Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

prestashop vs. osCommerce

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ikke fortaler for det ene eller det andet system, da det afhænger af utrolig mange ting, blandt andet programmøren. Det vigtigste er dog, at det er muligt at redigere ting som checkout og lignende elementære funktioner, da dette har en høj betydning for konverteringen. Er ikke selv skarp i kodning, men ved dog at det meste oftest kan lade sig at gøre, hvis man vel og mærke finder den rette.

I er dog velkomne til at kaste et blik på RobotEksperten.dk og RigtigKaffe.dk som vi står bag, da de begge to sat op i Prestashop.

// Jesper Skov

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 09:23

lutek:
Det ved jeg godt i kan og det er en super lækker pris, men hvis man vil have lavet noget custom ved shoppen så kan det blive dyrt og tage langtid da det er svært at finde kompetente magento programmøre, jeg har måtte slås med et par stykker der lover noget de simpelthen ikke kunne holde fordi det var for svært for dem.

Enig. Jeg snakker jævligt men folk der har haft en programmør på deres projekt der ikke magtede opgaven. Dette er også grunden til at vi "kun" skinner shoppen - altså laver designet om. Vi laver ikke om i funktionalitet. Det betyder så at vi må vinke farvel til nogle kunder, men omvendt sælger vi så heller ikke noget vi ikke kan stå inde for.  Mange udviklere modtager også bare en opgave og siger... "jeps det kan vi godt". De går ikke ind i en dialog med kunden om hvorfor han/hun ønsker en given feature. 

Når jeg indgår i IT projekter (ikke kun shop løsninger) vil jeg sjældent høre på hvad kunden mener der skal laves. Det lyder måske hårdt, men kunden ved måske meget om sit domæne, men ikke så meget om hvordan et it system kan understøtte dette. Jeg plejer at sige at jeg meget gerne vil høre om kundens problemstilling og udfordringer, men at jeg finder IT løsningen. På denne måde kan jeg også rådgive kunden om hvilke ting der kan betale sig at udvikle og hvilke der aldrig vil kunne tjene sig selv hjem igen. 

Det er tit (især med store offentlige kunder som jo alligevel har alle de penge de skal bruge til it projekter) at kunden siger "jeg vil have feature ABC", men at de ikke ved at det måske kommer til at tage 1000 timer at lave denne "lille ting". Et eksempel på dette var at jeg var arkitekt på et sagsstyringssystem til et ministerie. De ville gerne have integration til deres økonomisystem hvilket var en betydelig post i systemet. Efter vi gik i dialog med dem (og økonomiafdelingen) viste det sig at det var fuldstændig overkill og hvad de i virkeligheden havde brug for var en rapport der opgjorde nogle tal som de kunne give økonomiafdeligen. De skulle kun bruge få minutter på dette hver dag og til gengæld sparede de 200K+ på budgettet.

Når nu kom jeg vist væk fra subject... sorry... Kom lige ud af en tangent... Smile

lutek:
Men har Zacho 10.000 til en shop kan jeg kun anbefale din løsning den er billig og har kun hørt godt om dig.

Mange tak Smile

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 09:27

Jeg ville foretrække Prestashop. OScommerce virker efterhånden gammeldags og svær at arbejde i.

Men har du kigget på Magento? Mange er begyndt at bruge det (og ligeledes udbyde det til rimelige priser).

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)