Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Evaluering af konsept

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Aug 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Jeg har læst din side og idé og syntes helt klar at den er god.

Hvis jeg må komme med et input kan jeg fortælle om en egen idé jeg fik i mens jeg sad i kø ude på motorvejen (dagligt) - Hvor ville det være en hjælp hvis jeg kunne ringe til et CallCenter og få en mere eller mindre privat assistent til at udføre nogle opgaver som f.eks Bestil nogen billetter til en Biograf eller en ferie. Eller, slå lige op på google og find den nærmeste DanskeBank "Jeg befinder mig på Jagtvejen . Altså en slags privat sekretær med et fast nummer. Hvilket de færreste har råd til i det virkelige liv.

Et CallCenter af denne type er i dag meget nemt at oprette og dem som tager telefonen kan side derhjemme med en ADSL forbindelse/IP telefoni  og servicere dig mens du er på farten til en billig penge.

Hvis man ringer til 118, som jo egentligt kun er til at oplyse om et telefon nummer eller adresse, kan i dag oplyse om meget andet da de alle har internet adgang og mange af dem som tager telefonen sider faktisk hjemme og ikke inde borups Allé. Jeg har for sjovt skyld, ringet til 118 flere gange med underlige spørgsmål som. "Kan du ikke lige slå op - en frisør på Vesterbrogade?" jo bliver der sagt og jeg får et nummer eller adresse. Kanont! Men at få dem til at ringe og bestille tid, det gør de ikke :-)

Denne service, som ligger meget tæt op af dit eget koncept, ville være forrygende.

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Aug 09
Skrevet kl. 21:33

Forfatter

Jo tak og arbejder på at gennemføre det.

Tilmeldings gebyr, er lidt af en "stopklods", jeg husker selv da jeg tilmeldte mig bygogbolig.dk som kostede 2-3000kr for et år, uden garanti for at der faktisk kom kunder i biksen, men det gjorde der så.  Det var virkelig en overvejelse. Jeg skal ikke klage og i øvrigt var det billigere end at reklamere i en avis. Men jeg tror ikke at jeg skal starte ud på denne måde.  Ligesom hvis man tilmelder sig et dateting site, koster det vel en 300kr for 6 mrd. men du har ingen garanti for en sød pige :-)

Jeg tror at, en PC reparatør siger - selvfølgelig tilmelder mig, det koster jo ikke noget. Men når jeg henviser en kunde og der er enighed mellem kunden og PC manden, sender jeg en samlet regning månedlig eller kvartalsvis til PC manden.

Jeg vil med dette eksponere muligheden for at denne service findes og jeg ved at der er kunder og PC reparatøre men de har svært ved at finde hinanden.

Google giver ikke meget hjælp så Hr & Fru Hansen er lost.

I det lange løb og hvis jeg kan opbygge en base med de 1000 PC mænd du omtaler, kunne jeg jo gå ind og brande mig selv og måske som en herfra omtalte. Udvikle konceptet til at omfatte Logo, regnskabs service, klagemuligheder etc. Altså få dem ind i "folden" Her tænker jeg stort :-)

Problemet er der og det forsvinder ikke, min erfaring gennem 20 år.

No cure no pay er jeg tilhænger af, men jeg kan ikke trække det ned over hovedet på en PC mand.

Hvad Kunden aftaler med PC manden skal jeg nok ikke blande mig i, men hvis der kommer klager fra kunder, har jeg jo muligheden for at "slette" denne Leverandør.

Tak for input, det fik mig til at tænke videre over nogle ting.

Venligst

Jan

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 339
Fra  Legehjulet Skrevet kl. 21:08

Lav det som en auktion ala google. så installatørerne overbyder hinanden med hvad de vil betale dig i fee for at få en opgave. så sikrer du også, at dem som ikke gør noget aktivt (hæver fee) blot undlader at betale pengene til dig.

Ulempen, de dårlige ønsker måske at skyde flere penge ind for at få flere opgaver - det kan skade dit koncept.

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:50

Hej Jan,

Det er god ide - Men den bliver ikke let ført ud i praksis hvis det skal være en succes. (vi er selv i gang med lign. process så jeg vil mene vi ved lidt om det :-))

I hovedtræk er dine udfordringer følgende:

1) At tiltrække og skaffe TILPAS mange kunder. 
Det gælder naturligvis de fleste virksomheder men ikke mindst i dit tilfælde. For med 20-50 kr. i henvisningsgebyr så skal der løbes stærkt.
600-1500 kunder om måneden for en potentielt overskud på 20.000 kr om måneden og 10.000 kr. i omkostninger. Det er rigtig MANGE henvisninger.

Og kan du konvertere så få penge til så mange henvisninger så køber jeg dem i øvrigt gerne af dig for 30.000 / måned :-) det tilbud gælder naturligvis også jer andre som læser dette og som mener I kan skaffe os kunder..  I har min email.. :-)

2) Set fra konsulentens side 
Konsulenten skal kunne se fidusen i at være med og 50 kr. kan være meget hvis ens timeløn er 350 kr. eller 400 kr. Den typiske aftale tager nemlig kun 1-2 time. Og hvad nu hvis dine henvisninger ikke giver en egentlig aftale hver gang men kun efter hver 2-3 henvisning. Det er jo meget almindelig. Så er vi hurtigt oppe på 150 kr. for en aftale - set med konsulentens øjne . Og hvis så en gang i mellem disse kunder ikke betaler / kan betale (det sker oftere end man skulle tro!) så bliver konsulenten ret træt af de dine henvisninger. Derfor: Du skal kunne levere "gode" kunder som vil betale hvad det koster og som ikke springer fra - ellers ryger alle de gode konsulenter og dem som lever af det og det leder mig til din tredje udfordring.. 

3) Set fra kundens side.
"Det gode produkt" er her en god (standardiseret) service til en rimelig penge og dette kræver feedback og kontrol og en masse arbejde / kommunikation med konsulenterne etc. - og det er dig som står for dette. Uden dette er din service jo ikke meget værd på sigt. Så udfordringen er at automatisere uden at det bliver upersonligt for kunden.

Det var lige et par tanker og erfaringer herfra.. 

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Aug 09
Skrevet kl. 14:57

Hej Niels

Nu er mit budget ikke andet end en hjemmeside og kunder skal selv kontakte udbydere. Altså en "Robot"

Der er ikke tale om "Konsulenter" men om private mennesker som søger kontakt omkring et specifikt problem (Deres Computer)

Dem er der rigtig mange af :-)

Jeg skal ikke selv levere arbejdskraften, men tilbyde disse "hjemme arbejdende" PC- mennesker, som reklamere med deres ydelser, et forum hvor tilbudet kommer fra. Hvis disse skal betale 50kr til mig for en kontakt de ellers ikke ville fået. Springer de vel til. Jeg synliggøre dem bare.

Jeg tror du har misfortsået konceptet.

Jeg kan snyde nemt skaffe 30.000 hits på en måned til en site, vil du købe dem?

Tilmeldt 26. May 09
Skrevet kl. 22:36

... ja ok. Mit udgangspunkt var ganske rigtigt et lidt andet - nemlig en professionel support kontakt side for private som har computerproblemer. 

Men jeg kan sagtens følge dig og jo konceptet kan holde men udfordringen er således stadig kvaliteten af dit produkt. Nemlig support. Folk skal have en vished omkring at arbejdet er ok som minimum og her kommer feedback delen ind samt måske en "no cure no pay" politik som de privat "konsulenter" som tilmelder dig skal sige ok til. Se i øvrigt dem her: http://www.noerdit.dk/brugerguide/default.asp   Det var lidt den retning jeg troede du ville...  

mht. de hits..
30.000 RELEVANTE support kunde hits køber jeg gerne. (også hvis du har flere eller mindre) Vi har en Sep. annonce budget på 40.000+/ mdr. på private IT support kunder alene - så du siger bare til .. alt for at spare :-)

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Aug 09
Skrevet kl. 20:41

Ahh ja! nu kan jeg se hvad du mener med Nørd IT og glimrende med det link. Har ledt efter noget i den stil. Rigtig spænende!

Men de har jo så deres konsulenter inde i "folden" og varetager betaling osv. Jeg har en lidt mere simpel tilgang til det.

Hvis jeg var privat, ville jeg nok stille mig op i et hjørne og kikke ned i pungen :-) selvom deres priser er helt rimelige og vel også det det koster.

Og hvis jeg var "konsulent" ville jeg sikkert også stille krav osv. Det var det bøvl jeg helst ville undgå.

Min tanke er jo, at udelukkende at formidle kontakten til en lokal via min hjemmeside, som kunne køre helt af sig selv og yde service til private også efter kl 16 og 18 men måske ikke helt så professionel - men hvad, de fleste private problemer er simple og kræver ikke det store.

Hvad kunden aftaler indbyrdes med den som skal udføre opgaven, vil jeg helst ikke blande mig i. Det ville bare fordyre hele processen. De kan jo aftale det hele som en "vennetjeneste"

Med hensyn til virksomheder holder jeg mig helt uden for af samme årsag.

Klagemuligheder kan jeg tilbyde, men ingen garanti eller tilbagebetaling.

"no cure no pay" kunne jeg indskærpe, men hvis en PC-mand køre 20 km og finder at, brugerens PC er uden for pædagogisk rækkevide ville jeg selv tage betaling og give et andet råd.

Jeg har endnu ikke besluttet mig, for om det er en god idé men de mange input her fra Amino, har fået mig til at tænke og overvejer situationer og andre ting jeg ikke lige havde tænkt på - så mange tak for jeres indput så langt.

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Aug 09
Skrevet kl. 21:47

Hej Igen Niels

Nu fik jeg så kikket på din/jeres egen hjemmeside - http://www.andersencomputersupport.dk/  og det ligger jo meget tæt på mit eget, men jeg kan ikke se nogle priser.

Og da mit domaine PC114.DK egentlig bare er en formidling, ville jeg da hurtigt kunne formidle kontakter videre til jer, til en billig pris :-)

Der hvor jeg satser, er Promotion og skaffe kunder, hvilket jeg plejer at være ret god til. CEO og andre muligheder.

Nede fra og op!

PC114 blev "undfanget" eftersom 112 & 114 er trængt ind i Danskenes bevidsthed, men hvor 114 er lokalt og 112 landsdækken og i øvrigt taget af en anden, blev PC114.DK det jeg valgte.

PC114.DK er jo meget nemt at huske og siger det hele.

noerdit.dk og  andersencomputersupport.dk kræver en del at huske. f.eks en kuglepen :-)

Men 30.000 relevante links kan jeg nok ikke lige levere eftersom jeg helst vil være landsdækkende og distribuer hits til mange udbydere.

Men som du sikkert kan forstå, er der intet til hindre for at, i kan være med.

Men lad os nu se hvor langt jeg kommer :-)

Tilmeldt 26. May 09
Skrevet kl. 12:08

Hej Jan,

Det bliver spændende og se om du kommer frem til noget.. 
Du siger i hvert fald bare til hvis du får nogle henvisninger - vi er naturligvis interesseret -  men tag mit ord for det.. selvom behovet er privat support er derude så hænger denne type gode betalende kunder ikke på træerne som man skulle tro - ej hellere på nettet :-) (og skulle de være på nettet så er deres computer og internet jo i hvert fald ikke helt i stykker - og har med stor sandsynlighed derfor ikke brug for hjælp her)  

Men uanset hvad .. du skal have held og lykke med projektet herfra .. sig til hvis jeg kan hjælpe dig videre. Som jeg ser det skader det ikke os. 

Og en sidste ting .. vores navn ER alt for langt !  :-/  men acs.dk var jo optaget desværre.. vi skal have arbejdet på vores branding og internet side :-)

Cheers.. 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:12

Hej Niels

Jeg har svaret Jan længere oppe i tråden, og ser lige, at du snakker om branding og hjemmeside. Har du lyst til at jeg forsøger at finde en eller flere gode leverandører til dig? Jeg gør det gratis for dig, da jeg forsøger at hive en henvisningsprovision hjem fra leverandørerne. Jeg har ingen faste leverandører tilknyttet, men retter mig efter kriterier fastsat af dig, så det hele tiden er dig, der har styringen mht. købet. Du er ikke tvunget til at bruge en leverandør, som jeg finder til dig. Hvis ikke de duer, kan vi tage en runde mere eller du kan forsøge på egen hånd. Vi sørger for at leverandørerne har gode referencer.

Skriv på fokus@mail.tele.dk eller ring 61 28 83 84, hvis du er interesseret. Jeg kan sende et link til den næsten færdige hjemmeside, hvis du vil have det.

Ser frem til at høre fra dig.

Mvh.

Michael Kousgaard

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)