Hej allesammen. Jeg arbejder i hæren som sergernt og har i lang tid tænkt over at der kan tjenes nogle penge på salg af grej. Der er utrolig mange i forsvaret der køber utrolig meget grej selv. Og det er meget ofte det samme folk køber. Istedet for at hver person smider en ordre ind til en forhandler og køber 1 stk, så kan der spares mange penge ved at gå sammen og købe 50-100 direkte fra leverandøren/importøren.
Jeg har set den til 539 men så kommer der fragt i så den løber op i ca 600. Jeg kan sælge dem til 450 og stadig tjenge lidt penge på det. Altså en besparelse på 150 kr eller 25 % Jeg forventer at købe og videresælge 75-100 og dermed få en omsætning på (450*0,80)*75=27.000 (450*0,80)*100=36.000 Altså en omsætning på 27.000-36.000 bare på denne handel. Så jeg kunne jo hurtigt komme til at komme op over 50.000 på et år. Jeg har prøvet at stille mine spørgsmål op i punktform så man kan tage et spørgsmål og besvare det. 1. Hvor lang tid tager det at oprette en virksomhed. Folk får snart løn og det ville derfor være rart at kunne have produkterne til dem senest om 2 uger. 2. Er det overhovedet smartest at oprette mig som momsselskab( fordele / ulemper). 3. Kan regnskabet ikke holdes simpelt. Altså skrive salget på en samlet postering på varesalg og bankonto, istedet at skulle ind og skrive hver enkelt handel på? 4. Hvad er krav til regnskab enkeltmandsvirksomhed. Har gået på handelsskolen og fulgte godt med i Erhvervsøkonomi. Kan jeg selv klare det? 5. Skal virksomheden have en bankonto oprettet i dens navn, eller kan jeg oprette en ekstra konto under mit mit private navn og bruge den som firmaets konto?
|
Birkelund:1. Hvor lang tid tager det at oprette en virksomhed. Folk får snart løn og det ville derfor være rart at kunne have produkterne til dem senest om 2 uger.
Ca. 1 uge tager sagsbehandlingstiden jf. http://www.eogs.dk/
Birkelund:Er det overhovedet smartest at oprette mig som momsselskab( fordele / ulemper).
Hvis du når de 50.000 kr. over en periode på 12 måneder så kan du lige så godt momsregistrere dig fra starten.
Birkelund:3. Kan regnskabet ikke holdes simpelt. Altså skrive salget på en samlet postering på varesalg og bankonto, istedet at skulle ind og skrive hver enkelt handel på?
Det kommer lidt an på om du sælger x antal genstande som du udleverer på 1 gang og får en samlet betaling for så ja. Men hvis det er med forskellige betalingsdatoer så skal salg og indbetalingsdag kunne følges af. Ligesom der er krav til faktura mv. og indhold af disse hvis du bliver momsregistreret.
Birkelund:4. Hvad er krav til regnskab enkeltmandsvirksomhed. Har gået på handelsskolen og fulgte godt med i Erhvervsøkonomi. Kan jeg selv klare det?
Det kommer an på om du hørte efter? Men ja det burde du!
Birkelund:5. Skal virksomheden have en bankonto oprettet i dens navn, eller kan jeg oprette en ekstra konto under mit mit private navn og bruge den som firmaets konto?
Du kan godt oprette en konto under dit eget navn så længe vi taler enkeltsmandsfirma. DU kan sågar bruge din nuværende private konto. Det vil dog gøre afsteminger mere besværligt fordi du så sak til at holde styr på hvad der er privat og hvad der er firma.