Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 361
Skrevet kl. 01:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg sidder lige nu i tankerne med opstart af ny virksomhed, og har her tænkt på noget med noget "modetøj" og evt. noget med salg af hardware.

Dog er jeg stødt ind på dette,

"Det er ikke ligegyldigt hvilken branche du vælger hvis du vil tjene mange penge. Vælg gerne dem med stor efterspørgsel"

Her vil jeg så gerne lige forhøre mig ad inden jeg springer ud i det store marked - er det ikke godt nok, det som jeg personlig selv har i tankerne?

Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 01:38

Inden for de 2 brancher du har foreslået er der utrolig stor kamp om underne, især på hardware udstyr. Hvis du vil noget inden for hardware skal du enten have en kanon stor pose penge, eller starte med at sælge lidt dropshipping til venner og bekendte. Hvad angår dropshipping kan jeg hjælpe dig på eSport udstyr.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:39

For at vurdere om din forretningsidé vil holde, og hvorvidt der er penge i det, skal du nok definere det lidt mere. 

F.eks. hvis vi tager udgangspunkt i tøj:

Skal det være webshop eller en fysisk butik?
Hvem er målgruppen?
Hvad kan din forretning som konkurrenten ikke kan?
Vil du selv producere, sælge nye og ukendte mærker eller sælge etablerede mærker? Hvad er din strategi?
Osv. 

Angående hardware, så skal du vide at avancen på sådan noget udstyr er ca. 1-5% (og det er RIGTIG lidt). Derfor skal man altså sælge mange styk, før der er økonomi i det.

Men ja, det er da rigtigt at man naturligt har sværere ved at lave gode penge, hvis der er meget konkurrence. Der er det jo noget nemmere hvis kunderne ikke kan gå andre steder hen. Hvor har du læst det henne?

Tilmeldt 29. Nov 06
Skrevet kl. 01:43

Det er altså ret overdrevet skrevet det med hardware. Hvis man som os specialicere sig i gaming udstyr så ligger avancen set ud fra vejl. priser på ca. 27%.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:46

Morten Espersen:

Det er altså ret overdrevet skrevet det med hardware. Hvis man som os specialicere sig i gaming udstyr så ligger avancen set ud fra vejl. priser på ca. 27%.

Tænker du på musemåtter, joysticks osv. For så er avancen højere. Men på ram, processorer, grafikkort osv. så er avancen så lav.

Tilmeldt 29. Nov 06
Skrevet kl. 01:50

Der hvor avancen er højest der er det tilbehør, dog vil jeg sige at graffikkort skærme og kabinetter er ved at komme okay med, nu har jeg drevet shop i 2 år og vi har fået "presset" avancen på de 3 sidste ting med 3,2% i alt op af, det er rimelig okay, og giver os i sidste ende mere på resultatet. Men tager vi f.eks. harddiske så SKAL vi købe hjem for omkring 200.000 før det kan betale sig hos grossister. Ellers koster det mere at købe harddiske cpu'er ram osv. end du kan tjene :)

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Skrevet kl. 04:46

Malte: Jeg kender godt til de overordnede ting inden der sættes igang med at drive nogen form for virksomhed.

Jeg fandt det direkte herinde; http://www.rigmand.es/dk/gyldene_rad_penge.php   - efter min mening en meget god inspiration til start af virksomhed.

Jeg vil gerne høre mere omkring det med eSport udstyr, Morten.

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:27

Hej Andi.

Da de 2 interessepunkter er meget forskellige og som sagt er temmelig bredt specificeret, vil det måske være en god ide for dig at kontakte en erhvervsrådgiver, da du dermed ville kunne skaffe dig adgang til nogle forudsætningsgrundlag og evt. også nogle nøgletal for brancherne.

Du kan evt prøve at kontakte os igennem www.firmakontoret.dk og lade os høre mere til dine ideer.

Derefter kan vi jo blive enige om, om vi ville kunne hjælpe dig eller ej.

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 19:50

Hej Andi

Jeg vil anbefale dig at gå vej af http://www.startvaekst.dk/.

Her er mange gode råd omkring opstart af virksomhed. Det er ikke bare ligetil i disse tider! Stick out tongue

Held og lykke!

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Skrevet kl. 02:56

Hej Lone,

tak for tippet.

Jeg er allerede i gang med at studere jeres muligheder for rådgivning :-)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)