Hej Michael Jeg har læst din side og idé og syntes helt klar at den er god. Hvis jeg må komme med et input kan jeg fortælle om en egen idé jeg fik i mens jeg sad i kø ude på motorvejen (dagligt) - Hvor ville det være en hjælp hvis jeg kunne ringe til et CallCenter og få en mere eller mindre privat assistent til at udføre nogle opgaver som f.eks Bestil nogen billetter til en Biograf eller en ferie. Eller, slå lige op på google og find den nærmeste DanskeBank "Jeg befinder mig på Jagtvejen . Altså en slags privat sekretær med et fast nummer. Hvilket de færreste har råd til i det virkelige liv. Et CallCenter af denne type er i dag meget nemt at oprette og dem som tager telefonen kan side derhjemme med en ADSL forbindelse/IP telefoni og servicere dig mens du er på farten til en billig penge. Hvis man ringer til 118, som jo egentligt kun er til at oplyse om et telefon nummer eller adresse, kan i dag oplyse om meget andet da de alle har internet adgang og mange af dem som tager telefonen sider faktisk hjemme og ikke inde borups Allé. Jeg har for sjovt skyld, ringet til 118 flere gange med underlige spørgsmål som. "Kan du ikke lige slå op - en frisør på Vesterbrogade?" jo bliver der sagt og jeg får et nummer eller adresse. Kanont! Men at få dem til at ringe og bestille tid, det gør de ikke :-) Denne service, som ligger meget tæt op af dit eget koncept, ville være forrygende.
|
Forfatter
Jo tak og arbejder på at gennemføre det.
Tilmeldings gebyr, er lidt af en "stopklods", jeg husker selv da jeg tilmeldte mig bygogbolig.dk som kostede 2-3000kr for et år, uden garanti for at der faktisk kom kunder i biksen, men det gjorde der så. Det var virkelig en overvejelse. Jeg skal ikke klage og i øvrigt var det billigere end at reklamere i en avis. Men jeg tror ikke at jeg skal starte ud på denne måde. Ligesom hvis man tilmelder sig et dateting site, koster det vel en 300kr for 6 mrd. men du har ingen garanti for en sød pige :-)
Jeg tror at, en PC reparatør siger - selvfølgelig tilmelder mig, det koster jo ikke noget. Men når jeg henviser en kunde og der er enighed mellem kunden og PC manden, sender jeg en samlet regning månedlig eller kvartalsvis til PC manden.
Jeg vil med dette eksponere muligheden for at denne service findes og jeg ved at der er kunder og PC reparatøre men de har svært ved at finde hinanden.
Google giver ikke meget hjælp så Hr & Fru Hansen er lost.
I det lange løb og hvis jeg kan opbygge en base med de 1000 PC mænd du omtaler, kunne jeg jo gå ind og brande mig selv og måske som en herfra omtalte. Udvikle konceptet til at omfatte Logo, regnskabs service, klagemuligheder etc. Altså få dem ind i "folden" Her tænker jeg stort :-)
Problemet er der og det forsvinder ikke, min erfaring gennem 20 år.
No cure no pay er jeg tilhænger af, men jeg kan ikke trække det ned over hovedet på en PC mand.
Hvad Kunden aftaler med PC manden skal jeg nok ikke blande mig i, men hvis der kommer klager fra kunder, har jeg jo muligheden for at "slette" denne Leverandør.
Tak for input, det fik mig til at tænke videre over nogle ting.
Venligst
Jan