Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forums problemer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer:)

Mit problem er i forbindelse med mit forum på min hjemmeside.

Jeg får mellem 10-15 bruger oprettelser om dagen af alle mulige mærkelige firmaer osv.

Hvordan kan dette forhindres? Jeg har forummet igennem vBulletin.

Håber nogen kan hjælpe.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 00:02

Kan forhindres på flere måder, enten sætte et højere krav op til brugerne, og at ingen nye profiler har ret til at have en URL før x antal indlægs er lavet, så ryger de fleste brugere fra allerede der.

Men er det spam profiler vi snakker om ?

For så burde det være muligt at benytte et filter...

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 09
Skrevet kl. 00:13

Ja det er spam profiler.

Problemet er at der er så mange som opretter profiler at jeg bliver nød til at tjekke alle igennem for at acceptere de profiler som ikke er spam...

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 08:50

Er der ikke nogle udelukkelse regler på forummet ?

Benytte selv phpbb forummet, og der kan man opsætte nogle regler for brugerne, bla. udelukke ip områder, email adresser med speciel endelse osv...

Men nu er der allerede et rimeligt effektivt spamfilter i den nyeste phpbb board, mon ikke der er noget ligende til vbulletin.

Mon ikke der et help forum til vbulletin som du kan finde noget om det på ?

Ved at der til de fleste forum og cms systemer er oprettet forums, så man kan få hjælp der når man har problemer.

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 09:59

Den slags er det typisk robotter der opretter. Derfor har de fleste forum-systemer en mulighed for at sende en confirmation-mail ud som indeholder et link der skal klikkes på af brugeren før de kan lave indlæg. Desuden har de muligheden for "captcha" koder - som skal indtastes inden man kan signe up. Måske har dit system også disse features.

En ting jeg har prøvet ifm. E107-cms systemet var simpelthen at rename signup.php til signup1.php. Så fandt robotterne den ikke. Det er ikke den mest elegante løsning, men det var på det tidspunkt det nemmeste, og det virkede.

mvh

Jan

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 09
Skrevet kl. 17:25

Tak for svarene.

Vil prøve at få min tekniker til at kigge på det.

Men så vidt jeg ved er dette indstillet. Problemet er at når jeg skal gennemgå alle de robotter og hvad det nu er, så tager det pænt meget tid at acceptere de rigtige!!!

Jeg har haft en uges ferie, og på den uge er der 110 oprettelser...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)