af yderst god kvalitet og til en meget fornuftig pris. Fragt, opbevaring, godkendelser osv. er der alt sammen styr på. Det jeg mangler at få styr på er følgende: Hvad er butikkernes avance på eks. ris? (så jeg kan regne baglæns og finde min salgspris) Hvordan kommer jeg på den smarteste måde i forbindelse med butikskæderne, er der nogle der har nogle kanaler man kan bruge? Hvad er normal praksis ved samhandel med store kæder, tager de hele containere af gangen, hvor lang kredit vil de have, skal varerne leveres til centrallager, skal man betale et "reklame" tillæg osv. osv.????? ALT info er kærkommen. Jeg håber der sidder nogle der ude der gerne vil dele noget erfaring, da det ville kunne hjælpe mig utroligt meget. Hvis i ikke vil dele tingene her i offentligheden så send mig da gerne en personlig besked. Jeg ser meget frem til Jeres hjælp. Mvh Trecho |
trecho:
Hvad er butikkernes avance på eks. ris? (så jeg kan regne baglæns og finde min salgspris)
Fra minus xx til 20-50%. Det afhænger af mærke og kæden
trecho:Hvordan kommer jeg på den smarteste måde i forbindelse med butikskæderne, er der nogle der har nogle kanaler man kan bruge?
Tager fat i indkøberen, der har med det pågældende område at gøre...
trecho:Hvad er normal praksis ved samhandel med store kæder, tager de hele containere af gangen, hvor lang kredit vil de have, skal varerne leveres til centrallager, skal man betale et "reklame" tillæg osv. osv.????? ALT info er kærkommen.
Løbende mdr + 60 dage. Varerne skal leveres til deres centrallager ofte pakket på en special måde. Reklame tillæg afhænger af meget, og må derfor være individuelt fra kunde til kunde og fra kæde til kæde...