Hej Michael
Jeg vil også foreslå at man putter noget med i pakken. Har oplevet at få et marcipan brød med, men har også prøvet at få de der sidste skoledag karameller med, og de er altså for billige. Hellere lidt, men godt.
Hvor meget værdi tingen skal have, kommer vel an på hvor meget produktet koster. Hvis det er et Rolex til 50.000 kr, bør man nok lægge noget af en større værdi, end hvis det er er en deodorant man har købt. F.eks fik jeg en flaske god champagne med, da jeg købte vores vielsesringe hos guldsmeden.
En anden ting man kan putte ved, afhængig af produkt, er en rapport eller lignende hvor man giver kunden noget gratis viden/information. F.eks i Rolex tilfældet kan man lave et lille fint hæfte om Rolex historie og udvikling, samt hvordan du bedst paser på dit Rolex ur.
Som jeg ser det gælder det om at skabe en positiv association hos kunden, så denne husker dig for noget godt.
Desuden gælder det for butikken om at skabe mersalg. Der findes forskellige metoder til det.
F.eks kan du skrive et lille brev og lægge ved produktet, hvor du takker for handlen, og desuden gør opmærksom på at de kan tilmelde sig dit nyhedsbrev (hvis de ikke allerede har gjort d), med gode tilbud og nyheder.
Du kan også lægge en rabatkode ved, så de f.eks får 10% ved deres næste køb i din butik.
Noget der ikke er så udbredt herhjemme (endnu forhåbentlig) er at indgå samarbejde med andre butikker på den måde at når kunden modtager pakken, så er der et lille hæfte med rabatkoder til andre netbutikker, måske relateret til din butiks produkter, dog uden at være konkurrenter. Fidusen er så, at når de handler med rabat i en anden netbutik i dit samarbejde, så tjener du f.eks 5% af det kunden købte for i den anden butik, som tak for at du generede et salg hos den anden butik. Et slags affiliate samarbejde.