Hejsa Læser stadig i den fremragende seo lex. Thomas R. nævner at google synonymer er gode at bruge i sine tekster, men kom til at tænke på om det er bedst at bruge de synonym ord, der er flest søgninger på ? Altså om det har nogen betydning om de synonym ord man bruger i sin tekst har 100 søgninger pr. måned eller 1000 søgninger pr. måned. Mvh Thomas |
Med røde ører (jysk beskedenhed) må jeg hellere svare:
Det vil altid være lidt smartere at benytte de synonymer, der har mest søgning, for det giver dig større chance for mere trafik. Men - men - men: Du skal også have for øje hvilke af de ord, du konverterer på. Jeg har f.eks. omkring 100 daglige besøgende på www.thomas-rosenstand.dk, der har søgt efter "nøgne piger". De er nok ikke så interesserede i det, jeg laver. Men de er gratis gæster, så det er såmænd fint med mig, selvom de nok bliver lidt skuffede over, at det er småt med bar hud på min blog.
Hvis du bruger et synonym med bare 10 søgninger pr. måned, og du får fem af dem som gæster og konverterer tre af dem - er det så ikke meget godt?
Der ER søgeord, som giver meget få besøg, men hvor konverteringsraten ligger langt over 50% - og de er sgu sjove!