Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sælger jeg mit computerspil bedst?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Aug 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har udviklet 2 pc-spil, som jeg ønsker en lille indtjening på.

Jeg er ikke kommet frem til nogen specielt effektiv måde at gøre det på.

Spillene har jeg udviklet alene, og de er derfor ikke at sammenligne med de spil der sælges i butikkerne. Det er dog heller ikke spil der ikke er værd at spille. har før haft en side med spil jeg kun har lagt 20 % så meget energi i, og disse blev spillet meget med mange tilfredse brugere.

Det er ikke browser-spil, men altså spil der skal downloades.

Jeg har tænkt over følgende muligheder:
Demo-version med begrænsninger, den fulde version kan så købes på min hjemmeside
Demo-version med begrænsninger, den fulde version kan købes ved at skrive sig op til at modtage én reklame-mail x gange om ugen.
Salg af bannerplads i spillet

Er der nogen der har noget erfaring med nogen af disse ting vil jeg meget gerne høre :)

Hvis jeg sælger spillet til fordel for en e-mail adresse kan jeg forestille mig at en annoncør er svær at finde.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 09:32

Hvem er målgruppen på dine spil?

Personligt har jeg ingen problemer med at betale for et spil, hvis jeg synes det er skægt - og jeg vil langt hellere betale, end at modtage reklamer, men det kommer jo an på hvor pengestærk og reklamefjendsk din målgruppe er.  
De fleste spil hos PopCap kan man downloade og spille gratis i en time, hvorefter man er nødt til at købe spillet, for at fortsætte. Et spil koster 145 kr. (Men de er jo også Kongerne af casual gaming).

Hvis du har planer om, at udvikle flere spil i fremtiden, kan du også lave en klubordning, som på eksempelvis Pogo, hvor man køber sig adgang til alle spillene (mellem 40 og 50), mod et månedligt beløb, eller en blanding, som hos Big Fish Games, hvor man betaler et månedligt beløb for adgang til ét spil (Mener det er 7 dollars) og så kan tilkøbe spil for 2 dollars mere per måned. 

Med hensyn til bannerplads i spillene, kører Pogo bl.a. med den ordning (i deres browserbaserede spil, dog) hvor der kommer 30 sekunders intermissions med bannerreklamer, for alle ikke-betalende medlemmer imellem levels osv.  Hvorvidt de tjener 'rigtige' penge på dette, eller bare gør det, for at genere folk nok til, at de signer op og dermed henter penge, skal jeg faktisk ikke kunne sige. Det er i hvert fald ikke ligefrem formuer man kan hente ved at smide eksempelvis MochiAds i et Flashspil. 

Det er i øvrigt også vigtigt at pointere, at hvis du skal tage penge for spillene, skal du have en betalingsordning på plads. Jeg ville aldrig gide bankoverførsel og/eller PayPal. Der findes dog et par MicroPaymentSystems derude, hvor dine brugere kan betale både med Dankort og SMS'er, mod en procentdel af beløbet. 

Hvor kan man se dine spil henne?

Fra Hørsholm
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 12:37

Nu er det jo lidt svært, når man ikke kender spillene, men jeg tror den model mange bruger med at lave en light browserversion af spillet for at tease til et download (og køb) fungerer godt.

Så uden mere viden, vil jeg anbefale at udvikle en light browserversion - prøve at sprede den viralt - og så integrere opfordringen til at downloade den fulde version bedst muligt.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)