Hejsa Vi hos veteranbanen "Limfjordsbanen" i Aalborg, har i år haft halvt så store indtægter som sidste år, trods 3 ekstra køredage. Togene bemandes og køres frivilligt, og vi får hvet år sponsoreret tryk af x antal foldere, som ligger på banegårde, turistinformationer mv. rundt omkring i Nordjylland, men alligevel har der ikke været ret mange turister i år. Mit spørgsmål er så, hvordan man gratis eller ultrabilligt får markedsført en sådanne attraktion, især til turister og tyske turister? Der skal også køres til efterårsferien som noget nyt, og traditionen tro vil der blive kørt juletog til december, som altid er en succes. Lokaleavisen i Nordjylland er altid med på den første tur om sommeren, men der er kun artikel i Aalborg sektionen, men den påvirker kun lokalbefolkningen. |
Er der ikke andre medier i lokalområdet, der kan lave noget om det? eksempelvis lokal tv...
måske folderen kunne være bedre? (kan vi evt. komme til at se den?)
Da det sikkert er et ret begrænset antal dage i kører, ville det være oplagt at lave noget pr/info LIGE op til det sker, eksempelvis flyer uddeling dagen før.
Når i kører i efterårsferier mm. så kunne I evt. lavet noget reklamefremstød mod de lokale institutioner der har åbent, (børnehaver og lign)
Bare et par strøtanker herfra.
mvh Thomas