Prøv at kigge en gang på f.eks. Home Erhvervs, EDC Erhverv eller lignende. Så kan du få en idé om hvad lejen ligger på i lokalområdet.
Hvordan du klarer den skattemæssige del kan jeg ikke svare på i og med at jeg ingen erfaring har som "lokale-pusher" . Men jeg vil umidlbart gå ud fra at du kan fakturere din lejer på samme måde som hvis du ville fakturere en kunde. Men der er nogen ting omkring om lokalerne f.eks. er moms-fritaget eller ej.
Lejemålene på Frederiksberg ligger på 1100-1300 kr./m2 i øjeblikket. Kælderlokaler er billigere end stuen og opefter. Men der er mange ledige, og du skal regne med at have råd til, at lokalerne står tomme nogle måneder ind imellem, ellers er det for risikabelt for dig. På http://oline.dk kan du også se mange lejemål, du kan sammenligne med.
Hvordan beskatningen foregår afhænger af, om det er dig personligt eller din virksomhed, der ejer/har rådighed over lokalerne. Bruger I selv en del af erhvervslejemålet eller er der tale om en bolig, hvor I skal udleje et tilknyttet erhvervslejemål?
Ja ved os mere om udlejligning til beboelse... Kunne man godt gøre her men er ikke helt lovligt... skal gerne ha 6000- 7000 ind på det og tror jeg ikke er så nemt