Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Giv mig et CVR nummer

Side 4 ud af 5 (50 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvad er problemet med at få et CVR nummer?

Jeg ser spørgsmålet oftere og oftere grundet den latterlige 50K grænse. Er det fordi folk vil snyde eller tror man så lidt på sin idé at man ikke mener man kan tjene mere?

Og der er vel ingen der seriøst handler med en webshop som ikke har et cvr.nr.? Og hvis man handler med sådan en "snydevirksomhed" som en ikke registreret webshop må siges at være, hvor er så forbrugerbeskyttelsen? Har man samme rettigheder eller er det handel som på et loppemarked mellem private?

Og man kan vel ikke få en PBS aftale uden cvr. nummer.

Man kan ikke udnytte mulighederne og diverse fradragsrettigheder man har ved at have cvr nummer, for man kan vel ikke modregne udgifterne i 50K grænsen eller?

Og man kan ikke handle engros (normalt) uden et cvr nummer.

Det er som om at 50K reglen oftere og oftere bliver misbrugt. Jeg tror ikke den er lavet for at folk der reelt driver virksomhed ikke skulle afregne moms.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:18

Lagerslag123 - JEN:

Alder for nogle - desværre!

Lagerslag123 - JEN:
Og hvis man handler med sådan en "snydevirksomhed" som en ikke registreret webshop må siges at være, hvor er så forbrugerbeskyttelsen?

Der har du samme rettigheder uanset om der er et CVR-nr eller ej. Der er såment flere af de unge på Amino som kører nogle små hæderlige forretninger uden at være momsregistreret (eller skal være momsregistreret), Jeg tror du finder flere der driver "snydevirksomhed" blandt dem med CVR-numre end dem uden hvis du alene ser på Amino.

Lagerslag123 - JEN:
Man kan ikke udnytte mulighederne og diverse fradragsrettigheder man har ved at have cvr nummer, for man kan vel ikke modregne udgifterne i 50K grænsen eller?

Du kan ikke trække købsmoms fra - men alle skattefradrag har du ret til uanset om du har CVR-nummer eller ej.

Lagerslag123 - JEN:
Det er som om at 50K reglen oftere og oftere bliver misbrugt. Jeg tror ikke den er lavet for at folk der reelt driver virksomhed ikke skulle afregne moms.

Næ - det er en petitessegrænse som DK kører med. I nogle andre EU-lande kan du omsætte for ca. 500.000 før du skal momsregistreres.... 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:26

Lagerslag123 - JEN:

Hej

At det for de fleste ikke-myndige er næsten umuligt at få. (medmindre man stifter et selskab, hvilket dog kræver et indskud på min. 125tkr)

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 09
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 00:28

Der er noget der undrer mig lidt her. Da jeg startede virksomhed, fik jeg at vide af SKAT at jeg ikke skulle momsregistrere mig, så fremt jeg holdt mig under 50 K om året, og kun solgte til privatkunder. Men så snart jeg fik en momsregistreret virksomhed som kunde, så gælder 50 K reglen ikke længere.

Det er ikke nævnt i denne tråd, og derfor er jeg da nysgerrig efter at høre om jeg har misforstået noget?

Vh

Dennis

Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 00:29

Lagerslag123 - JEN:

Hej

Det er jo for at have en småtings grænse,

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 00:29

Henrik Krogh:

Lagerslag123 - JEN:

Alder for nogle - desværre!

Ja det er jeg med på, men jeg kan bare ikke klare at se skriften...jamen når der skal moms på bliver varene jo dyrere for kunderne...

For mig at se er det derfor udelukkende et spørgsmål om at undgå at afregne moms og have en konkurrencemæssig fordel fremfor at se om der er hold i om grundlaget kan skabe bund for en indtjening ved drift af virksomhed. Mig kendt blev reglen lavet da Skat ikke ville finansiere hobbyvirksomheder med underskud ved at skulle betale moms tilbage ved hver afregning. Reglen er ikke lavet for at undgå at betale moms af sit varesalg som man vil tjene penge på.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 00:36

Nu er aldersgærnsen ikke nævnt her vel?

Men reglen er ikke lavet grundet den aldersmæssige begrænsning, men kan så bruges med det påskud.

Jeg har og vil altid have den holdning, at hvis en af grundene til man ikke vil momsregistrere sig skyldes at varerne så bliver for dyre for kunderne at købe, så er man ude i noget spekulativt i forhold til fordel for sig selv ved forsøg på omgåelse i form af ikke at ville afregne moms.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 00:40

Lagerslag123 - JEN:
Mig kendt blev reglen lavet da Skat ikke ville finansiere hobbyvirksomheder med underskud ved at skulle betale moms tilbage ved hver afregning

Nej. Der er intet til hindrer for at en virksomhed kan lave en frivillig registrering. Det er som sagt en petissegrænse.

Jeg er enig med dig at reglen ikke er lavet for at undgå at betale moms. Egentlig skal man jo være glad for at betale moms, da det jo er et udtryk for at man tjener penge..

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 00:44

Simon Tørring:

Lagerslag123 - JEN:

Hej

At det for de fleste ikke-myndige er næsten umuligt at få. (medmindre man stifter et selskab, hvilket dog kræver et indskud på min. 125tkr)

Hej Simon

Jeg er helt med på den betragtning, og er glad for at så mange ildsjæle har en iværksætter i maven. Det er på ingen måde det der får adrenalinet i kog her, tværtimod Smile

Jeg mener bare, at har man gjort sig overvejelser om at drive en webshop, så mener jeg også man bør være registreret som erhvervsdrivende. Der findes i dag massere af muligheder for folk at sælge deres varer uden at drive en webshop og på den måde få adgang til mange brugere som f.eks. via QXL, DBA eller Trendsales og lignende.

Meromsætningsværdien (MOMS) er en af samfundets store indtægtskilder udover personskatter og andre afgifter, og derfor mener jeg bare, at hvis årsagen til ikke at ville registreres skyldes ønsket om konkurrencefordele i forhold til momsregistrerede, så er det efter min mening ikke i den ånd grænsen er lavet, men i den ånd at grænsen udnyttes til bagdel for reélle forretningsdrivende.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 00:45

Denras:
Det er ikke nævnt i denne tråd, og derfor er jeg da nysgerrig efter at høre om jeg har misforstået noget?

Grænsen for momsregistrering er en omsætning over 12 måneder på 50.000 kr eller mere. Det uanset om du sælger til firmaer eller privale med eller uden momsnummer.

Side 4 ud af 5 (50 indlæg)