Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tekstforfatning, korrekturlæsning, redigeringsarbejde og oversættelse

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det gode råd!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:23

Louise:
Mener du en egen hjemmeside med cv og eksempler på tekstarbejde?
Måske en god ide!

Det ville da være en super idé synes jeg. Når jeg engang når så langt i mit arbejde, at det er tid til at få nogen til at læse korrektur på min bog (er af den faste tro at man ikke skal læse korrektur på egne værker), så vil jeg så afgjort søge efter en person med lidt referencer og/eller eksempler på udført arbejde.

Se eksempelvis disse to sider for inspiration:

Ordglad og Skriveværkstedet. Begge beskæftiger sig med korrekturlæsning, sidstnævnte dog også med en del andet.

De bedste hilsner

Amaris

Tilmeldt 26. Feb 09
Skrevet kl. 11:04

Tak for det råd - ville du anbefale Wordpress?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Louise:

Tak for det råd - ville du anbefale Wordpress?

Wordpress er langt det nemmeste at komme igang med ... du kan evt. starte med en gratis blog på wordpress.com (mener jeg det er) og når du har fundet ud af om det er noget for dig kan du gå ud og købe en løsning med dit eget design og domæne :)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:13

Du er cand.mag og udbyder tekstforfatning m.v. Så kan det undre mig meget at du kan finde på at skrive med store bogstaver.  Enhver med forstand på kommunikation og brug af det danske sprog ved at det at skrive med store bogstaver virker anmasende, gør det mindre sagligt og også nemt kan give en negativ effekt.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 26. Feb 09
Skrevet kl. 22:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tænkte nærmest på teksten som en reklame. Sådan en er til tider med store bogstaver. Men jeg tager selvfølgelig ad notam, at andre ser anderledes på det og har allerede rettet de store bogstaver til små.

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 22:39

Nu må i  meget undskylde, lever i 100 % efter jante loven eller hvad ? I gør Louise opmærksom på at hun har lavet en fejl og hun retter den, længer er den vel ikke, hvorfor så blive ved med at køre i det.

Det er den store fejl ved Amino, man skal tænke sig om mange gange inden man skriver et indlæg her, for den er næsten 100 % sikker at nogle "gamle Amioner" gør hvad de kan for at finde alle de fejl de kan, og så køre i dem.

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 26. Feb 09
Skrevet kl. 23:27

Tak skal du have - jeg kigger på det! Må man spørge, hvad det er for en bog? Jeg skriver også selv på noget i øjeblikket, så jeg er selvfølgelig nysgerrig..

Louise

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:24

Hej Louise.

Er meget usikker på hvorvidt ovenstående er henvendt til mig, men da jeg umiddelbart ser ud til at være den eneste der har nævnt en bog i denne tråd, så er det mit bedste gæt at det nok er rettet mod mig. Og jeg arbejder i skrivende stund på en episk lang og kontrafaktisk fortælling om England under Commonwealth. Hvilken genre bevæger du dig selv indenfor?

De bedste hilsner

Amaris

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:46

Ronnie:

Nu må i  meget undskylde, lever i 100 % efter jante loven eller hvad ?

Overhovedet ikke - Det handler ikke om at køre i nogle fejl. Jeg undrer mig bare meget over at en cand.mag, hvor en stor del af undervisningen handler om kommunikation og om hvordan tekst virker kan finde på at skrive med store bogstaver. Længere er den ikke.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)