Jeg er i gang med at lave noget hjemmeside, hvor jeg vil udgive nogle podcast og nogle "webinar" - en form for podcast of powerpoint præsentation i et. Mere præcist hvor jeg kan tale om et emne, mens jeg viser en række slides - softwaren skal være således at det er nemt at downloade/steame for modtageren ligesom en podcast. Er der nogle der kender noget godt software til dette, skal helst virke både på PC & MAC men fortrinsvis MAC
Du kan bruge powerpoint. Mener man kan optage direkte deri.
Alternativt kan du bruge Techsmith Camtasia studio (MAC! og PC) som dog koster 263,50 €. Her optager du en video, skræmen mm. editere det mm. Du kan lagre i forskellige formater. Alternativt kan du brug jing - det er gratis, dog kan du kun lagre det i flash video og optage skærmen.
René Lund Espensen, AROS IT partner Aros IT er et konsulent- og softwareudviklingshus.
ScreenFlow er kun til Mac, hvis jeg husker rigtigt. ?
Mvh. Juul
Men tilgengæld er det 100 gange bedre og mere brugervenligt end noget af det der virker til PC (Som jeg har prøvet) og han nævner jo at han har adgang til mac.
Thomas: Det er ikke software jeg vil analysere, men det er software som jeg skal bruge til at optage min stemme eller andres stemmer på samtidig med, at jeg kan forklare det der bliver talt om på nogle slides a la powerpoint, disse skal så integreres på en hjemmeside, hvor man downloade disse fra
Rene: Kigger på det og tusind tak
Niklas: Ditto – har adgang til mac så prøver det på denne
Jesper G: Udgangspunktet er til fri download, dog ville en betalingsmulighed måske komme på tale i visse tilfælde eller senere, hvad tænker du på her?
Juul: Har prøvet at uddybe det i indledningen på denne tråd, ved ikke hvad screen record er, men prøver lige at google lidt