Hvis jeg partout skal vælge et andet, er .com at foretrække i mine øjne. Generelt set vel den tld med størst "trust", som jeg ser det. Alle har hørt om domæner med .com, det er ikke nødvendigvis tilfældet for .net/org/info/biz etc.
Men hvis det er et domæne, der skal bygges en forretning på, vil jeg hellere finde på et helt nyt .dk-navn end at vælge en alternativ endelse. Har en konkurrent .dk, vil de formentlig få gratis type-in trafik fra din markedsføring/branding - og måske endda også mails, der skulle have været til dig, fordi folk altid antager, der skal .dk på.
Det må helt klart være .com, som er det ultimative TLD og som flest mennesker kender.
Hvis du udelukkende henvender dig til dansker, så er .nu også meget populært. Jeg synes dog at .NU Domain, som forvalter alle .nu domænerne, har en række ulemper. F.eks. skal første registreringsperiode være 2 år, .nu er generelt en del dyrere end andre domæner og der er en masse dyre gebyrer. F.eks. koster en overdragelse over 1.000,-. Derudover bryder jeg personligt ikke om den måde .nu landedomænet bliver udnyttet kommercielt.