Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MAMUT. Pas på. Du kan miste dit regnskab

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Til alle nye iværksættere og eksisterende brugere af Mamut.

Hvis du ikke ønsker at betale for Mamut opdateringer mister du dit regnskab. De tager dig som gidsel de banditter. Vi har fået nok, og skifter til Nav.

Med venlig hilsen

Palle Hansen, Net&Data

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 22:16

Du burde måske forklarer situationen lidt bedre.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:20

Hvis indlægget skal tages seriøst, skal du nok forklare problematikken og ik bare gå efter at hænge et firma ud...

Der er sjovt nok altid 2 sider af samme sag, og ingen har noget ud af at hænge andre ud!!!

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 26. Aug 09
Skrevet kl. 23:42

Ja, det skylder jeg vidst. Det var et øjebliks frustration over at vi ikke kan starte vores Mamut på grund af manglende fornyelse af opdateringsaftalen, som de selv iøvrigt ikke havde sendt regning på, og som vi i vores firma ikke var klar over at vi skulle fornye.

Alene det, at programmet simpelthen låser, er for totalt useriøst og kan efter min mening ikke bruges til noget som helst. Mamut låser dig og gør dig til gidsel. Ifølge deres egen support kan en revisor ikke lave regnskab hvis det er låst. Sæt nu at et firma går i betalingsstandsning, så er det farveller til regnskabet. Gu ved hvad Skat siger til det.

Vi udvikler selv software, og tilbyder vores kunder forskellige aftaler. Der er ikke tale om tvang, og vores programmer låser ikke fordi en kunde ikke betaler os. Ikke engang Microsoft er så tarvelige. Ihvertfald ikke endnu.

Vi skifter til Navision nu. Jeg tør simpelthen ikke benytte Manut mere.

Hvis vi tvinges til at betale, og her taler vi om et år frem, så har i ikke hørt det sidste fra mig endnu.

Med venlig hilsen

Palle Hansen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:30

Hej!

Kan du ikke køre poster, regnskaber mv. over i et Excel-regneark...som man f.eks. kan fra Economic

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:24

Palle Hansen:
Gu ved hvad Skat siger til det.

De vil sige at det er dit problem. Det er dig der har ansvar for at dit regnskab kan udskrives i klarskrift.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 08:46

Hej

Så vidt jeg ved, kan du hente databasen hjem til din egen pc og køre dit program derfra, så helt galt er den bare ikke..

mvh

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 26. Aug 09
Skrevet kl. 14:48

Kære venner.

Det handler om, at du bliver fanget. Vi fik intet at vide om denne forpligtelse. Normalt er opdateringer et valg eller en fordel. Jeg ser kun ulempe hvis man skal bruge Excel til af afslutte sit regnskab med. Du kan jo heller ikke foretage posteringer. Systemet er låst, og det er dumt.

Med venlig hilsen Palle

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:52

Har du læst de forpligtelser du accepterede ved brug af programmet? Det kunne evt være, at problematikken var nævnt der...

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 15:04

Hej

Prøv at gå ind i FILER, derefter arbejd offline

så får du velkommen til guiden til oprettelse af lokal database.

Nemmere kan det ikke være.

mvh

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)