Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktionsplanlægning

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har Udviklet et Produktiobnsplanlægningsystem, som er web baseret flerbruger, grafisk og integrerbart, det er ret smart og det kan leases/lejes/hostes/købes - og vi har et antal kunder som benytter systemet, nogle endog nogle ret store virksomheder. Det kører problemfrit, og har eksistsret ny i et par år.

Systemet er lavet til Ordreproducerende virksomheder der har behov for at optimere produktionen på et antal produktionsenheder, og med simepl enkelt og grafisk kan følge resultater af omlægninger og forandringer i produktionen.

Problemet er at vi syntes det er meget svært at overbevise folk i produtkionsvirksomheder om fordelene, versus. LEGOTAVLER, Hulkort og lign og i bedste fald Excel - som er sådanne "værktøjer" de fleste benytter.

Er der nogen der har gode råd/kommentarer til Keypoints eller metoder hvordan vi kan kommer mere ud over stepperne ??

vh.

Michael

LanSoft A/S - Vi er ligenu igang med at lave nogle store  spændende Forretningsportaler, B2B , således at kunden og leverandøren kan udveksle og styre leverancer,

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 14:52

Hvis i allerede har virksomheder, som bruger jeres system.

Kan i så ikke kontakte dem omkring deres oplevelser med det og eventuel, få lov til at se deres før og efter ordreantal.
Omkostnings besparelser osv.

I kan tage brug af spørgeskemaer, alt info der kan hjælpe nye kunder med at blive overbevist.

I kan eventuelle lokker jeres eksisterende kunder med en gulerod, så de kan deltage til at hjælpe jer.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 19:20

I står overfor en stor udfordring. Produktionsfolk er stokkoncervative - jeg har arbejdet tæt sammen med både maskin- og elektronik produktionsfolk i en del år Big Smile

Kig som udgangspunkt på, hvilke problemer I kan løse for den konkrete produktionsafdeling. Det skal ikke være problemer, som I står og opfinder. Det skal derimod være problemer, som produktionsfolkene selv kommer frem med udfra de (lyttende og ikke ledende) sprøgsmål I stiller dem.

Et godt udgangspunkt er: Udnyttes kapaciteten optimalt i produktionen? Kan produktiviteten øges vha. bedre planlægning?

Med venlig hilsen

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Tilmeldt 18. Apr 07
Skrevet kl. 09:42

Tak for jeres input,

Det med at de er Stokkonservative de produktionsfolk det kan jeg helt klart tilslutte mig, og nogen gange virker det også som om "produktiobnsplanlæggerne" murer sig op i et hjørne, og helt alene vil bevare overblikket ( jeg sagde ikke magten over firmaet !! ) og så er det ikke så nemt hvis alle lige pludselig kan se med ...

De sager der er gået godt ( den vi har solgt til) har det enten være en Bestyrelses/Ledelses beslutning at anvende IT til Planlægning ( produktionsplanlægning) eller også har der været et stort Tab i virksomheden, fejl planlægning, tabte ordre, planlæggeren er blevet alvorlig syg ell. Det virker nærmest som om der skal en katastrofe til før de tør indse at de har brug for elektronisk produktionsplanlægning...

Hvis vi sælger på at optimere produktionen - så føler planlæggerens sig trådt på ( gør han det nu ikke godt nok ? )  og forsøger vi at sælge til ledelsen, så levere de ofte beslutningen videre til Planlæggeren... Vi har et tilfælde hvor Planlæggeren nærmest er gået ned med Stress ( Nuvel i disse finanskrisetider, er der nok ingen produktioner der har stress... )

Men Carsten du har nok helt ret i at vi ikke skal opfinde problemet, men se hvilke problemer de har...

Michael

LanSoft A/S - Vi er ligenu igang med at lave nogle store  spændende Forretningsportaler, B2B , således at kunden og leverandøren kan udveksle og styre leverancer,

Tilmeldt 30. Aug 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:40

Hej Michael,

Er det muligt at få adgang til en online demo, så man kan se løsningen?

På forhånd tak.

Steven

Tilmeldt 18. Apr 07
Skrevet kl. 15:00

Hej Steven,

Jo selvfølgelige må du det, jeg sender dig en mail med bruger login og web adresse til vores online testesystem af PlanSoft.

I praksis, er det helt samme system og måde hvor du kan få adgang til systemet, hvis man lejer/leser/eller får systemet hostet hos os. Så du er i gang på få minutter med produktionsplanløægningen, og opsætningen tager typisk under en halv time.

Hvis du vil prøve det af i længere tid på et lukket miljø ( uden andre testere) kan vi også finde ud af det.

vh.

Michael

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 15:16

Hej Michael!

Jeg er ked af det, men jeg bliver nødt til at være meget ærlig i mit input til dig.

Jeg har checket jeres hjemmeside (så i øvrigt, at vi næsten er naboer), og I er mildest talt ikke dygtige til at formidle jeres budskaber. I har gjort lidt ekstra grafisk ud af forsiden (nogen som sagde microsoft.dk?), men jeres undersider er både kedelige og kommunikationsmæssigt helt forfejlede.

Nu ved jeg ikke, hvordan jeres salgs og marketingproces er, men jeres hjemmeside modarbejder klart jeres mission. Her vil I klart kunne kunne optimere en del.

Systemet skal klart sælges ind til beslutningstagere, som kan se en fordel i en synlig og stram styring. Ikke til brugerne, som har en politisk interesse i at bevare staus quo til egen fordel.

Jeg kunne skrive i timevis om hvad jeg synes I burde gøre, men grundlæggende bør I prioritere en dygtig kommunikationsressource, som sammen med jer kunne identificere og realisere en strategi for jeres salg og marketingarbejde.

Sorry at det er så ukonkret, men der er meget at gå igang med. Jeg synes, at jeres niche er potent (dog med forbehold for, at jeg ikke kan se på meget som et skærmprint at jeres løsning på jeres hjemmeside), så det er bare at komme igang.

Bedste hilsener,
Aleksander :-)

Tilmeldt 18. Apr 07
Skrevet kl. 15:31

Hej Alexander,

Du har helt sikkert ret ;-)  og tak for din feedback.

Men vores sider virker dog så godt at vi ingen sælgere behøver til nogen af vores forretningsområder, og ligger vandret i arbejde, så vi har pt valgt at neddrosle arbejdet på forbedring af hjemmesiden, like it or not.

Men iøvrigt har det bare ikke ret meget med emnet at gøre, hvordan man får ovebevist beslutningstagere i produktionsvirksomheder om at benytte elektronisk planlægningsværktøjer...

vh.

Michael

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)