Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalt SEO-hjælp - er det pengene værd?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 21. Feb 06
Indlæg ialt: 254
Fra  Jobfisk.dk Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der findes en bunke virksomheder (også en del her på Amino) der tilbyder div. SEO-hjælp. Men er det pengene værd??

Og hvordan finder man de virksomheder, der kunne være pengene værd? Er der nogle, der giver garantier af nogen art? Eller er man bare ude i et sats, hvis man køber professionel SEO-hjælp?

Hvorfor spørger jeg?
Fordi hvis jeg var sikker på X antal flere besøgende, så var jeg også klar til at betale X kroner for det. Men kan jeg være sikker?

De bedste hilsner
Henrik

ps. Dette er ikke nogen kritik af SEO-branchen for det kender jeg den ikke godt nok til. Og jeg har været rigtig glad for de råd jeg har fundet her i forummet.
Jeg vil egentlig bare vide hvorfor eller hvorfor ikke jeg skal bruge penge på prof. SEO-hjælp ;-)

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 23:43
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Der er som udgangspunkt ingen garantier i denne branche.

Mit råd til dig - "Google" din evt. kommende SEO leverandør, og tag en snak med dem inden du ligger en ordre. Der findes nemlig masser af seriøse SEO firmaer, hvor du sagtens kan få noget for pengene.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 23:51

Jeg er helt enig med Lars.

Så vidt jeg ved er der dog nogle firmaer, der tilbyder en no cure-no-pay løsning, hvor de f.eks lover dig at komme i top xx på en række søgeord. Det lader til at være noget i den stil du ønsker.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 23:57

Spørgsmålet er om du kræver resultater med det samme, eller om du også vægter de længere sigtede værdier...

jeg kan forestille mig at no cure no pay løsninger også er dyrere..

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 00:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er pengene værd, hvis det gøres rigtigt - og det vil sige med de rigtige ord/sætninger. Og det er de ord, der konverterer! Ordentlig SEO indeholder i dag som minimum også rådgivning om konverteringsoptimering (om du vil lytte er op til dig selv) - altså 360 graders optimering.

Jeg skal selvfølgelig sige, det er pengene værd ;-) Men det siger vores kunder heldigvis også - og p.t. er vi booket stort set ud resten af året. Så et eller andet er der at hente med SEO... Men som Lars er inde på: Tjek grundigt op! For 8-10 år siden var vi mindre end en håndfuld i DK, der arbejdede med SEO, men alligevel har de første 30 udbydere i dag mindst 10 års erfaring Huh?

Garantier for placeringer udstedes kun af tumper (eller det der er værre) - for det er altså søgemaskinerne, der bestemmer. Men garanti for godt arbejde kan du få mange steder. Og også no cure - no pay løsninger. Sidstnævnte kan være udmærkede i nogle sammenhænge, men med i din kalkulation skal også indgå tidsfaktoren:

Hvis du indgår en no cure - no pay aftale, skal den jo løbe i mange måneder. I den periode kan du ikke rigtigt gøre andet, hvis der ikke sker noget, for naturligvis lægger en sådan aftale begrænsninger på, hvad der må ske på hjemmesiden. Og hvis du efter seks måneder står med samme placeringer som før, du begyndte, skal du nok ikke betale noget. Men i de samme seks måneder har dine konkurrenter cementeret deres positioner og øget deres salg med andre SEO leverandører. Og så bliver din "rejse" endnu mere op ad bakke.

Der er kun én reel mulighed, hvis du skal ud i det marked: Referencer! Og du skal ikke nøjes med at kigge på dem - du skal kontakte dem.

Jeg kender til adskillige "SEO firmaer", der har direkte falske referencer på deres hjemmeside. Så undersøg grundigt, inden du entrerer med nogen. Og til slut: Der er mange gode, dygtige og meget seriøse udbydere af SEO derude. Også her på Amino.

God jagt - hvis du skal det.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:28

> Men er det pengene værd??

Er markedsføring i det hele taget pengene værd? Næhh, ikke alt sammen i hvert fald. En stor del af spild af penge. Men lidt - eller meget, af det ER pengene værd og det afgørende er, at det samlet set skaber øget omsætning og overskud i forretningen. Og det GØR god markedsføring! Også god markedsføring i søgemaskiner - herunder SEO.

> Og hvordan finder man de virksomheder, der kunne være pengene værd?

Jeg er helt enig med Thomas - referencer er det bedste. Det kan så både være virksomheder man kontakter - eller nogle der har udtalt sig steder, hvor du er sikker på det er dem. Det vigtigste er, at det er troværdige referencer.

> Er der nogle, der giver garantier af nogen art?

Ja da! Jeg giver garantier på alt hvad jeg laver. Hvis jeg lover at arbejde X timer for dig så gør jeg det! Hvis jeg lover at udføre X opgave gør jeg det. Hvis jeg lover at analysere noget eller skrive noget andet, så leverer jeg det der er aftalt - til tiden.

Det er ikke så meget anderledes end en god mekaniker. Hvis du beder ham om at skifte et punkteret dæk på din bil, så foreventer du naturligvis at få det dæk og den service du betaler for. Det garanterer jeg dig at du får hos mig. Men jeg kan ikke garantere dig, at du ikke punkiterer igen 200 meter nede ad gaden - uanset om det så skyldes at du er et fjols der kører op on ned ad kanstenen - eller om der er en der har smidt et glasskår.

Med nogle kunder og projekter giver vi også garantier på trafikleverancen - eller de konverteringer der følger (typisk salg eller downloads). Så afregner du for resultaterne frem for arbejdet. Det svarer til, hvis du kunne lokke mekanikeren til at modtage 10 øre pr. kilometer du kan køre på de nye dæk han har sat på. Den får du nok ikke mange mekanikere med på - men vi (og andre i branchen) gør det faktisk ind imellem når de rette forhold er til stede.

Kort sagt - der findes mange måder at afregne på i markedet, hver med sine begrænsinger, fordele og ulæmper. Det er naturligvis ikke alle afregningsformer som alle tilbyder - og det er da heller ikke alle jeg vil anbefale.

Den afregningsform jeg vil advare mest imod er afregning pr. ranking. Den korte historie er: Historien har vist, at den slags aftaler alt for ofte ender i sure kunder eller leverandører - eller begge dele. Og det er ingen tjent med.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 11:51

Thomas Rosenstand:

Der er kun én reel mulighed, hvis du skal ud i det marked: Referencer! Og du skal ikke nøjes med at kigge på dem - du skal kontakte dem. .

.. og hvis du overvejere at bruge Thomas, skal du være velkommen til at ringe eller skrive til mig - som er en af hans referencer!
Kan absolut kun anbefale både at få en professionel på, men også at vælge netop Thomas!

Vi havde tidligere en hel masse adwords, som vi selv havde sat op..
Thomas barberede en hel masse af vores søgeord af, da vi før betalte for noget som gav trafik, men intet salg..
Han lavede nye søgeord, delte dem ind i forskellige kategorier, lavede nye annoncetekster osv., noget som vi ikke selv kunne have gjort lige så godt.
Og endelig har han fået os rigtig godt op på de organiske søgeord - fx er ordet emballage nok det vigtigste for os i vores branche - her ligger vi nu øverst på side 1, før lå vi på side nogen-og-20.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 00:19

Tak Nina! Jeg er rævestolt og meget glad for den Big Smile

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 00:48
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Jakodan:

fx er ordet emballage nok det vigtigste for os i vores branche - her ligger vi nu øverst på side 1, før lå vi på side nogen-og-20.

Alt efter hvad man betegner som øverst så ligger i nr 2 når jeg søger...

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 07:25
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

bacardil:

Jakodan:

fx er ordet emballage nok det vigtigste for os i vores branche - her ligger vi nu øverst på side 1, før lå vi på side nogen-og-20.

Alt efter hvad man betegner som øverst så ligger i nr 2 når jeg søger...

ok, det svinger måske lidt, de sidste par dage har vi lagt nr 1.. men bare vi er i top 3 så er jeg super glad - det er jo de 3 øverste man ser, når man søger.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)