|
Mikkel, Jeg synes du skal klappe hesten mht. til din egen betydning - det virker efterhånden ret krukket at du tror andre bliver "provokeret" af dig. Amy Winehouse har fået en Grammy og en Brit Awards, men det beviser næppe det er en god idé at at være alkoholiker, gør det. Ingen sammenligning i øvrigt. Nåja... og så en smiley :-) // Jesper |
Mikkel deMib Svendsen:Jeg har aldrig være tilhænger af den der masokistiske ide, at man skal spilde sine bedste år med noget der hænger en ud af halsen, når man kunne gøre noget bedre. Jeg tror ikke det fører meget godt med sig.
Og pointen er jo den samme: Jeg og de mange andre jeg kender i samme situation, er levende beviser på at det GODT kan lade sig gøre, at klare sig rigtig fint blot med en 9. klasse - eller mindre. Og det er jo det som spørgsmålet går på i denne tråd.
Jeg synes tit det virker somom, at dem der sidder og keder sig på uddannelserne, eller som har taget en enorm lang uddannelse og alligevel ikke kan få et fedt job, bliver provokeret over os andre, der klarer os fint uden - og har det sjovt alt imens. Og derfor har de brug for undskyldinger for, hvorfor de sidder hvor de gør - i form af den evindelige prædiken om, at man da ikke kan klare sig blot med en 9. klasse. Det kan man! Like it or not :)
Du har en god pointe. Jeg kan kun udtale mig, på mine egne vejne og jeg synes HHX var laaang og meget tør, men jeg er dog sikker på nu, at jeg står meget bedre forberedt end jeg ville have gjort uden. En anden side af sagen er så at jeg nu meget stærkt overvejer om jeg skal tage den lange videregående eller om jeg skal lytte til min "lyst" og tage den hårde vej mod toppen.
Du må endelig ikke tro jeg bliver provokeret af din succes udenom det danske skolesystem, jeg synes derimod det er super fedt og meget forfriskende at høre om. Der findes bare ikke én universel vej i livet, men selvfølgelig kan man klare sig med en 9. klasse.
Et meget godt eksempel på det lidt forskruede danske skolesystem: På sidste år på min HHX, var vi til et foredag med en studievejleder. Hun kunne på ingen måde forstå hvorfor nogen af os, overvejede at stoppe mens legen var god og droppe en videregående uddannelse. Hun talte kontant om at sabbatår selvfølgelig kunne være en løsning, men at man derefter uden tvivl skulle i gang med bøgerne igen. Hun var selvfølgelig studievejleder og hendes job er at vejlede unge mennesker videre i systemet, men hendes tilgang til vores overvejelser var alt for smal og ensidig.
Det var super trættende at høre på og en meget underlig indgang til et sådan foredrag. Det endte derfor også med at vi som ikke så en videregående uddannelse i vores fremtid, måtte forlade lokalet i ren protest..
Bliv gratis medlem