Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bruges tilkøbte domæner optimalt i SEO?

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Det er jo også kun den sidste centimeter, der er problematisk Big Smile Men så slår jorden til gengæld også hårdt!

Med mindre man bliver distraheret så meget, at man glemmer at ramme jorden ... Wink

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:16

Hej Thomas/Mikkel

vil det så sige, at man IKKE skal gøre, som Kreko foreslår mht en Dandomain butik, eller er det ok at gøre det, men det har ikke nogen væsentlig SEO værdi ? Og vil I så anbefale et minisite istedet - eller er der også en risici ved dette? Mvh Pernille

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:17

Jeg tror det er bedste med webhotel , med det har du sikkert fundet ud af , du kan evt. starte med at oploade et gratis themes fra wordpress , vis du kan finde ud af det går det 7 minutter per site , vis der skal design på koster det mere tid med et plug in mv. og du kunne evt. betale dig fra det .

Du vil derved ikke tage nogle chancer og arbejdet er ikke stort , at oprette et standard webhotel og ikke dyrt vis du vælger et af de billige webhoteler da det ikke behøver en optid på 99.9 % Smile da det bare skal bruges til forbedre din sides placering på google.dk

læs evt. Mikkel og Thomas seo bøger og du får de flest svar Smile

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:23

Pernille, du må nok definere hvad du mener med et "minisite", for det er ikke et begræb som der er en præcis teknisk definition på. Det er bare et ord, for et lille website, og det er der bestemt ikke noget galt med.

Med hensyn til redirects af domæner tror jeg både mig og Thomas har gjort det klart hvordan den slags virker - eller rettere sagt ikke virker.

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Jan 07
Indlæg ialt: 204
Fra  https://webpakkeriet.dk/ Skrevet kl. 14:32

Hej

Ang. minisites, er det så nok at lave en side(xcapeboard.dk) og skrive eksempelvis xcapeboard bla bla bla bla ,xcapeboard kan købes hos www.fedepriser.dk eller er det en bedre ide at lave en side med debatforum, billeder, beskrivelser m.m.? Det er klart at det vil tage sig bedst ud med billeder m.m men hvis vi tænker på at det KUN har til formål at få fedepriser.dk op i google på ordet Xcapeboard.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:38

Kalle Fisker:
Ang. minisites, er det så nok at lave en side

Det der skal laves er indhold der er læseligt for almindelige dødelige. Her har wordpress en genial funktion hvor man med et program kan opdatere x antal wordpress blogs uden at røre en finger.

Men du skal tænke på at der skal forskelligt design på de forskellige sites og ingen Analytics eller Adsense.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 14:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

At oprette en enkelt side vil da give LIDT værdi, men værdien vi hurtigt ebbe ud, når fader Google ser der ikke sker mere på den side. Skal du have noget ud af "minisites" så skal der altså være noget relevant på dem, og det kunne være et forum,blog med nyheder,  løbende opdateret indhold etc.

Jeg ved godt det er lyder dødsygt, det er sgu ligesom at sige til en fed at det eneste der hjælper er at spise sundt og leve aktivt; når de hellere vil høre at de bare skal putte et slankeplaster på overarmen eller købe en vibrator som ryster fedten af dem med de sidder og glor fjernsyn.

Det er super krævende at holde sites ved lige, hvis de skal have en værdi man kan give videre. I dit tilfælde havde jeg valgt en anden indgangsvinkel.

Jimmy

Tilmeldt 19. Sep 07
Indlæg ialt: 353
Fra  Virksomhed33 Skrevet kl. 19:47
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Jeg ved ikke hvor i (Thomas og Mikkel) har jeres viden fra.
Jeg ved godt  'at man siger' - og har hørt flere eksperter sige det.

Men har i eventuelt en artikel så hvor det direkte står og hvor kan jeg blive klogere på emnet så?

Ellers kan i overbevise mig, ved at tage min placering på 'danske mobiler' det skal i være meget velkomne til.
Men husk på, at når i gør det, så bruger i en masse tid på det - jeg har bare købt et domæne til 50 kr.
Så hvis jeg nu brugte lige så langt tid som i vil gøre + mit domæne, jamen så har jeg igen første pladsen, fordi domænet giver den ekstra værdi.

Jeg har prøvet med mange forskellige domæner, både som pegninger, A og URL forwards og med webhotel/minisites  - og min erfaring er:

- Minisites er meget mere effektive, men de mister ligeså hurtigt deres værdi (som en skriver; de skal opdateres jævnligt, for at blive taget seriøse)
- Domæner alene er ikke så høj værdi, men tilgengæld mister de ADLRIG den værdi, og hvis du ejer poolbord.dk og folk søger på poolbord, så har det selvfølgelig en højere værdi end en der ikke har et domæne med ordet poolbord.

Og både Mikkel og Thomas må give mig ret i at det virker - det jeg har vist i indlæggene herover - og nogle af dem har virket i 2 år.

Funktionen i Dandomain er netop lavet til at udelukke domæner med samme indhold.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kekro: Ikke for din skyld men for alle andres: http://www.google.dk/search?hl=da&safe=off&q=302+redirect+hijack&meta=

Og far Googles Matt Cutts: http://www.mattcutts.com/blog/seo-advice-discussing-302-redirects/

Du er i din gode ret til at gøre præcist, hvad du vil - selvfølgelig. Til alle andre: Jeg vil kraftigt advare mod at benytte metoden med 302 redirect på denne måde. Det er en yderst usikker metode, og at det er muligt at køre det i fred på nogle få domæner er ikke ensbetydende med, at det generelt er muligt endsige en god ide.

Og der er dybest set ikke meget mere at sige om det. Lyt til Matt Cutts, Mikkel og mig - eller lad være :-)

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)