Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte som webhost?...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

...Sidder med tankerne om en masse ting.

Har nogen herinde et hosting firma, og er der ide i at starte noget sådannet op og se hvor det kan føre en hen?

Har I råd til hvad jeg skal se, tænke og undersøge, inden jeg giver mig i kast med det?

Kom gerne med alt input som muligt, ville gerne spørge om mere, men er også lidt blank for spørgsmål.

Fra København
Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 14:29

Man kan vist roligt sige at du er gået glip af first mover advantage. Som jeg ser det kræver det en stor investering for at lykkedes.

Hvis du vil slås med udbyderne af de billige webhoteller kræver det stordrift, skalering og automatisering.

I den anden ende af skalaen finder du udbyderne af dedikeret managed hosting, hvor du har større mulighed for at tjene på tillægsydelser.

Med mindre du har noget genialt i tankerne, som virkelig vil adskille dig fra det resterende marked, tror jeg at du skal bruge dine penge på noget andet.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:45

Hvis du vil starte som webhost skal det ikke være for at blive rig. Når nogle tilbyder til 9 kr om måneden så er der ikke mange penge til overskud.

Derimod koster det ikke ret meget at starte. Du kan leje en billig Linux server, downloade et gratis kontrolpanel og gå i gang.

Selv sælger jeg til 99 kr/måned og har ikke det som hovedprodukt, men tilbyder det fordi jeg har serverne... Så lav en plan over hvad du vil tilbyde og start stille og roligt. Men husk.... det er ikke hosting du bliver rig af..

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 18:42

Du skal virkelig have et produkt der differentierer sig fra andre ekisterende produkter for at komme ind i denne branche. Lavpris hostere er der mange af, og vil du starte sådan en, kræver det at du har styr på kapital og businessplan.

Du kommer nok ikke til at tjene det vilde i opstartfasen, da du her skal tænke på hvordan du vil skaffe kunder. De kommer nemlig ikke af sig selv :) Du skal derfor absolut ikke se det som en hurtig måde at tjene penge på ;)

Hvis du vil starte op i det små, kan følgende anbefales:

• Har du styr på det tekniske, kan en egen server anbefales, da du i så fald har fuld kontrol over opsætningen, og du vil kunne specialtilpasse efter behov. En managed serverløsning ville være en god idé, hvis du ikke selv vil stå for drift og vedligeholdelse. Her er det nok smartest at starte med en virtuel server. Disse er forholdvis billige, og ekstrem skalerbare.
  • Har du ikke styr på det tekniske, kan et reseller webhotel anbefales. Disse fås relativ billige, da du deler serveren med andre resellere eller almindelige kunder. Et reseller webhotel betyder at du får adgang til et kontrolpanel hvor du selv kan oprette kunder og pakker. Fordelen er at du ikke behøves have kendskab til servere og opsætningen af disse. Det eneste du skal gøre er at bestemme prisen, skaffe kunder og stå for fakturering. :)

Begge løsninger tilbyder vi - hvis ønskes, whitelabel, hvilket betyder at du har mulighed for at brande kontrolpanelet med eget logo.

Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:23

Hej igen.

Takker Jer for alt Jeres input, jeg vil hellere ikke gøre det for at blive økonomisk uafhængig, eller leve af det, men ganske enkelt for at have det ekstra at "nusse" med ved siden af.

Tak hidtil.

Flere input er velkomne. :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)