Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

16-årig søger bedste arbejde for at få startkapital til virksomhed - Sideløbende med gymnasiet

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 11. Aug 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er en lidt tricky éen :)

Jeg er en ambitiøs, 16-årig gut, der er fuld af ideer, visioner og masser af engagement. Jeg har en drøm om egen virksomhed, men jeg mangler startkapital. De eneste måder, der PT. syntes mulig for mig, er, at gå den hårde, sikre vej (Som dog ikke spænder så godt overens med gymnasiet og lektier) igennem ung-jobs, som f.eks. arbejde i et supermarked. Jeg har dog netop sagt et sådan op, efter lang ansættelse, da det ikke spændte overens med mine ambitioner for gymnasiet (Tidsmæssigt). Den anden mulighed er lån (Igennem forældre eller andre), men jeg vil utroligt nødigt smide lån på ryggen, mens jeg endnu er så ung.

Jeg er som sagt utroligt engageret i det jeg gør. Jeg fotograferer, og er ferm til photoshop. Det, jeg gerne vil høre er, om der kan findes en måde for mig, enten at arbejde for andre hjemmefra, til en god løn, eller starte en eller anden form for virksomhed op, der ikke kræver den store startkapital?

Jeg håber, at I kan give mig nogle gode råd med på vejen, og så vil jeg ellers sige TUSIND TAK for en fantastisk inspirerende side :)

Med venlig hilsen

Mathias

Fra N/A
Tilmeldt 28. Sep 08
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 12:48

Hej Mathias - Startede selv ud  for 2 år siden som 16 årig, med at arrangere koncerter, og en masse andet indenfor underholdnings branchen.

Hvordan har du det med retouch af billeder?

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 12:49

Tja, hvis du er ferm til at fotografere og Photoshop.

Kan du eventuel undersøge muligheden i Deviant art

http://www.deviantart.com

Der sidder folk og laver kunst og sælger deres arts videre i form af plakater, kaffekopper osv.

Så kan du i det mindste få startet en passiv indtjening og med stor nok samling, tjene penge sammen.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 11. Aug 09
Skrevet kl. 12:51

Hej Mickel :)

Det har jeg det rigtig fint med :) Jeg er lynhurtig i PS :)

Fra N/A
Tilmeldt 28. Sep 08
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 13:20

Kan du ikke tilføje mig på msn? (Du er en ung knægt, så går udfra du ejer sådan en) mickelp@upline.dk Så kan vi lige tage den derfra :)

Tilmeldt 20. Aug 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:01

Er bare lige nysgerrig men hvor stor kapital snakker vi om til opstart ?

Tilmeldt 11. Aug 09
Skrevet kl. 14:12

Planerne er tænkt som "Tre(Eller 4-5-6-7)-trins raket"'s plan. Jeg er som sagt kun 16 år, og STX (Ikke HHX)-elev. Men visionen er altså at dele drømmen op - Så jeg starter med det her "Opstarts-job", og derefter avancerer til en form for primitiv internet-forretning (Muligvis eBay, eller lignende), og så igen derefter hopper en klasse op, indtil kapitalen er til at kunne producere den første prototype, hvis du forstår :) Det er en drøm på den lange bane - Jeg regner ikke med at tjene 2000,-, og købe mig en ladcykel, hvorfra jeg kan sælge saftevand ;)

Fra Vojens
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 15:01

Du lyder virkeligt som mig selv.

Jeg er lige blevet 17 og startede for et halvt år siden så småt med at designe for diverse firmaer. Derefter fandt jeg en anden gut som også gjorde det samme og derved startede vi DrawPoint DesignBureau, det vi laver foregår således også i henholdsvist Adobe Photoshop og Adobe Illustrator. Du kan kontakte os på design@drawpoint.dk

Hvis du er interesseret i evt at snakke om noget samarbejde, ville være virkeligt super eftersom du siger du fotografere :)

Mvh. Steffen Paust

Drawpoint.dk

Steffen Paust

Steffenpaust@hotmail.com

Freelance Grafisk Designer

Fra Østerbro
Tilmeldt 14. Aug 09
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 09:40

Hej Mathias

Syntes et eller andet sted jeg bare vil ønske dig held og lykke. Du lyder som en person (på 16??) der allerede nu har fastsat sit mål, hvilke er en stor styrke!. Så længe du holder dig selv fast i målet (og tænker på dét), kommer det til dig. Det kan lyde lidt hulabula agtigt, men tænk engang alle dem som ønsker sig en ny cykel - de ser cykler overalt. Dem der skal være far, ser barnevogne og babyer overalt, dem der skal have nyt tag indstiller automatisk sin hjerne på "tag" og ser nye tage og håndværker der kan lave dem. Og dem der skal skilles ser damer overalt :-)

Det jeg mener er, at hvis du bliver ved med at visualiserer dit mål kommer der "automatisk" hjælpemidler og ressourcer frem omkring dig. Du søger dem automatisk. Derfor er det vigtig som du allerede gør med del-mål!

Og det jeg virkelig virkelig mener er, at du kommer til at nå dit mål :-)

Held og lykke!

Partner @ The Social Agency 

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 12:28

Har du overvejet at kontakte diverse lokale reklamebureauer og lign. og tilbyde din hjælp?

Hvis du er dygtig, har fleksibelt timetal så burde der være en der kan bruge dig, plus du kommer ud og får noget arbejde du lærer noget af....

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)