Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det en god ide at investere i logodesign?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det en god ide at investere i logodesign?

Rigtigt mange virksomheder har et godt produkt. Måske er man endda ene om at have netop dette produkt. Det store spørgsmål er bare om man husker at røbe for omverdenen at dette produkt findes. I denne sammenhæng er et stærkt logo en vigtig faktor. Men hvorfor er det det? Svaret er jeg ved at skrive i en meget lang artikel (måske bog). Men svaret kan også være meget enkelt: Mennesker foretrækker at handle med virksomheder de kender. Og "kender" i denne forbindelse er også "kender logo".

Summasummarum; Det handler om at have et mærke som folk kan genkende og som samtidig skaber sympati. Så enkelt kan det siges. Se logodesign for din virksomhed som en investering i dine bestræbelser på at lande kunder, og spørg så dig selv hvor mange kunder du skal lande før investeringen i et logo er tjent hjem?

Jeg har designet og implementeret logo for flere end 250 virksomheder – se et udvalg af dem her: www.logodesign.dk

Med venlig hilsen

Christian Baun

grafisk designer mDD

www.logodesign.dk

Tlf: 23 20 00 69

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 13:59

Hej Christian. 

Jeg savner desværre i hvilken kontekst / målgruppe du skriver til? - Jeg er som inkarneret marketing mand enig med dig om det basale i at have et logo, men jeg ved ikke i hvilken hendseende du ønsker at åbne den her debat (ud over at sælge din ydelse selvf. :) )

Jeg kan godt finde på tidspunkter hvor et firma ikke nødvændigvis har brug for at investere i at få designet et logo, der har den rigtige grafiske linje, og identitet. 

Nogle gange, og i nogle situationer kan det være lige så smart at ofre 500 kr på at få et -knap så unikt- logo via nogle af de logo-børser der er rundt omkring på nettet

Logoet, som du bruger som kilden til "branding" drukner i støjen fra alle andre virksomheder, og med mindre du i forvejen har en meget loyal tilhængergruppe (som fx AMINO) ja så betyder logoet altså mindre for selve oplevelsen. 

Der ville jeg hellere ofre flere penge på direkte omsætningsgivende reklame, indtil der i budgettet er luft til at tænke på branding. 

Et logo er en god investering i den rigtige kontekst, på samme måde som en annonce i lokalavisen kan være det, eller et tv spot på tv2 - jeg kan finde utalige eksempler på firmaer som klarer sig ganske fortrinligt, uden måske at have haft BBDO til at lave deres grafiske identitet. Det handler om prioritering. Det synes jeg er vigtigt at tage med. 

Nogle gange kan logo være en styrkelse af karakteren af firmaet, og skabe en kile til tryghed (specielt i B2B) men duer ikke som "stand alone" og derfor er prioritering vigtig...

-Karsten

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 16:34

Hej Christian

Jeg synes, at du tilfører den professionalisme og "danskhed", som man aldrig kan få ved at at købe et "hyldeprodukt" på Nettet.

Jeg kunne godt have brugt dig, da jeg skulle fremstille logoet til Autoresponder.

Nu har vi fået noget, der fungerer for nu; men svær har den været - for hvordan fortæller man i noget så simpelt som et logo, at man kan sende e-mails fuldautomatisk?

Det nuværende "logo" fortæller historien; men vi har så også brugt hele banneret til det.

På den længere bane kunne du sagtens være kandidat til at levere næste generation - for det er flot, det, du har designet.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 17:18

Hej Christian

Jeg vil da opfordre dig til at blogge her på Amino omkring Logodesign og fortælle om betydning -/ tilblivelseprocessen.
Er sikker på mange ikke ved / tænker på den kommunikation som skabes i udarbejdelse af et logo. Det er jo netop den tavse viden som afstedkommer kommunikationen mellem
interpretation og virksomhed.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 18:57

Juul:

Hej Christian

Jeg vil da opfordre dig til at blogge her på Amino omkring Logodesign og fortælle om betydning -/ tilblivelseprocessen.
Er sikker på mange ikke ved / tænker på den kommunikation som skabes i udarbejdelse af et logo. Det er jo netop den tavse viden som afstedkommer kommunikationen mellem
interpretation og virksomhed.

RIGTIG god ide, Juul  Yes

Fra København
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:04

Hej Christian

Først og fremmest; tak for de pæne ord. Jeg er helt ny herinde så det var da fint at der (også) er positive ord. Har set dit logo for Autoresponder og sat mig lidt ind i dit produkt. Spændene! Tøv ikke med at kontakte mig hvis du overvejer en version 2.0 af dit logo. Dit logo er absolut brugbart, men som du selv antyder er der MÅSKE "room for improvement". Jeg er nemlig enig i at man nu bruger hele banneret til at fortælle historien. Tænk hvis man kunne bruge noget af denne plads til noget eks tekst-flow i flash ell?!

Jeg vil huske dig, og give dig en god behandling hvis du en dag måtte få brug for min hjælp. Indtil da: God vind - du har et godt produkt. Det skal "bare" sælges!

Mvh

Christian Baun

AD'er / grafisk designer mDD

logodesign.dk

23 20 00 69

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:34

Tak for tak Smile

Ja, men du er da også fotograferet ind på lystavlen som den, der kunne føre logoet helt i mål.

For udfordringen er klart, hvordan et produkt med så meget funktionalitet kan afspejles, så det er enkelt og umiddelbart forståeligt i et logo.

Hvis du lige pludselig en gang vågner op om natten, badet i sved, fordi de små grå, har kæmpet en kamp for at finde svaret på opgaven er du velkommen til at tage kontakt med mig.

Hvis du giver en prisindikation kan jeg nok bedre overskue, hvornår der skal gøres noget ved det Wink

Det er VIGTIGT, at vi har samtlige rettigheder til at bruge logoet som det passer os uden at skulle spørge efterfølgende.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 16:16

Når jeg klikker på "udtalelser" på din hjemmeside, så er det som om at der efterfølgende står "Press" under "udtalelser", altså de 2 ord er skrevet oven i hinanden.

Men du skal have stor ros for dit arbejde!

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 16:18

Og når man kommer fra "udtalelser" og klikker på "galleri", så er det et dødt link - Måske fordi den linker forkert til galler.html istedet for galleri.html

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:43

Logodesigns er super vigtigt, men flere og flere begynder også at få øjnene op for lydslogans og lydbranding, hvor man jo siger at brandet/logoet går gennem øret og ikke øjet.

Men spændende udvikling :)

- Her tror man jo på lyden som vejen fremad - fremover! :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)