Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tråsløs strøm

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er en af dem der følger ham igennem hans projekter i burde kaste et blik på dette link..
Sikke en kreativ og innovativ person..

http://www.ted.com/talks/eric_giler_demos_wireless_electricity.html

Al respekt her fra

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 23:14

Utroligt! Det kommer jo til at sætte nye standarder for ganske enkelt _alt_.

Og tænk, jeg grinte af min kæreste den anden dag, da hun spurgte om ikke man kunne lave trådløs strøm. Den må jeg nok bide i mig igen :o)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:23

Hop du ind og fortæl hende at du har taget fejl så kan det være din tirsdag aften bliver en del bedre i de mørke timer ;-)

Tænk lidt videre på det han viste i videoen..

En boks som en harddisk der står i huset et sted, og du har strøm til alt i huset - du bliver fri for ledninger til ALT...

Der er udviklet trådløs lyd dog er kvaliteten lig nul hvis du skal betale dig fra det...

Men om 5 år hvordan vil et hitech hus så være? Trådløse højtalere - stil dem som du ønsker det, ta evt en højtaler med når du skal  i bad.  TV uden kabler.. Computer uden kabler, trådløs overførsler fra harddiske.. Smid et stik i cigarettænderen når du er på tur og du vil altid have strøm til din telefon og evt ekstern gps!

Uanede muligheder - jeg vil ikke engang tænke stort for så går jeg i selvsving.

Godaften

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:30

Renedk:
Smid et stik i cigarettænderen når du er på tur og du vil altid have strøm til din telefon og evt ekstern gps!

Sådan virker det i dag.
I fremtiden bliver det omvendt: Smid et stik fra din telefon og i cigartænderen - så har du altid strøm på din bil...

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:32

Vi går vist forbi af hinanden, jeg forstår ikke det du skriver og omvendt..

Et stik du sætter i cigarettænderen for at få strøm på din telefon, gps etc.
Det jeg mener er bare et modul du sætter i så har du strøm til din telefon, gps, computer, ipod og andet.

Hvis jeg går helt fejl af dig, vil jeg undskylde med klokken er 23.32 Wink

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 10:07

Kent "Utroligt! Det kommer jo til at sætte nye standarder for ganske enkelt _alt_."

Ja - ikke mindst CO2-udslippet. Mange af disse devices vil jo stå og køre i døgndrift. De kan naturligvis slukkes - men bliver det gjort ??? Det er jo trods alt en del af konceptet at der er "Power to the people" når man lige er i nærheden af sådan et device.

Desuden er der virkningsgraden. Der er jo et tab ved enhver transformation - og det vil sansynligvis ikke være urimeligt at antage at virkningsgraden vil ligge omkring 80% - dvs. 20% af energien fiser ud i den blå luft i form af varme. Det vil så få varmeregningen til at falde - men ikke om sommeren, og ikke på de varmere breddegrader. Her vil der skulle fyres mere energi af for at afkøle.

Nu er det jo heller ikke noget nyt fænomen at transmittere elektromagnetiske bølger gennem luften. Det har fungeret for radio og tv i årevis. Det er heller ikke nyt at man kan rive så meget energi ud at man kan bruge det til belysning. For mange år siden var der en sag om en mand der havde lyst sit hønsehus op med neonrør - drevet af energi trukket ud af luften fra Kalundbørg Langbølgesender (De fik så et dødt område i retning af hønsehuset og det var vist sådan at det blev opdaget).

mvh
Jan

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 12:00

Arh, det er da vist set fra den aller mest negative side så. Mon ikke at man trådløst ville kunne tænde for sådan et device via det apparat der skal bruge strøm? Der kommer sikkert en lille microchip til alt udstyr, der undersøger om der er trådløst strøm tilgængeligt, og ellers laver et trådløst request, der modtages af dette strømdevice, og tænder det.

Selvfølgelig vil der i starten være noget tab ved overførsel, men det vil jo sandsynligvis blive forbedret med tiden. Rom blev ikke bygget på én dag.

Det er da klar at der er mange problemstillinger, det giver jeg dig ret i, men udviklingen er jo også stadig i gang.

Der er altid nogle der ser glasset som halv tomt. Jeg vælger at se det som halv fyldt i stedet.

God dag :o)

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 12:31

Det er super spændende hvad fremtiden byder, og vi kan sagtens gå et skridt videre. Forskere er i gang med at udvikle nanotråde, der sys ind i tøjet, og ved bevægelse danner strøm. Dvs. der sys et lille stik ind i tøjet, så man kan tilslutte diverse mobil tlf. mp3 afspillere og lign til opladning.

Samme gælder fremtidige lcd skærme, som denne lcd i bøjeligt plastic. (åbner i nyt vindue)

" target="_blank">flexible lcd

Kombineret med transportabelt strøm, kan det flyttes rundt uden problemer og man slipper for bøvlet med grimme ledninger..

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 14:12

Kent Medom:

Arh, det er da vist set fra den aller mest negative side så. Mon ikke at man trådløst ville kunne tænde for sådan et device via det apparat der skal bruge strøm? Der kommer sikkert en lille microchip til alt udstyr, der undersøger om der er trådløst strøm tilgængeligt, og ellers laver et trådløst request, der modtages af dette strømdevice, og tænder det.

Selvfølgelig vil der i starten være noget tab ved overførsel, men det vil jo sandsynligvis blive forbedret med tiden. Rom blev ikke bygget på én dag.

Det er da klar at der er mange problemstillinger, det giver jeg dig ret i, men udviklingen er jo også stadig i gang.

Der er altid nogle der ser glasset som halv tomt. Jeg vælger at se det som halv fyldt i stedet.

God dag :o)

Jeg ser det ikke som sådan fra den negative side. For det er da en god opfindelse der sikkert kan finde anvendelse nogle steder (og allerede finder anvendelse). Det jeg anfægter er at det ikke er en fantastisk nyhed - det er ikke noget nyt der er på banen. Mange RFID chips bliver jo allerede strømforsynet på den måde.

- Og den lille microchip der automatisk skal tænde for den trådløse strøm skal jo også have strøm et sted fra - så her får vi om muligt flere batterier i vores dagligdag ;o)

Selv god dag :o)

Jan

Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 17:18

Ny teknologi er jo altid spændende, men i den fase som han viser udviklingen kan jeg ikke se ret meget nyt i det. Det er jo indlysende at man kan overføre strøm på den måde og i de sidste mange årtier har man kunnet gå ud på en mark og holde et lysstofrør under en højspændingsmast og se at røret tænder uden at have ledninger tilsluttet... der skal ikke ret meget til for at drive små apparater, men når han viser mig en el-bil der kan køre uden at lades op, så synes jeg han er kommet et langt skridt videre. Trådløs opladning af mobiltelefoner har der været arbejdet på længe og det er heller ikke nyt.

Bare lige for at bringe lidt mere pessimisme på sådan en grå dag :)

Ej, spændende er det jo uanset hvor nyt hans indslag lige var.

/JJ

Man er aldrig bedre end sin sidste præstation!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)