Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

prestashop vs. osCommerce

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 15. Aug 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg kender ikke prestashop, men oscommerce synes jeg er alt for besværligt at jonglere med og kan simpelthen for lidt,

Deres nye version 3.0, 5 alpha eller hvad den hedder skulle være produktions klar, det er den dog bare ikke, men man spendere hurtigt 2 dage ekstra på bugs og mærkelige fejl og så synes jeg det er svært at danse med når man skal redigere i designet.

De er nået et godt skridt i den rigtige retning, men mangler desværre alt for meget endnu:

Mvh
Lutek

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 07:33

Rasmus Lindgren:
Nu ligger der allerede nogle eksisterende gode debatter herinde angående forskellige shop systemer, men tør man spørge hvorfor du kigger på prestoshop og osCommerce og ikke et lidt mere "lækkert" system såsom Magento

Hej Rasmus.

Kiggede lidt på magneto, men jeg syntes ikke deres egen demo shop var synderligt pæn, samt at deres backend system virkede en smule uoverskueligt.. Det er meget muligt det blot er min holdning, men jeg søger noget som er utrolig let at arbejde med da vi ikke har kapitalen til at få sat en shop op, og derfor gør jeg det hele selv.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 442
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 09:13

Zacho:

..., men jeg søger noget som er utrolig let at arbejde med da vi ikke har kapitalen til at få sat en shop op, og derfor gør jeg det hele selv.

Prospeed.dk er også en Prestashop.

Jeg valgte Prestashop ud fra kriteriet om at det skulle være lettere at arbejde med end f.eks. Magento og OSCommerce.

Og jeg er ikke blevet skuffet :-)

Tilmeldt 15. Aug 09
Skrevet kl. 09:40

Hej Zacho

Jeg vil gerne snakke med dig om valg af shop, kan du sende mig en mail på lutekdk@gmail.com med evt msn/skype eller andre kontakt informationer?

Mvh
Daniel Knudsen

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 14:41

Zacho:

Hej Rasmus.

Kiggede lidt på magneto, men jeg syntes ikke deres egen demo shop var synderligt pæn, samt at deres backend system virkede en smule uoverskueligt.. Det er meget muligt det blot er min holdning, men jeg søger noget som er utrolig let at arbejde med da vi ikke har kapitalen til at få sat en shop op, og derfor gør jeg det hele selv.

Ja det er jo heldigvis smag og behag Smile

Du kan evt. se flere shops her: http://www.magentocommerce.com/showcase eller skrive på min email rl SNABEL-A getashop.dk så kan jeg også sende dig nogle eksempler på hvad der er muligt i Magento.

Magento er kan dog være lidt sværere at gå til end fx. Prestashop, især når man skal skinne det, omvendt kan det også rigtigt meget. Personligt synes jeg at Magentos backend er væsentligt mere overskueligt (og pænere) end Prestashops.

Men held og lykke med projektet Yes

Tilmeldt 15. Aug 09
Skrevet kl. 15:27

Rasmus Lindgren:

Zacho:

Hej Rasmus.

Ja det er jo heldigvis smag og behag Smile

Du kan evt. se flere shops her: http://www.magentocommerce.com/showcase eller skrive på min email rl SNABEL-A getashop.dk så kan jeg også sende dig nogle eksempler på hvad der er muligt i Magento.

Magento er kan dog være lidt sværere at gå til end fx. Prestashop, især når man skal skinne det, omvendt kan det også rigtigt meget. Personligt synes jeg at Magentos backend er væsentligt mere overskueligt (og pænere) end Prestashops.

Men held og lykke med projektet Yes

Magento er et super nice system, men har 2 store drawbacks  Det kræver en ordentlig host med masser af ressourcer og virttuel/dedikeret hosting ville næsten være bedst "synes jeg"

Systemet er super avanceret på kodeplan(fleksibilitet for kompleksitet ) så ofte er udvikling til systemet dyrt og kan tage længere tid hvis programmøren ikke ved hvad han laver eller er ny i systemet, Magento har dog en masse plugins som kan være rigtige nyttige.

Ofte ligger det sådan at de fleste ikke har brug for en shop der er så avanceret som magento, men man skal gøre op med sig selv hvad man vil i fremtiden og det kan ofte være meget dyrt at lægge en shop om senere, bare portering af produkt / kundedatabasen kan tage evigheder og koste mange mange timer og tid er jo penge.

Mvh
Lutek

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 16:51

lutek:
Magento er et super nice system, men har 2 store drawbacks  Det kræver en ordentlig host med masser af ressourcer og virttuel/dedikeret hosting ville næsten være bedst "synes jeg"

Vi bruger selv Magentohotel.dk som har en ganske udemærket performance. Men det er klart, en standard shared host til en 10'er om måneden er måske ikke perfekt hvis man gerne vil tjene mange tusinde kroner på sin butik

lutek:
Systemet er super avanceret på kodeplan(fleksibilitet for kompleksitet ) så ofte er udvikling til systemet dyrt og kan tage længere tid hvis programmøren ikke ved hvad han laver eller er ny i systemet, Magento har dog en masse plugins som kan være rigtige nyttige.

Vi kan levere en komplet køreklar Magento løsning inkl. unikt design samt hosting og betalingsgateway hele første år til kun 9.995,-

Så helt besværligt behøver det nu ikke at være Smile (http://getashop.dk)

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 17:10

Hej Zacho :)

Jeg er 100 % på Prestashop. Jeg driver Billigegolfbolde.dk og er super glad for systemet. Jeg har også prøvet OsCommerce, men det er nemmere for en uden viden omkring programmering og kode, at få en flot shop i Presta fremfor OsCommerce udfra mine erfaringer.

Der er rigtig mange super flotte Prestashops, og så er der et yderst velfungerende Prestaforum, endda på dansk.

Andre eksempler på flotte Prestashop: SmagMere.dk RobotEksperten.dk Billigegolfbolde.dk (kunne ikke lade være) :)

Så jeg siger 100 % prestashop.. Jeg kender en billig programmør, som har lavet rigtig rigtig mange ændringer på billigegolfbolde.dk. Ham kan du evt. få kontakten til, så kan du være igang meget billigere end 10.000 :)

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 21:36

Hej Folkens.
Tak for de mange svar :-) Godt at se der er forskellige holdninger. Da det som sagt er noget jeg selv skal kunne klare i starten tror jeg måske det bliver prestashoppen som jeg vil have en test side til.. Skal bare lige have svar fra surftown vedr. server database name osv. så jeg kan få den startet op..

Jeg er udemærket klar over man får en pænere shop hvis man smider en prof efter den, men til at starte med og indtil der kommer flere penge i kassen klarer jeg det selv. Lader til kunderne har ok respons på min nuværende side, synes dog osC er for tungt at danse med i længden..
Penge er altid et issue, og lige nu går vi snart ind i høj sæsonen for det jeg sælger, motionsudstyr, så markedsføring kommer i første række. Så skulle der jo gerne være lidt flere penge i kassen efter marts igen... Det er dog spændende at se hvordan "finanskrisen" har påvirket salget i år.

Tilmeldt 15. Aug 09
Skrevet kl. 21:37

Rasmus Lindgren:
Vi kan levere en komplet køreklar Magento løsning inkl. unikt design samt hosting og betalingsgateway hele første år til kun 9.995,-

Det ved jeg godt i kan og det er en super lækker pris, men hvis man vil have lavet noget custom ved shoppen så kan det blive dyrt og tage langtid da det er svært at finde kompetente magento programmøre, jeg har måtte slås med et par stykker der lover noget de simpelthen ikke kunne holde fordi det var for svært for dem.

Men har Zacho 10.000 til en shop kan jeg kun anbefale din løsning den er billig og har kun hørt godt om dig.

Mvh
lutek

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)