Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan plejer i kunderne?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Som webshop-ejer hvordan plejer du dine kunder? Sender du slikposer med i pakkerne, små gulerødder, kataloger, gode tilbud? Jeg har ikke selv en shop men undrer mig over at de pakker, som jeg selv modtager ikke indeholder noget sådan. Skal man ikke gøre noget ekstra idag, for at få mig i butikken igen eller??

Lad mig høre fra Jer om dette! På forhånd tak.

Michael Kousgaard

Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 10:54

Hej Michael ..

jeg sender mange ballon pakker, og når folk bestiller så smider jeg lidt vand balloner, og sådan noget andre sjove balloner med i pakke, ved ikke hvor stor effekt det her, men så kan det være folk husker en :)

Har overvejet med nøgle snore, men blev lidt i overkanten med prisen osv...

hilsen

thomas lund

www.ballonnord.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 11:01

Hej Thomas

Lyder som en god idé. Jeg er sikker på, at folk husker en, hvis der er lidt ekstra i pakken. Hvor går din beløbsgrænse for det, som du vil give ekstra i?

Michael

Tilmeldt 24. Mar 08
Skrevet kl. 11:09

Hej Michael ..

Jeg har ikke sat en bestemt grænse, kommer også helt an på om folk bestiller 10 balloner eller 500 , ved 10 smider jeg ikke så meget i som ved 500 det lidt forskelligt ..

Men små slik poser vil jeg huske , jeg er ved at åbne web shop og skulle gerne kommer flere kunder og en lille gave tiltrækker folk lidt,

/ Thomas

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 11:18

Jeg gør ikke.

Men ved at Gadgets.dk giver karmeller og bolsjer medBig Smile

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 11:19

Hej Michael

Jeg vil også foreslå at man putter noget med i pakken. Har oplevet at få et marcipan brød med, men har også prøvet at få de der sidste skoledag karameller med, og de er altså for billige. Hellere lidt, men godt.

Hvor meget værdi tingen skal have, kommer vel an på hvor meget produktet koster. Hvis det er et Rolex til 50.000 kr, bør man nok lægge noget af en større værdi, end hvis det er er en deodorant man har købt. F.eks fik jeg en flaske god champagne med, da jeg købte vores vielsesringe hos guldsmeden.

En anden ting man kan putte ved, afhængig af produkt, er en rapport eller lignende hvor man giver kunden noget gratis viden/information. F.eks i Rolex tilfældet kan man lave et lille fint hæfte om Rolex historie og udvikling, samt hvordan du bedst paser på dit Rolex ur.

Som jeg ser det gælder det om at skabe en positiv association hos kunden, så denne husker dig for noget godt.

Desuden gælder det for butikken om at skabe mersalg. Der findes forskellige metoder til det.
F.eks kan du skrive et lille brev og lægge ved produktet, hvor du takker for handlen, og desuden gør opmærksom på at de kan tilmelde sig dit nyhedsbrev (hvis de ikke allerede har gjort d),  med gode tilbud og nyheder.

Du kan også lægge en rabatkode ved, så de f.eks får 10% ved deres næste køb i din butik.

Noget der ikke er så udbredt herhjemme (endnu forhåbentlig) er at indgå samarbejde med andre butikker på den måde at når kunden modtager pakken, så er der et lille hæfte med rabatkoder til andre netbutikker, måske relateret til din butiks produkter, dog uden at være konkurrenter. Fidusen er så, at når de handler med rabat i en anden netbutik i dit samarbejde, så tjener du f.eks 5% af det kunden købte for i den anden butik, som tak for at du generede et salg hos den anden butik. Et slags affiliate samarbejde.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:28

Ja man skulle jo mene at god service og gode varer gør det alene, men en lille ekstra ting er jo en billig måde at få ekstra opmærksomhed på.

Nu sælger jeg jo selv slik....  men alligevel lægger jeg da en "bonuspose" ved med en smiley eller lignende.

Jeg leverer da også en del af dette så som Miniposer fra Haribo, Maoam Karameller, og som butik koster det dig næsten ingenting at sende sådan en tanke.....  så det vil jeg da opfordre til Wink

Vedr. det med at medsende reklame for andre virksomheder, kan jeg godt se fidusen, men er sku lidt usikker på om det er en god ide med uopfordret reklame ?

mvh

jesper

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 11:37

Jeg fik forresten engang sådan en flyer fra en webshop, hvorpå der stod 4 andre webshops, som kunne være interessante for os! Kan dog ikke helt forstå, hvorfor de ville have at jeg skulle lægge mine penge et andet sted og jeg var aldrig inde og kigge på de hjemmesider.

Tak for svarene iøvrigt. Nogen der har overvejet det, men aldrig kommet igang og hvorfor ikke?

Michael

Tilmeldt 24. Mar 08
Skrevet kl. 11:43
Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 11:50

Hej Jesper Laugesen

Jeg vil gerne i kontakt med dig vedr. mit nye indkøber-koncept. Vil du sende en PM med dine kontaktoplysninger?

Michael Kousgaard

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)