Hej Hvad er problemet med at få et CVR nummer? Jeg ser spørgsmålet oftere og oftere grundet den latterlige 50K grænse. Er det fordi folk vil snyde eller tror man så lidt på sin idé at man ikke mener man kan tjene mere? Og der er vel ingen der seriøst handler med en webshop som ikke har et cvr.nr.? Og hvis man handler med sådan en "snydevirksomhed" som en ikke registreret webshop må siges at være, hvor er så forbrugerbeskyttelsen? Har man samme rettigheder eller er det handel som på et loppemarked mellem private? Og man kan vel ikke få en PBS aftale uden cvr. nummer. Man kan ikke udnytte mulighederne og diverse fradragsrettigheder man har ved at have cvr nummer, for man kan vel ikke modregne udgifterne i 50K grænsen eller? Og man kan ikke handle engros (normalt) uden et cvr nummer. Det er som om at 50K reglen oftere og oftere bliver misbrugt. Jeg tror ikke den er lavet for at folk der reelt driver virksomhed ikke skulle afregne moms.
|
Lagerslag123 - JEN:Hvad er problemet med at få et CVR nummer?
Alder for nogle - desværre!
Lagerslag123 - JEN:Og hvis man handler med sådan en "snydevirksomhed" som en ikke registreret webshop må siges at være, hvor er så forbrugerbeskyttelsen?
Der har du samme rettigheder uanset om der er et CVR-nr eller ej. Der er såment flere af de unge på Amino som kører nogle små hæderlige forretninger uden at være momsregistreret (eller skal være momsregistreret), Jeg tror du finder flere der driver "snydevirksomhed" blandt dem med CVR-numre end dem uden hvis du alene ser på Amino.
Lagerslag123 - JEN:Man kan ikke udnytte mulighederne og diverse fradragsrettigheder man har ved at have cvr nummer, for man kan vel ikke modregne udgifterne i 50K grænsen eller?
Du kan ikke trække købsmoms fra - men alle skattefradrag har du ret til uanset om du har CVR-nummer eller ej.
Lagerslag123 - JEN:Det er som om at 50K reglen oftere og oftere bliver misbrugt. Jeg tror ikke den er lavet for at folk der reelt driver virksomhed ikke skulle afregne moms.
Næ - det er en petitessegrænse som DK kører med. I nogle andre EU-lande kan du omsætte for ca. 500.000 før du skal momsregistreres....