Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny og forvirret og desperat brug for gode ideer

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 18. Aug 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

jeg ved slet ikke om jeg kan gøre dette herinde, og jeg er total ny bruger her.

jeg er bare sådan i en desperat situation vedr et firmanavn/ logo 

jeg  sidder og laver kort selv både alm kort men også små kort til enhver lejlighed, og nu er det sådan at det faktisk går så godt at jeg skal til at eksporterer til tyskland. dog kommer spørgsmålet så, jeg mangler jo et navn så jeg ikke bare sælger anonyme kort hvis i forstår.

jeg har fået en enkelt ide med eet navn. Lille Fod  men jo det er  da sødt men måtte gerne relaterer mere til mig og mine kort og samtidig skal det være dansk så alle husker når der står "Lavet af ????? "

er der nogen der kan hjælpe mig ?

Jeanette

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 08:54
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 08:55

Hej Jeanette

Velkommen til Amino.

For at få den bedste hjælp må du fortælle så meget om dine kort som muligt.

Bl.a.

Hvad forestiller de?

Hvordan er de fremstillet?

Hvem køber dem typisk?

Hvad koster de?

Hvor stort oplag fremstiller du det enkelte kort i?

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:55

Hej Jeanette

Velkommen til Amino! Det er det helt rigtige forum til de spørgsmål, du stiller.

Et navn er selvfølgelig væsentligt, og det skal selvfølgelig afspejle dig eller dine evner som person. 'Lille Fod', hvordan er du kommet frem til navnet? Jeg kommer til at tænke lidt på de der fod- og mund-malende kunstnere, og det er vel ikke det, du er?

Hvis du skal eksportere til Tyskland og andet udland, vil jeg da foreslå, navnet er forholdsvist internationalt? Måske stadig dansk, men så det i hvert fald kan udtales på udenlandsk også…

Kom gerne med flere oplysninger, så er det nemmere at hjælpe dig.

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 08:56

Hej Jeanette

Tillykke med succesen med at skulle eksportere til Tyskland.

Jeg har lige først et spørgsmål. Hvorfor skal du have et navn på dansk, hvis du har kunder i Tyskland?

Det er svært for andre at hjælpe dig med et navn, når man ikke ved mere om dig og det, du laver. Et navn skal jo gerne udtrykke det helt unikke ved dig, så man husker dig.

Men du kan også vælge et navn, som bare er let at huske, og så kan du efterhånden få betydning ind i det. Et godt eksempel er netop Amino. Når man hører det, kan man sagtens regne ud, hvordan det staves, selvom Amino ikke er et alm. kendt ord. Jeg hørte engang en radioreklame, hvor de sagde: "Bare gå ind på Schurgard.dk" (eller hvordan det nu staves)". Det er jo lidt svært. Navnet er så til gengæld godt, fordi det er tæt på "Sure guard" (det er en virksomhed, der opbevarer andres ting).

Så hvis du skriver lidt mere om, hvad det er for nogle kort, du laver og hvad du vil med din virksomhed, så kommer der helt sikkert nogle gode bud til dig :-)   

Hej med dig :-)

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 09:00

Jeg syntes at lille fod er rigtig godt, men det passer måske mere til en serie kort.

Eksempelvis til alle kort som er til børne relaterede emner.

Medmindre du kunne ville lave sådan nogle.

Hvis det skulle være noget der kunne relateres til dig, kunne det være noget med et navn, hvis du havde et specielt navn eller mellemnavn.

Hvad er dit fulde navn?

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 10:02

Hej Jeanette

Hvis du selv sidder og laver dine kort, og du ønsker et navn som relaterer til dig, så synes jeg du skal vælge dit eget navn eller et kunstner navn. Læs evt. om personlig branding. Hvis dine kort og dermed navn bliver efterspurgte, vil du nemt kunne udvide med andre produkter og tillade dig at hæve prisen.

Et godt råd fra min branche er, at du finder et navn som også er ledigt som domæne.

Tilmeldt 18. Aug 09
Skrevet kl. 13:18

hej

hold da op en masse hurtige svar det var jo skønt :-)

jeg prøver lige at lave en opsamling her på alle jeres spørgsmål..

1. mit fulde navn er Jeanette Ladefoged Eckert.

2. grunden til dansk navn  var egentlig min tyske familie der mente det skulle være det for at understrege det er danske kort folk / kunderne køber.

3. Lille fod kom de også på da jeg har en lille datter på 10 mdr :-)

4.de kort jeg laver er hjemme/håndlavede 3d kort til alle formål kan ses her www.ballemose.dk der har jeg lidt liggende selvom det er meget gamle kort. jeg er laver dem også i halv størrelse af alm kort som man typisk bruger til at vedlægge en buket blomster eller vin eller andet i den stil.

5. Jeg laver til tider også decupage billeder dvs et stk lærrede som man evt sætter serviet billeder op på eller andet i den stil. der er også eks på hjemmesiden.

6. jeg kom i tanke om noget igår aftes da jeg prøvede mig frem med navne. med J - L - E og hvis i så selv prøver at lave en glad mund under L ligner det næsten en smily :-) men svært at praktiserer ud i livet ved jeg godt og må indrømme jeg ikke har de store midler til at nyskaffe ting og sager lige pt. for ville jo godt have et lille nemt logo/ billede integreret i mit navn hvis i forstår.

7.  jeg ved ikke hvad jeg skal fortælle om mig selv jeg er gift , mor til min datter på 10 mdr jeg arbejder som salgsassistent lige pt , jeg på landet

håber jeg har fået besvaret de fleste af alle spørgsmål.

nååh ja og så ønsker jeg mig med tiden en webshop men pt ikke hvor man kan betale med kort hvis i forstår,

Jeanette

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 13:54

jeba:

nååh ja og så ønsker jeg mig med tiden en webshop men pt ikke hvor man kan betale med kort hvis i forstår,

Hej Jeanette,

Du må undskylde at jeg lige spørger ind til dette, men hvorfor vil du ikke have en webshop hvor man kan betale med kort?

Tilmeldt 18. Aug 09
Skrevet kl. 14:00

hej

fordi jeg  ahr hørt det skulle være enormt dyrt at opsætte på sin hjemmeside ?!!! vi har egen server stående herhjemme så har hørt det er meget svært / indviklet.

jeanette

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)