Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af aktieporteføljer.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 11. Jan 08
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 02:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja min viden bygger jeg på min erfaringer fra mit studie... tror ikke helt du forstår mig....:)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:01

debushatta:

Ja min viden bygger jeg på min erfaringer fra mit studie... tror ikke helt du forstår mig....:)

Ja men selv indenfor aktieverden er der langt fra teori til handling... Og har forstået din pointe med at du sammensætter en portefolio, men det kan de fleste mennesker reelt gøre, hvis de bare læser lidt på stoffet i et par mdr.

Du skal sælge ideen, til manden med pengene. Han siger ik okay, med mindre du kan fremvise fakta på at dine ideer er værd at satse på.

Og mener du jeg tager fejl, så tjek Sten Bochians, tør man skrive hans kaldenavn?, historik for de sidste 3 år. Manden har mere eller mindre taget fejl konstant, og han er top analytikker hos Danske Bank. De fleste estimater bliver justeret (ofte nedjusteret) konstant, og stadigvæk er han en af deres mest respektede analytikker...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:05

Sjov test. Skriv 5 aktier som du forventer et godt afkast på indenfor de næste 2-3 mdr. Begrundelsen kan du holde for dig selv i første omgang.

Så kan vi om 2-3 mdr, se resultatet... Så har du sort på hvidt, hvor nemt/svært det er...

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 220
Skrevet kl. 03:11

Hej debushatta,

jeg tror han forstår dig, men hvorfor skal aktieinsteresserede personer med lidt penge på lommen bruge DIG til at investere deres penge eller bruge DINE råd? Du har hverken arbejdet for danske market eller andre bankers investeringsafdelinger... Du har intet på dit cv, der viser kendskab til det danske, tyske, norske, svenske eller amerikanske for dens sags skyld aktiemarkeder. Din idé pt. er ikke mulig, fordi kun naive mennesker ville benytte DIG til at hjælpe dem til en større formue. Jeg tror du har brug for lidt erhvervserfaring før dine forventninger/ambitioner kan blive en realitet.

Jeg forstår dog din interesse for aktier generelt, men hvis du blot følger lidt med på børsen eller business.dk eller læser deres aviser vil du hurtigt finde ud af at du ikke er den eneste om buddet. De store investeringsforeninger nu om stunder har supercomputere placeret klods op af børsernes computere der giver dem millisekunders mulighed for at handle gode aktiemuligheder, før dig. Dermed skal dine aktieanalyser være så holdbare fremadrettet at du kan stille en aktieportoføjle på et antal selskaber du er sikker på vil give afkast. Men ærligt talt, hvad ved du om det? Studerer du børserne hver dag? Læser du financiel times? Eller studerer du generelt virksomheders regnskaber? Der findes mega virksomheder du har tonsvis af ekstremt kompentente folk til dette. Desværre, din idé var måske holdbar for årtier siden, men idag ser verden anderledes ud. Find dig nærmere et job der gavner dit cv, så kan du en dag måske blive chef for en investeringsforening eller starte din egen formuefond (eller lign.)

Mvh

Nicolai

Tilmeldt 11. Jan 08
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 03:13

OK takker for hjælpen

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:15

Nicolai:

Hej debushatta,

jeg tror han forstår dig, men hvorfor skal aktieinsteresserede personer med lidt penge på lommen bruge DIG til at investere deres penge eller bruge DINE råd? Du har hverken arbejdet for danske market eller andre bankers investeringsafdelinger... Du har intet på dit cv, der viser kendskab til det danske, tyske, norske, svenske eller amerikanske for dens sags skyld aktiemarkeder. Din idé pt. er ikke mulig, fordi kun naive mennesker ville benytte DIG til at hjælpe dem til en større formue. Jeg tror du har brug for lidt erhvervserfaring før dine forventninger/ambitioner kan blive en realitet.

Jeg forstår dog din interesse for aktier generelt, men hvis du blot følger lidt med på børsen eller business.dk eller læser deres aviser vil du hurtigt finde ud af at du ikke er den eneste om buddet. De store investeringsforeninger nu om stunder har supercomputere placeret klods op af børsernes computere der giver dem millisekunders mulighed for at handle gode aktiemuligheder, før dig. Dermed skal dine aktieanalyser være så holdbare fremadrettet at du kan stille en aktieportoføjle på et antal selskaber du er sikker på vil give afkast. Men ærligt talt, hvad ved du om det? Studerer du børserne hver dag? Læser du financiel times? Eller studerer du generelt virksomheders regnskaber? Der findes mega virksomheder du har tonsvis af ekstremt kompentente folk til dette. Desværre, din idé var måske holdbar for årtier siden, men idag ser verden anderledes ud. Find dig nærmere et job der gavner dit cv, så kan du en dag måske blive chef for en investeringsforening eller starte din egen formuefond (eller lign.)

Mvh

Nicolai

Yes Eneste tilføjelse er, at intet er umuligt, men et sådan projekt i disse tider, er meget meget meget svært... Så man skal overveje nøje, om man har salgsevnerne til at føre det ud i livet, da spådommene ik er nok...

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)