Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webenhavn, verdens første 3D handelsby - vind en plads til din webshop i byen

Side 2 ud af 10 (93 indlæg)
Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

maelstrom:

Hej Maja

hvor mange mb skal kunden hente før han har en vare i kurven er dit gæt? Det lyd ret tungt bredbåndsmæssigt. 

Hejsa,

Der er blevet gjort meget ud af at udvikle siden så den er hurtig. Derfor kræver det ikke en høj hastighed og der er ingen ventetid ved køb af varer.

Maja

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 21:26

Hej

Det lyder spændende. Nu bor jeg ikke i København, men på den skønne ø, Fur. Er Webenhavn kun forbeholdt københavnske byer, eller også os andre ??

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen
Fur

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 21:28

en ide kunne være at når folk opretter en bruger profil eller efter dette, får muligheden for at tilføje deres "omverden" eks deres bil (model mærke) deres køn, vægt, højde, alder, bopæl osv så kan man jo når bruger med fællesnævner handler et sted tilbyde/reklamere for andre med fællesnævner for det pågældende produkt, eks en kvinde fra københavn 25 år arbejder som sælger og lige præcis denne profil køber helt vildt meget i body shop, fedt for en ny bruger med samme profil at blive præsenteret for netop bodyshop!

altså opfylde brugerens behov.

fedt hvis folk med citroen xsara køber helt vildt meget wounderbaum, og hvis man så tilføjer sin bil til sin brugerprofil så bliver man præsenteret for netop wounderbaum!

fedt hvis vejret i byen var identisk med vejret udenfor, det ville måske hjælpe på virkelighedsfornemmelsen! og super med en tid og vejr prognose.

jeg syntes også det ville være fedt med reklamesøjler på niveau med rådhuspladsen, busholdesteder osv. det kunne også give nogle reklame kr i lommen på jer.

fedt med et prewiev af den konkrete hjemmeside, så man ikke bliver ført bag lyset af en fin facade, man skal da have muligheden for at smugkigge før man går ind ;-)

jeg syntes det ville være fedt med live news tekst i bunden af skærmen eller via lyd når jeg shopper, nogle syntes måske det ville være fedt med musik, så skal man da også kunne købe det eller bare kunne lytte til noget, evt ens favorit radio station ligesom på ipoden eller mobilen :-)

der bør helt sikkert være nogle krav til forretningerne, eks de SKAL HAVE VARER PÅ LAGER.

det er en drivende del af det at bevæge min krop ud i byen, nemlig det at jeg kan få varen i hånden med det samme. håber i vil lave et stemme system så folk kan nedstemme butikker som ikke kan levere varen så de bliver smidt ad hel..... til :-) det skal være tjekket og fordel agtigt at gå i webenhavn ellers så er det sku ligegyldigt!

har flere ideer er bare træt af at skrive hahaa

god arbejdslyst håber i kan bruge noget!

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Tilmeldt 24. Aug 09
Skrevet kl. 22:16

Viggo Poulsen:

Hej

Det lyder spændende. Nu bor jeg ikke i København, men på den skønne ø, Fur. Er Webenhavn kun forbeholdt københavnske byer, eller også os andre ??

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen
Fur

Hej Viggo,

Den er helt bestemt forbeholdt jer andre også - vi har butikker og webbutikker fra hele landet med i byen.

Med venlig hilsen - Dansk Netdetail ApS - Maja Lund Hermansen

Tilmeldt 24. Aug 09
Skrevet kl. 22:33

Hej Omar,

Tak for din lange og interessante mail - og kom endelig med flere af de der gode ideer. Det lyder som om at du er godt inde i vores koncept. Her kommentarer til dine ideer.

1) Vi har også lavet det sådan at brugere får at vide hvad der er interessant for dem, men ikke på den måde som du har foreslået. Det er bestemt interessant at arbejde videre på.

2) Vi har TV2 med i byen, hvor man kan se deres News helikopter i luften og derfor hele tiden få aktuelle nyheder. Der vil også være aktuelt vejr, dvs at vi starter med sne ved lanceringen i dec. Men god ide også at have vejr prognoser og lign med.

3) Mht reklamesøjler og lign, så arbejder vi også på dette, men stadig så det bliver i en størrelsesorden så det ikke forstyrrer kunderne i at handle i butikkerne.

4) Helt klart med preview - hvilket potentielle kunder får lov til at se.

5) Der vil være lyd/musik i byen - samt speciel lyd/tale i 3D butikkerne (efter deres ønske). Og ja det er en god ide at give mulighed for live news i bunden (men vi har jo også helikopteren).

6) Der er bestemt krav til butikkerne, som står i deres kontrakt. Vi skal godkende deres handelsbetingelser og procedurer - og hvis de ikke overholder dette, har vi ret til at ekskludere dem fra byen. Det betyder meget for os at give en god sikkerhed for at handle i vores by.

Takker igen mange gange for ideerne - og modtager gerne flere ideer og kommentarer fra dig....

Go' aften - Maja

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 19:57

Det lyder som et stort projekt! hvor længe har i arbejdet på det? :)

og hvis det bliver som du beskriver er jeg sikker på det nok skal blive en succes!

er det muligt at få et smuggik? For jeg vil da mene at jeg også kunne være en potentiel erhvervskunde for jer :)

Du er velkommen til at smide en mail på thomas.holst.frederiksen@gmail.com med lidt mere info :)

pøj pøj med projektet herfra :)

-Thomas

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 16:54

Har i iøvrigt afsluttet konkurrencen om en gratis butiksfacade? :)

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 14:41

Dansk Netdetail:

Vi lancerer verdens første 3D handelsby, Webenhavn.dk, på nettet d. 1/12-09. Vi har allerede lavet et flot grafisk design af Kgs Nytorv og herfra går der indkøbsgader udfra i forskellige kategorier som tøjgaden, sportsgaden, helsegaden, bilgaden osv osv med flotte butiksvinduer og 3D butikker samt mange andre spændende muligheder og oplevelser for forbrugeren. 

Vi har allerede fået mange forskellige butikker i byen - lige fra de store kæder til mindre specielbutikker - og er stadig ved at erhverve flere butikker.

KOM MED GODE IDEER TIL VORES BY - for at gøre den endnu mere spændende for butikker og forbrugere at være i.  Vi giver en gratis butiksfacade til det firma, der kommer med den bedste idé.

Hej

Jeg kan som mange andre ikke lide at spilde min tid, og det føler jeg at jeg gør når jeg bruger en masse tid på at hente grafik m.m. til min computer for så at finde ud af at I bare linker til alm. webbutikker, som jeg kunne have fundet MEGET hurtigere andre steder. Det giver en dårlig oplevelse.

Jeg må sige at jeg regnede det var såkaldte strøgbutikker, som man kunne se 'rigtigt' (virtuelt) i stedet for at tage hele vejen til København.

Prøv at fremhæve disse butikker meget mere end I gør nu.

Og gør resten af dem til en simpel liste man evt. kan nå fra forsiden, så man ikke som bruger skal spilde tiden.

Mvh. Ken

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 15:00

Meget 3D handelsby er der nu ikke over det. Troede virkelig også det var mere end bare et link katalog.

Tilmeldt 22. Feb 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:14

Meget flot side, og god ide!

Jeg har selv igennem længere tid arbejdet med usability/brugervenlighed for bl.a. min egen webside og oplevede hos jer, at jeg faktisk allerede efter første gade "farede vildt". Derfor vil jeg foreslå, som praktisk tip, at man tilføjer et skilt med gadenavn på gaderne, dvs. når jeg har været i modegaden, og klikker på "næste gade" så ser jeg et skilt på væggen (lige som i en rigtig by) og ved jeg at jeg nu er i "smykkegade". På den måde kan jeg orientere mig i den virtuelle by, hvilket er enorm vigtigt for brugerne.

Som sjov tilføjning, kunne man tilføje nogle rigtige elementer fra byen, såsom f.eks. gademusikanter?

med venlig hilsen

Jannemieke Nooteboom

www.nordicbloom.dk

www.vintagefashion.dk

Side 2 ud af 10 (93 indlæg)