Jeg er selv startet op først på året, så jeg er lidt i samme båd. Har arbejdet med webudvikling i en del år, men er først blevet selvstændig på fuldt tid her i år. Det var/er også meget sværere at skaffe kunder, end jeg havde forestillet mig. Jeg tænkte at hvis man bare havde et super produkt, til en lav pris, så ville kunderne strømme til. Sådan er det bare ikke lige, det kræver arbejde at blive "kendt". Min erfaring siger mig dog at networking er en af de bedste måder. Har man først fået en kunde, så skal der stå service, service og service på menuen. Kunden skal opfatte forholdet, som det bedste nogensinde. Man skal yde sit absolut bedste og levere mere end hvad kunder ber' om. På den måde, vil vedkommende med garanti anbefale dig, til hans/hende netværk, og på den måde kommer man videre. Det gør det også nemmere at sælge næste opgave, da man forhåbentlig har fået gode ord med på vejen. Det lyder måske som en selvfølge at man giver en god service, altid taler venligt til kunden og gør det ypperste for at opfylde kundens ønsker, men kigger man rundt i erhvervslivet, oplever jeg tit og ofte en meget dårlig service, hvor de basale ting slet ikke er på plads(Selvfølgelig ikke nogen af jer herinde på Amino :o). Det er så lidt der skal til, men det giver så meget i den anden ende. God service er ofte mere værd, end en billig pris. Samlet set vil mit råd være, at levere et top produkt og en knald god service. Så skal resten komme af sig selv. |
jeg takker for dit svar