Jeg kan komme med flere tilfælde på hvordan der svindles åbenlyst med Trustpilot, det vil jeg ikke gøre her, men vil du se kan jeg på PM vise dig hvad jeg mener ...! /allan
|
BZR:Det går hurtig galt når man, som du, konsekvent insisterer på at male et billede af Trustpilot som en samvittighedsløs pengegrisk virksomhed.
Jamen så prøv at kig på siden... Hvor mange af brugerne har ik lavet ret mange indlæg? Det er faktisk hovedparten...
Når du så holder det op mod, at nethandlen eksplodere, og sætter rekord kvartal efter kvartal, så er der jo noget som går galt et eller andet sted.
Enten så gider folk ik anmelde på Trustpilot, eller os så er hovedparten af anmeldelser kun placeret af nogle, som blev direkte opfordret efterfølgende eller havde en dårlig oplevelse...
Og i min verden er det de sidste 2...
Så negativ overfor Trustpilot er jeg ik, men de giver bare ik et retvisende billed af en virksomhed... For de 999 glade kunder, som bare ik gider spilde tiden på en anmeldelse, læser du jo ik om...
BZR:Trustpilot lukker ikke munden på de utilfredse kunder, hvis man som den anmeldte virksomhed indgår et partnerskab. Trustpilot giver partnervirksomheden mulighed for at svare på den klage, virksomheden har fået. Det er to forskellige ting og det er beskæmmende du ikke kan kende forskel.
Trustpilot giver mod et månedligt beløb mulighed for at besvare en evt negativ omtale... Betaler du ik, så må du affinde dig med, at folk kan skrive direkte falske ting uden at du kan gøre noget desværre...
BZR:Trustpilot tjener på at agere mediator mellem utilfreds kunde og tilfreds kunde. Du får i praksis én ekstra chance for at forbedre kundens oplevelse eller i det mindste forbedre virksomhedens image udadtil. For der er mange som læser med.
For 299,- om mdr, kunne de få utilfredse kunder alle få et gavekort, og så havde de 5 min efter glemt den dårlige oplevelse, og i stedet kvitteret med extra omtale af god service...
Hvorfor skal sagen ik løses mellem de implecerede parter? Hvor er det lige, at Trustpilot på nogen måde løser en sag?
Hvis kunden skriver det ene, og virksomheden det modsatte, hvem har så ret?
Lad mig skrive et sjovt eksempel, som blev fjernet efter en del omtale. En kunde skriver, at XXX har sendt en kasse med kun en vare (ifølge kunden var der bestilt 4), og det var et forkert produkt... Kunden har selv forsøgt, at afpresse virksomheden, som blankt har afvist det hele med henvisning til PostDanmarks tracking. Der står vægten af pakken, og alene ud fra denne, kan det konstateres at kundens historie er opspind. Kunden ændre efterfølgende version efter at XXX har oplyst dette. Alligevel poster kunden en dårlig anmeldelse, og skriver firmaet snyder fordi bla bla bla bla...
Det tog XXX over 4 mdr, at få slettet en anmeldelse, som var opspind, hvilket det kunne bevises efter 5 sek på PDs website.
Er det bruger vurdering? Er det en service? Er det løsning af en konflikt? Eller er det blot afpresning og udhængning?
Ovennævnte historie er den groveste jeg har kendskab til, men jeg kender flere rigtig spøjse... Og jo flere man snakker med, des flere sjove historier får man...
BZR:Fullrate som eksempel. Fullrate er en af de virksomheder som deltager rigtig aktivt på Trustpilot. De får måske 5-6-7 anmeldelser fra utilfredse kunder hver uge. Jeg har selv lige tegnet et bredbåndsabonnement hos Trustpilot, og før jeg gjorde det checkede jeg virksomhedens ry på Trustpilot. Jovist, deres image er ikke rosenrødt. Men jeg fik hurtigt øjnene op for, at i 75% af de utilfredse kunders tilfælde, findes der en anden forklaring end den, kunden præsenterer. Med andre ord fik Fullrate rettet op på 75% af anmeldelser fra de utilfredse kunder, eller vendt situationen på anden vis, så den faldt ud til Fullrates fordel. Det har absolut intet med at være i lommen på nogen at gøre. Derfor forstår jeg simpelthen ikke, hvorfor du og andre insisterer på at skævvride debatten, ved at male et billede af Trustpilot, som langt fra er troværdigt.
Lad os holde os til din Fullrate historie. Fullrate får jo ik rettet op på historien, men blot fortalt deres version... Så er det op til læseren, at vurdere hvem de stoler på... Og over 50% af mine venner læser aldrig ret mange anmeldelser, men kigger på scoren. Så hvis scoren er negativ, så kan firmaet forklare alt det de vil, men mine venner vil aldrig læse det... Og jeg tvivler på, at det blot er mine venner, der gør sådan!