Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

overskud, skat og moms

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 11. May 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Når man nu starter et anpartselskab op, skal man jo ligge en bankgaranti på 125.000kr

men hvad dækker de 125.000kr, er det hvis man går konkurs eller dækker de noget andet

det er jo sådan at jeg har tænkt lidt på at tag et vognmandskursus her til næste år og blive selvkørende vognmand, MEN det jeg tit har spekuleret over var, indtægt, udgifter, moms, skat og overskud og underskud.

hvis jeg laver et budget som f.eks, kan i så hjælpe mig med resten af svarene???

hvis jeg siger, indtjening pr mdr ligger på 105.000kr + moms

og udgifterne hedder

Diesel: 25.000kr + moms,

Løn : 25.000kr

leje + forsikringer, vægtafgift, osv ca -/+ 25.000kr + moms

= 75.000kr - moms pr mdr

så er der jo et overskud på 35.000kr, men der skal os betales moms 20% det er ca 21.000, men skal de betales hver mdr eller kvartal??

dertil er overskud  12.000kr, men så er det mit spørgsmål kommer, hvor meget skat skal der betales af dem og momsen har jeg hørt lidt om at den kan man trække fra over selvangivelsen, men hvor meget andet kan man trække fra over selvangivelsen som man kan få tilbage.

hvis man får et underskud, hvordan fungere det så??

hvis i kan svare på mere end de spørgsmål jeg stiller omkring moms og skat, er i velkomme til at henvise til et link eller skrive jeres svar

på forhånd tak

mvh kenneth berner

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 19:16

Hej Kenneth,

De 125K er anpartskapitalen. Det skal være cash eller værdier, tror ikke en bankgaranti gælder.

Når du regner ud, så glem momsen, den er ikke din alligevel, så tag udgangspunkt i udgifter uden moms.

Altså omsætter du for 105 og har udgifter for 70K, så er der 35K til overs til at dække andre udgifter.

Hvis der er overskud, skal der betales 25 % i selskabsskat af dette. Hvis du får underskud tærer du på egenkapitalen og underskuddet fremføres så og modregnes, hvis du skulle få overskud næste år. Hvis egenkapitalen falder for meget, skal den bringes tilbage til udgangspunktet 125K. Mener i øvrigt min. kapitalen falder til 80K næste år.

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 11. May 09
Skrevet kl. 22:37

okay, men hvorfor er det så alle priser er incl moms og det vigtig at man kender 20 & 25% reglen for moms når man skal sælge og købe noget. jeg kunne huske i skolen at det var vigtig  man kunne regne 25% ekstra oveni prisen og kun betale 20% moms. men det måske mig som misforstår det hele??

okay 25% er heller ikke meget alligevel, jeg havde altid troet det var 60%.

men hvordan får man egenkapital? er det ens overskud der er tilbage når alt er betalt???

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:43

25%..det er selskabsskatten.

Skal du have penge ud, er det enten som løn eller udbytte.

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 11. May 09
Skrevet kl. 22:52

Peter du skriver du er revisor, lige sådan en jeg manglede at høre svar fra.

kan du ikke fortælle mig lidt mere om det budget jeg har skrevet f.eks hvordan og hvorledes fungere

selskabsskatten og moms, overskud og underskud og egenskapital

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:57

Hej!

Du skal lave et drifts-likviditets-og statusbudget.

Momsen har intet med dit driftsregnskab at gøre. Det er udelukkende nogen penge du låner/udlåner til SKAT, og

skal afregne med SKAT.

Dit over/underskud bliver lagt til/trukket fra din egenkapital(ApS 125 tkr./80 tkr. fra 1.12010)!

Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:49

Hmm er det kun 80K efter 2010 ?

Jeg er selv ved at kigge lidt på hvordan man gør den slags hvis der skal startes firma op. (I mine udregninger vil der i den lave ende dog kun blive et overskud på godt 100K om året hvilket ikke er meget da ingen udgifter er trukket fra. Til gengæld er det så også kun iberegnet til 20 arbejdsdage om måneden for en mand og med løn til 3 mand)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:52

Ja 80 tkr. fra 1/1/2010!

Hvis du starter fra bunden i et selskab, så skal du stille med kontanter.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)