Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En række SEO spørgsmål

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolai

Jeg forstår ikke helt dine eksempler, men det er ikke så kompliceret: Hvis de kun ser en side på dit site er det som udgangspunkt en afvising i Google Analytics uanset om de bruger tilbage-knappen eller et link væk fra sitet.

Du kan lave et virtuelt pageview når folk klikker på dine links, så får du en ekstra sidevisning i Google Analytics og undgår dermed at det bliver en afvisning. Så kan du samtidig holde øje med hvilke links der er klikket på.

Mvh Jesper

Fra St. Julians
Tilmeldt 29. Aug 09
Indlæg ialt: 56
Fra  Marketing Partners Online Skrevet kl. 08:49

Hej Jesper,

Tusind tak for dit svar. Ja, jeg har en kedelig tendens til at gøre tingene mere indviklede end de er.

Hvis jeg har forstået dig ret, så er "det eneste" jeg skal ha gjort det her med at lave et virtuelt pegaview når folk klikker på mine links (det være sig mine gratisspil eller affiliate links, ikke?) - hvordan gør jeg det?

Det vil være mig en kæmpe hjælp at få styr på det her.

I øvrigt, noget jeg da lige kan dele med jer andre (ikke hermed sagt at det er verdens største hemmelighed at det skulle være godt) er at vi på vores sider er gået i gang med et ret omfattende projekt, hvor vi producerer unikke tekster med "long tale" dokumentnavne (med 3 eller flere keywords i url'en). I kan blandt andet se det på Texaspoker.dk - en guide til online poker - under "promotions på forsiden .... nogle af teksterne i denne sektion indgår i dette projekt. Jeg har et spørgsmål i den forbindelse. En del af konceptet består i at linke internt mellem alle disse tekster der, fra tid til anden, rammer ind over de samme emner. Er det et problem at skrive eksempelvis "Læs mere om poker og skat" nederst i en artikel frem for at få et "poker og skat" link integreret i selve teksten, altså inde midt i brødteksten et sted? På en eller anden måde er et sådant link jo mere "integreret" end et der står til sidst i en artikel / tekst, hvis I kan følge mig? Det leder mig til mit næste spørgsmål, men det vil jeg vente med at komme med til vi er færdige med det her :-)

Undskyld for atter en gang at gøre tingene meget indviklede. Allerede fra 3. klasse op og fik jeg at vide at jeg skulle lære at fatte mig i korthed. Det lykkedes ikke.

Venligst,

Nicolai 

Texaspoker.dk er hele Danmarks guide til poker. Bliv en del af Danmarks hyggeligste poker fællesskab.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:44
Fra St. Julians
Tilmeldt 29. Aug 09
Fra  Marketing Partners Online Skrevet kl. 12:12

Hey :-)

Jeg takker mange gange. Vi er i gang med at sætte os ind i det.

Jeg har læst i en bog "Grundbog i Goolge" af Torbjørn Flensted (I må endelig rette mig hvis det ikke er her det er fundet, men jeg er 90 % sikker), mener jeg det er at det giver mening at integrere sine site map links i deciderede tekster for på den måde at gøre disse links unikke.

Er der nogen der er enige / uenige i dette? Jeg synes det virker som et noget nøjsomt arbejde, men jeg forstår princippet i tankegangen.

På forhånd tak.

Nicolai

Texaspoker.dk er hele Danmarks guide til poker. Bliv en del af Danmarks hyggeligste poker fællesskab.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 12:49

Hej Nicolai,

Jeg er ganske enig i konceptet med at fylde noget tekst på sit site map, så det ikke bare bliver en lang række links.

Du kan også vælge at gøre det med de væsentligste sider og så opsamle alle de mindre væsentlige sider i lidt mere opremsningsform på et under-sitemap, hvis det andet er for stort et arbejde.

(Og du kan se her, hvordan en førende SEO-bogsforfatter har valgt at gøre det på sin egen side).

Fra St. Julians
Tilmeldt 29. Aug 09
Fra  Marketing Partners Online Skrevet kl. 15:16

Hej Henrik,

TUSIND tak, det indlæg får mig til at tro på projektet :-) Har du nogen mening om et tidligere spørgsmål, jeg har kastet her i tråden:

- Vi er i gang med at bygge et ret stort "netværk" af tekster med mere end 2 søgeord i url'en; eksempelvis: www.xxxx.søgeord1-søgeord2-søgeord3 (dvs. "long tail" tekster). Ofte vil det virke naturligt at linke til "Læs mere om "www.xxxx.søgeord1 og www.xxxx.søgeord2 sidst i teksten, men spørgsmålet er om dette kan virke som "placerede" (manipulerede) links fremfor de naturlige links der jo rent faktisk er tale om?

Et alternativ er jo at bestræbe sig på at "flette" disse links ind i selve teksten. Jeg tror det er lettest at jeg viser hvad jeg mener ved et eksempel: Vi har skrevet en tekst om rake-back-hos-mermaid-poker. Idet Mermaid poker - af danske SKAT - har fået et bindende ligningssvar og derfor er erklæret skattefri at hive sine gevinster ud fra, linker vi sidst i nyheden til Poker og skat, da dette er vurderet at være et relevant link i forhold til artiklens indhold i sin helhed. Bør jeg tilstræbe at få dette link integreret oppe i selve brødteksten i stedet? Er jeg paranoid at jeg overhovedet spørger om dette?

Undskylder endnu et langt indlæg - jeg prøver!

Nicolai  

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)