Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp smiler... hvad kan man tage for et lokale..

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Vanløse
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står over for sådan en bytte bytte købmand handel og den ene del er et erhverslejemål som jeg skal leje ud før det kan betale sig.

Det er ca. 55 m2 stue/kælder lokale med højt til loftet med toilet og køkken.

Det ligger centralt på frederiksberg på stille vej. standen er ok ikke lækkert men ok . Fint til kontor/tegnestue/håndværk eller lignende.

Hvad kan man leje det ud for ca.?

Hvordan foregår det med skat?

Er der nogle der er interesserede i at leje det eller er det svært at få lejet sådan noget ud?

Pfh. tak

Venligst

Henrik Bang

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 22:05

Hvor på Frederiksberg? har boet der hele mit liv og kender områderne.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Vanløse
Tilmeldt 12. Mar 09
Skrevet kl. 22:15

Lige ved frederiksberg svømmehal

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:21

Prøv at kigge en gang på f.eks. Home Erhvervs, EDC Erhverv eller lignende. Så kan du få en idé om hvad lejen ligger på i lokalområdet.

Hvordan du klarer den skattemæssige del kan jeg ikke svare på i og med at jeg ingen erfaring har som "lokale-pusher" Geeked.
Men jeg vil umidlbart gå ud fra at du kan fakturere din lejer på samme måde som hvis du ville fakturere en kunde. Men der er nogen ting omkring om lokalerne f.eks. er moms-fritaget eller ej.

/Jesper

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 22:23

Jeg vil ikke sætte et decideret værdi på den, da det er jeg ikke bekendt med erhvervsmål leje.

Men det er et meget roligt område og ret eftertragtet.

Hvad jeg kunne finde af udlejning priser på Frederiksberg er cirka 1225 kr per m3.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København S.
Tilmeldt 4. Dec 07
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 22:37

Hej Henrik,

Kunne godt have interesse i at leje det.

Skriv evt en PB :)

DBH Martin

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:45

Lejemålene på Frederiksberg ligger på 1100-1300 kr./m2 i øjeblikket. Kælderlokaler er billigere end stuen og opefter. Men der er mange ledige, og du skal regne med at have råd til, at lokalerne står tomme nogle måneder ind imellem, ellers er det for risikabelt for dig. På http://oline.dk kan du også se mange lejemål, du kan sammenligne med.

Hvordan beskatningen foregår afhænger af, om det er dig personligt eller din virksomhed, der ejer/har rådighed over lokalerne. Bruger I selv en del af erhvervslejemålet eller er der tale om en bolig, hvor I skal udleje et tilknyttet erhvervslejemål?

Fra Vanløse
Tilmeldt 12. Mar 09
Skrevet kl. 22:52

Tak Jesper

Jeg har prøvet at kigge mig lidt omkring men synes priserne var meget forskellige. Vil prøve Home/edc osv i morgen.

Hvad vil det sige det er moms fritaget?

(o. ved ikke så meget !

Venligst

Henrik

Fra Vanløse
Tilmeldt 12. Mar 09
Skrevet kl. 22:53

Hej Martin

vil jeg gøre.

Venligst

Henrik

Fra Vanløse
Tilmeldt 12. Mar 09
Skrevet kl. 22:58

Hej Lassmi

Ja ved os mere om udlejligning til beboelse... Kunne man godt gøre her men er ikke helt lovligt... skal gerne ha 6000- 7000 ind på det og tror jeg ikke er så nemt

Venligst

Henrik

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)