Jeg har en side hvor jeg på ganske kort tid har fået omkring 400 links til siden. De kommer fra omkring 40 forskellige wordpressblogs. Min side er nu røget 3 sider tilbage på google, er det en straf? og hvordan løser jeg det?
Det kan meget vel være at Google mener at det er "utroværdigt" at der er blevet linket til din side fra 40 forskellige blogs. Når man linkbuilder skal man sørge for ikke at lave det hele på en eftermiddag. Heller ét link om dagen i 40 dage, end 40 link på en dag.
Mit forslag ville være at slappe lidt af med linkbuildingen, for at genskabe tillid fra Google. Kig på dine konkurrenter, hvor mange links har de? Og hvor kommer deres links fra? Prøv at skaffe nogle få kvalitetslink, 3-4 om ugen, istedet for 400 dårlige links på en uge.
jeg regner med det er siden der står inde på din amino.dk profil ?
Så også ud til nogle af de andre sider du også har er med kommentar i de blogs jeg tjekket
De links jeg tjekket var kommentar fra blogs det giver intet værdien i søgemaskinerne , finde nogle steder med links hvor du bare ikke kommentere med tilføjer noget værdien, i stedet for at skrive god artikel 100 gange , håber at nogle at de indlæg der er ens bliver slettet og du røger opad igen og med tiden får du en bedre placering ligevel hvad vis du laver mange unike links med foreskellige tekster
De fleste blogge har en nofollow på udgående links fra deres kommentar-del. Dvs. at der er nul værdi i et link fra disse. Desuden synes jeg også det er en ærgelig måde at linkbuilde på, jeg ville i hvert fald ikke bryde mig om at få spammet min blog, fordi der er en der vil have nogle indgående links.
Jeg har lige skrevet et lille indlæg på én af mine seo blogge, så du kan se hvordan gode links ser ud - tjek det her.