Jeg kom lige til at tænke på om der kunne være et marked for en personlig assistent for selvstændige eller andre, som måtte have brug for det. Jeg læste for et stykke tid siden en artikel i MetroXpress om nogle poker-firmaer som gav gratis personlige assistenter til deres bedste kunder, så de havde mere tid til at spille poker på deres side. Det samme kunne gælde for selvstændige som derved får mere tid til deres forretning.
Opgaverne kan være alt mellem himmel og jord. Besvarelse af standard mails, modtage opkald fra samarbejdspartnere og eventuelt kunder, planlægning af forretningsrejse, indkøb og alle mulige andre ting. Det skal med andre ord være en assistent som hopper og danser for at alt klapper.
Rent praktisk forestiller jeg mig at assistenten skal have adgang til kundens kalender og have mulighed for at skrive i den. Der skal også være et telefonnummer til hver enkelt kunde så man har styr på hvem den der ringer skal have fat i.
Jeg forestiller mig at det skal koste et fast beløb om måneden og at assistenten skal være til rådighed i et stort tidsrum af døgnet.
Hvad siger i? Er det noget som lyder interessant og eventuelt selv kunne se sig benytte sig af det?
Det du har fat i er en personal assistant - der en del der bla. benytter www.elance.com og andre lignende sites til det. Konceptet har været på market et godt stykke tid, hvis du vil vide mere om det kan du evt. tage et kig på Tim ferriss's blog han har benyttet det en del. -->personal assistant
Jeg synes det lyder som en glimrende idé. En etableret virksomhedsejer gav mig netop det tip, at få et callcenter/ assistent til at modtage alle telefonopkald og holde min egen mobiltelefon lukket, så jeg kan koncentere mig om min kernekompetence. Ydermere er jeg et rodehoved, så en der også kan holde styr på ATP, regninger, girokort mv. Excellent idea!
Ideen er jo vældig brugt i eks USA, men mange direktører etc har det også herhjemme...
Jeg tror det er et spørgsmål om økonomi, for selvfølgelig er det atratktivt for travle mennesker at have nogen der kan hjælpe med at få det hele til at gå op. Men hvis du skal have en PA til rådighed 24/7 koster det vel 30K+ om måneden, så man skal altså bliver mærkbart mere effektiv, og ikke bare synes det er sjovt at have en man kan sende ned efter sit rensetøj. Ellers er der ihvertald ikke økonomi idet.
Har ingen anelse om, hvorvidt det kan lade sig gøre at drive den slags i DK uden at alle mulige myndigheder kommer med forbud og påbud. Men jeg tror at det kunne løse mange behov - også for iværksættere, der i en opstartsfase har behov for indtægt, men ikke kan få opbygning af virksomhed til at spille med et alm. job ved siden af.
Så hvis nogen laver et site a la ovenstående på dansk så vil jeg meget gerne vide det.
Kh. Sophie
MAGMENTOR.COM - Udgiv dit Online Magasin på AppStore
Jeg har netop lanceret en ny service - Indkøbsafdelingen - hvor virksomheder gratis kan outsource forskellige typer af deres indkøb. Jeg finder leverandørerne gratis, da leverandørerne gerne betaler en henvisningsprovision for det salg, som jeg skaffer dem. Jeg har ingen faste leverandører tilknyttet, men lader det være op til klienterne, hvor mange kontakter de vil have og hvor i landet de skal være. jeg løser med andre ord nogle småopgaver, som der er i alle virksomheder, men som der måske ikke lige er en ansvarlig for. Det ligner kun lidt det, som der bliver efterspurgt, men jeg bevæger mig derhenad.
Tag et kig på www.indkobsafdelingen.dk
Jeg har fået meget ros for hele konceptet og mangler blot tid til at finde klienterne. Ring på 61 28 83 84 hvis I vil have lidt gratis assistance.