Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mailhotel med IMAP mulighed og god plads

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er kommet i den situation at jeg rigtig gerne vil bruge Outlook meget mere for øget fokus og effektivitet, og det er der såmænd heller ikke problemer i, bortset fra at jeg har en ansat der også gerne skal have adgang til de mails der kommer ind - enten gennem hendes egen outlook eller gennem webmail.

Vi skal altså gerne vide hvad den anden laver for at det er optimalt.

Men hvad skal jeg gøre for at få ønsket opfyldt?

Jeg har lige nu webhotel med tilknyttet mailhotel hos wannafind.dk men de understøtter ikke IMAP og derfor er jeg nu på jagt efter en ny host.

Kan I anbefale nogen eller hjælpe mig videre så jeg kan træffe en god beslutning?

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 11:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Birgit :)

Du kan evt. overveje en exchange konto, hvor kalender, kontakter mv. også bliver synkroniseret på begge maskiner.

Tror wannafind tager omkring 70 for det i måneden, pr mail konto.

Min erfaring med Outlook og IMAP er på ingen måde succesfind, Outlook er super til pop3, men langsomt og bøvlet med IMAP.

Jeg bruger Thunderbird til mine mails, da alt planlægning mv. ligger i vores CRM system.

Mvh Henrik

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:48

Hej Birgit

Jeg kunne sagtens sælge dig en Imap konto, men jeg ville gøre dig en bjørnetjeneste. Jeg syntes du skulle ofre de ekstra kroner som en Exchange konto koster ... det giver jer også adgang til delt kalender, task styring og meget andet som er rigtigt brugtbart når man er flere der arbejdet tæt sammen.

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 11:51

Hvad med Gmail?

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:53
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 12:03

Jeg vil også bakke op om Hosted Exchange.
Bruger det selv med en mailboks der efterhånden nærmer sig 3GB og det kører stadig som en drøm. Dertil har jeg også sendte mails, kontakter m.m. i webmailen.

Hvis man vælger rigtigt så koster det ikke forfærdeligt meget :-)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 12:03

Mikkel Mikjær Christensen:

Hej Birgit

Jeg kunne sagtens sælge dig en Imap konto, men jeg ville gøre dig en bjørnetjeneste. Jeg syntes du skulle ofre de ekstra kroner som en Exchange konto koster ... det giver jer også adgang til delt kalender, task styring og meget andet som er rigtigt brugtbart når man er flere der arbejdet tæt sammen.

Hej Birgit,
Jeg vil give Mikkel ret.
IMAP er lidt som en halv løsning, og exchange giver fantastisk meget med delte opgaver og kalendere.
Den lille merudgift, som der typisk er på en exchange løsning i forhold til en begrænset IMAP løsning er godt givet ud.

Du kunne eventuelt overveje den forholdsvis nye online service fra Microsoft: Microsoft Exchange Hosted Services.

Der er også danske forhandlere af Microsoft nye online services.

Nielco IT er en af dem. Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 12:16

Hej Brigit

Jeg har skiftet til Google Apps - Premier Edition. Det giver mig 25 Gb plads, webmail med Googles egen søgefunktionalitet til 250 kroner pr. bruger pr. år. På klientsiden bruger jeg Outlook, så den del virker fint. Det eneste der bøvler lidt er adressekartoteket som jeg ikke kunne portere fra den Hosted Exchange jeg skiftede fra.

// Jesper

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 00:50

Henrik  > tak for input, jeg vil helt klart overveje en Exchange løsning, men dog ikke hos Wannafind (jeg tror vi er vokset fra hinanden Sad Godt jeg ikke kastede mig ud i en IMAP løsning

Mikkel Mikjær Christensen > tusind tak for dit super ærlige svar som viser mig at der er personer her på Amino som ikke vil sælge for enhver pris Yes

Martin T > Gmail er en anelse for uprofessionel for mig, selv om det er et godt produkt, jeg vil hellere benytte mig af e-mail konti fra mit domæne @min-mave.dk og brande navnet yderligere.

Nils Pedersen > tak for links, men jeg valgte at kontakte en Amino som er ved at undersøge nogle muligheder for mig + nogle andre ting vdr. sikkerhed som det måske er på tide at jeg får styr på også.

Nicolai Lønne > du ved sikkert allerede at din mening betyder meget for mig, så jeg lytter og da flertallet har talt, og overvejende positivt er det en Exchange løsning jeg nu går målrettet efter.

John Nielsen, Nielco IT > ja, jeg valgte jo så at kontakte dig, og rusind tak for snakken og dine gode råd. Jeg glæder mig til at høre hvad du finder ud af, så jeg kan komme et skridt videre en bedre løsning.

Jesper G > Tak for tippet, jeg har umiddelbart valgt at følge flertallets overbevisende feedback for at jeg vælger en Exchange løsning. Men måske er der andre der efterfølgende læser tråden som vil kunne få glæde af dit forslag.

Tusind tak allesammen - det er skønt at have mulighed for at få råd og feedback fra nogen som ved mere end mig på det her område. 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 01:03

Hej Birgit,

Tak for snakken tidligere i dag.
Der er en mail på vej til dig vedrørende de emner vi drøftede. Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)