Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejning af hus - tips og tricks

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 29. Jun 07
Indlæg ialt: 257
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg overvejer at udleje mit hus (http://www.estate-maeglerne.dk/maegler/PrivatBolig.jsp?sagsnr=7177&forretningsnr=220084) - og vil i den forbindelse spørge om der er nogle herinde, som har erfaring med sådan noget? Jeg kunne godt tænke mig at høre, om hvordan andre klare det praktiske såsom udregning af forbrug af vand, strøm osv. osv. Andre gode tips eller regler og love jeg bør være særligt opmærksom på ? (har naturligvist sat mig ind i det meste - men man kan jo altid spørge for at være helt sikker)

Med venlig hilsen,

Rune Hansen

Indehaver af searchbureauet OnlinePartners. 

Besøg vores blog om SEO, PPC & SMM.

Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 16:18

Du kan jo tage et fast pris pr. kubikmeter vand, kg watt osv.

Du skal betale skat af din indtægt. Dette skal du angive under skat´s tast selvservice som b indkomst.

Ellers tror jeg ikke der er så mange love på det område.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:33

Synes jeg har læst mange indlæg netop alle de regler man bør være opmærksom på ved udleje, og hvor du som udlejer står rigtig dårligt. "kunden" kan få søge om at få nedsat lejen - selv om i er blevet enige. Kan du ophæve lejemålet igen? osv. osv. Uden at male fanden på væggen, bør du checke grundigt med advokat som har dette som speciale. Måske gælder det kun visse typer boliger - husker det ikke , men vil blot råde dig til at være omhyggelig.

ps. mener der var en lang artikel i Berlingske Søndag , for ikke så længe siden, måske kan du google det.

Mvh

Jesper

www.sliknet.dk

Fra Stubbekøbing
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:54

Er helt enig med Jesper - sørg for at sikre dig, så godt du kan.

Strøm og evt. fjernvarme eller hvad der nu er hos dig, beder du lejeren om selv at tilmelde sig.

Så er det jo bare at aflæse målere ved fraflytning og lejer så tilmelder sig derfra.

Vandafgift skal du lægge på huslejen, så det hedder: leje+(vandafgift aconto).

Er det f.eks en familie på 4 der lejer, så er det noget med at undersøge gennemsnitsforbruget og igen få aflæst vandmåler ved til og fraflytning.

Sørg endelig for at have penge stående i tilfælde af, at lejeren evt. ikke betaler lejen til tiden.

Venligst Ann Dorte

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:02

Mr-inc.dk:

Du kan jo tage et fast pris pr. kubikmeter vand, kg watt osv.

Du skal betale skat af din indtægt. Dette skal du angive under skat´s tast selvservice som b indkomst.

Ellers tror jeg ikke der er så mange love på det område.

Hvis man gør det snyder man sig selv. Der vil altid være nogle udgifter forbundet med udlejningen som man naturligvis bør fratrække så man kun beskattes af udlejningsoverskuddet. I mange situationer vil det også kunne svare sig at bruge kapitalafkastordningen og derved få en højere fradragsværdi for renteudgifterne på ejendommen.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 09:45

Jeg ville umiddelbart sige "cut your losses" og sælg - antager det er fordi du ikke kan sælge til prisen.

Når det er sagt, kan jeg godt se at huset er så billigt, så du rent faktisk burde kunne tjene penge på at leje det ud.

Men husk at udlejning slider utroligt meget på dit fine hus. Det ser jo ud til at stå fuldstændigt nyt, så du skal i hvert fald vælge dine lejere med omhu og huske at sætte penge til side til renovering, hvis det skal sælges senere.

Held og lykke med projektet.

Fra Kolding
Tilmeldt 29. Jun 07
Indlæg ialt: 257
Skrevet kl. 14:38

Tak for jeres svar! Jeg har læst lidt videre på nettet - kan det passe at man også beskattes af lejerens forbrug af vand, strøm, varme m.m.?????

Jfr. denne pjece http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=52795 fremgår dette eksempel nemlig incl. varme osv. (som undrer mig lidt):

Lejeindtægt: 18.000 kr.

Modtaget for varme og el: 3.000 kr.

Modtaget for telefon: 1.200 kr.

Indtægter i alt: 22.200 kr.

Bundfradrag: - 24.000 kr.

Til beskatning: 0 kr.

Mvh.

Rune Hansen

Indehaver af searchbureauet OnlinePartners. 

Besøg vores blog om SEO, PPC & SMM.

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 04:49

Hej Rune

det er DELVIS rigtigt, det kommer nemlig an på hvilken fradragsmetode du vælger at benytte.

Måde 1: her beskattes du af ALLE modtagne beløb (husleje+betaling for vand, strøm osv.). tilgengæld er der et fradrag på min. 24.000 kr. om året som du ikke skal betale skat af. (maks af 24.000 og 4/3 % * ejendomsværdien).

Måde 2: her beskattes du af alle modtagne beløb, minus alle udgifter (udgifter så som ejendomsskat, vand, strøm osv.).

Hvilken af metoderne som er bedst for dig at vælge kommer an på flere ting, eks. tidsperioden som udlejningen vil vare. men også i udpræget grad forholdet mellem ejendommens grundskyld og varme+andre udgifter.

Ang. noget helt andet, BEMÆRK at du har mulighed for at lave lejeperioden tidsbegrænset (dette kan gøres 2 gange, maksimalt 2 år pr. gang). fordelen er naturligvis at du på denne måde er sikker på ikke at få problemer med lejeren hvis du ønsker at stoppe med at leje ud efter 2 år.

Mvh.

Benjamin

Tilmeldt 2. Jul 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 04:06

Jeg vil måske anbefale til dig og andre udlejere som er i tvivl om lejekontrakt, acconto betalinger, husleje mv. at blive medlem hos www.sapu.dk 

De leverer rådgivning til deres medlemmer om netop disse emner, til en væsentlig lavere pris end hvad du skal betale hos en advokat, og de hjælper endda med f.eks. huslejenævnssager mv. 

Bare et godt råd - medlemskab koster under kr. 1.000 og i forhold til en advokat der tager kr. 2.000 i timen er SAPU et meget bedre alternativ. 

Mvh

bbb36845

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Feb 13
Indlæg ialt: 79
Fra  Findvirksomhed I/S OddsMester.dk Skrevet kl. 06:58

Hej Rune

Jeg købte et hus i 08 (rigtig smart gjort ;)) og lejet det ud i 3 års tid nu. Der har været 3 lejere, den første rigtig god, betalte til tiden og holdte huset pænt. Det hele kunne løbe rundt, mens vi betaler af på huset. Den 2. Lejer var et møgsvin sagt lidt mildt! Betalte ikke indskuddet, kom med dårlige undskyldninger, og den 1. I hver måned vidste vi ikke om der kom leje ind. Vi sagde ham op, men de havde også smadret vores gulv. Samlet tab på 30000 og når man er studerende er det ikke fedt ! Vi har fået advokat på, men tror aldrig vi ser alle pengene.. Men så har vi fået en ny lejer som har boet der i 1,5 år og hun er bare den bedste. Hun holder huset som var det hendes eget og pengene falder hver gang! Så som en anden skriver, vælg din lejer med omhu, så skal det nok gå! :) og lad vær at gi dem nøglen før indskuddet er betalt, det har jeg lært ved det ;)

Held og lykke

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)