Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har gået og grublet over en forretningsidé

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg fik en idé for noget tid siden med at begynde at sælge små parfumer, ligesom dem man får i vareprøver.
Og nu hvor jeg har gået og tænkt over den ville jeg egentlig gerne have noget respons på om i tror det er muligt at realisere.

Jeg har det selv på den måde at når jeg køber en parfume til 4-500 kr, hvor der er 50-100 ml i bliver jeg hurtigt træt af den og vil have en ny, og ind i mellem har jeg da også smidt nogen ud fordi de blev for gamle.
Derfor tænkte jeg at det kunne være fedt hvis man kunne købe nogen små parfumer, så man ikke blev træt af dem og kunne skifte duft meget oftere.

Så idéen er, at åbne en hjemmeside og sælge alle forskellige slags små parfumer til herre og kvinder.
Det er jo samtidig en god gaveidé, og hvis man kunne lave en form for hylster de kunne stå i, så de ikke bare ligger på en hylde og roder, ville det skabe overskuelighed, hvor man udfra den så kan vælge hvilken duft man vil have på i dagens anledning.

Jeg glæder mig til at høre hvad i har at sige af konstruktive råd og kritik og om i har nogen idé om hvor jeg skal ringe hen for at få et svar på om jeg overhovedet kan købe disse små parfumer.

Mvh Mads :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:52

Hej Mads

Mon ikke de små parfumer kun laves som vareprøver og ikke med henblik på salg. Ellers en fin ide. 

/Jakob

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:52

Hej Mads

Nu bruger jeg ikke selv, men køber da som gave indimellem ( måske for sjældent ? )

men selve ideen lyder rigtig god. Det er klart du må starte med at finde ud af om dette overhovedet findes. Google er meget hjælpsom Smile , og du kan sikkert hurtigt finde forhandlere af "alm." parafume, som kan svare dig på hvor du skal henvende dig. Det er jo et forholdsvis godt produkt, hvor jeg gætter på der ligger god avance, og mht. til fragt vil du også ligge i den billigere ende.

Kræver heller ikke store lagerforhold, så det er bare at få kontaktet nogle forhandlere og undersøge markedet derfra.

mvh

Jesper

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 17:33

mini parfumer(prøve parfume) tvivler jeg du for lov til at købe.. Jeg kender en som samler på dem og den eneste måde at få fat på dem på er at gå til de store butikskæder der sælger og få dem inden de deler dem ud til tilfældige kunder.. Det er samleobjekter for "mange" mennesker..

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:46

Du kan sagtens købe "miniature" parfumerne med 5-10 ml i... Men prisen er fuldstændig ubrugelig...

Så er det meget billigere at fokusere på 30-50 ml i stedet. Der kan du i det mindste have en pris, der er fair for både køber og dig som sælger...

Et sådan setup vil ganske enkelt ik kunne løbe rundt, hvis du skal sende parfumerne, med mindre kunderne skal købe 5-10 stk pr gang...

Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:14

Okay tak for hjælpen, til jer der har svaret.. Jeg tror nu alligevel jeg vil ringe rundt og høre om det kan lade sig gøre og i så fald for at se om det kan løbe rundt. Så kan jeg enten arbejde videre med idéen eller droppe den, i stedet for bare at lade den ligge.

Planen var netop at man skal bestille flere parfumer, 5-10 som minimum, så det kan løbe rundt selvfølgelig.. Men må lige undersøge priserne først for at se nærmere på det :)
Jeg tror nemlig ikke at 30-50 ml distancerer sig langt nok fra de normale parfumer, hvilket vil gøre at kunderne fortsætter med at købe de normale str.

Men tak for responsen!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)