Mikael, de grundlæggende problem med Flash ikke sådan lige at løse - hverken for Google eller Adobe. De har arbejdet med det i 10 år, har haft masser af lange møder og er i praksis ikke kommet særlig langt. Det er iøvrigt vigtigt at huske på, at Google's og vores (som forretnings- og marketingfolk) interesser er fundamentalt forskellige: Google's opgave er at lave en god søgemaskiner - vores opgave er at markedsføre virksomheder og sælge vores varer. Det er to helt forskellige mål! Googles interesse er først og fremmest at kunne "forstå" alt indhold - min interesse er, at det ranker helt i toppen, når man søger på noget relevant. Den første del af opgaven kan Google til nød løse med Flash - men den sidste del af opgaven er så godt som umulig, at løse med et rent Flash-baseret website. Google er ligeglad med om lige DIN virksomhed ranker godt - det er jeg ikke! :) De fundamentale problemer med Flash er mange - nogle af dem er: - Flash bryder med standarderne for navigering på Nettet, der jo som bekendt bygger på hyperlinks - hvor der kan refereres direkte mellem objekter. Det kan man ikke med Flash, der ligger sig som et appplikationslag ovenpå HTML-siderne - Flash er primært et visuelt format, omend der godt kan optræde tekster. Søgning er fortsat baseret på tekster. Den dag man kan "tegne en søgning" bliver Flash og andre grafiske formater måske mere aktuelt
|
Etailmedia.dk - Nis Jensen:
HAHAHA! TOTALT UNDERHOLDENDE!
Christoffer, du har vist ikke været her længe nok - hvor i alverden kom du dog fra???
Der er mange sjove mennesker til i disse dage