Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af aktieporteføljer.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 11. Jan 08
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg læser hd og tænker på at starte en virksomhed som sælger aktieporteføljer til private investorer. Det skal foregå på følgende måde; Jeg sammensætter en portefølje og sætter så oplysningerne tilsalg på min hjemmeside. Og hver gang der er ændringer til pf'en sender jeg en mail med ændringer til den, ud til kunden. Er der nogen som tror det kunne være en god idé? nogen som kender noget til en ligende idé?

Mvh søren

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 01:19

Du har mange konkurrenter. Du må fortælle lidt mere om, hvorfor dit koncept skulle være bedre.

Tilmeldt 11. Jan 08
Skrevet kl. 01:21

Hej jeg vil ikke starte en investeringsforening men blot sælge oplysninger om hvad pf'en skal indeholde.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 01:24

.... og på hvilken måde er dine oplysninger bedre - og dermed betalbare - i forhold til de oplysninger vi kan læse os til i de daglige aviser, analyser og anbefalinger fra banker etc. Alt sammen gratis oplysninger.

Tilmeldt 11. Jan 08
Skrevet kl. 01:27

Hvis jeg nu var en lige så god investor som dem der sidder i div investeringsforeninger?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:40

Er det forstået rigtig, at man køber sig adgang til dit system, og det eneste man modtager er nyheder om de aktier, man har købt adgang til?

Eller er det helt skævt forstået?

Tilmeldt 11. Jan 08
Skrevet kl. 01:52

Ja det er lidt skævt forstået. Jeg sammensætter en pf for kunderne en pf som jeg tror vil klarer sig godt. kunden køber så via sin handelsplatform de aktier jeg har anbefalet ham.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:59

debushatta:

Ja det er lidt skævt forstået. Jeg sammensætter en pf for kunderne en pf som jeg tror vil klarer sig godt. kunden køber så via sin handelsplatform de aktier jeg har anbefalet ham.

Arrhhh på den måde. Stil dig selv spørgsmålet: Hvorfor skulle andre overlade deres investeringslysten kapital til dig?

Hva kan du som andre ik kan?
Ud fra hvilke kriterier vælger du din pf? Evt relationer eller følelser til nogle aktier, som f.eks Vestas?
Hvilken årlig rente kan du garantere?
Hvilken sikkerhed kan du stille?
Hvilke kompetancer har du, som gør at du egner dig til at lege med andre penge?
Hvilke erfaringer har du?

Husk på alle kan tjene penge når det går op, som de sidste par mdr. Det er kun et spørgsmål om, hvem der er heldigst og køber de aktier med den største %-mæssige stigning. Nej når markedet er stabilt eller falder, der viser de dygtige investore deres sande ansigt... Er du en af dem?

Tilmeldt 11. Jan 08
Skrevet kl. 02:41

Jeg kan ikke noget som ingen andre kan. Men jeg kan komme med forskellige pf'er og angive hvad forventede afkast og forventede risiko er ved dem. Dette kræver jo lidt viden. som ikke alle har.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:46

debushatta:

Jeg kan ikke noget som ingen andre kan. Men jeg kan komme med forskellige pf'er og angive hvad forventede afkast og forventede risiko er ved dem. Dette kræver jo lidt viden. som ikke alle har.

Hvis du ik kan skille dig ud, kan du never ever få folk til at følge dine råd. Så er du bare en lemming i flokken, der følger alle de andre mod afgrunden...

Din viden skal du bygge på noget, og det hjælper ik at du f.eks bygger den på Danske Banks eller Jyske Banks estimater. For så er det jo reelt ik din viden, men blot en du tager andet steds, uden at kende til alle de forbehold der måtte være. Og så bliver aktie køb/salg pludselig farligt, da du ik bare kan skifte kurs.

Uden at ville ødelægge din drøm, så tror jeg bare du er i et game, hvor dine konkurrenter især i disse tider, har en væsentlig fordel, og det er referencer og erfaring. Den risikovillige kapital sidder ik på træerne mere, og derfor skal der tænkes ud af boksen, hvis du vil have adgang til knaster, og lege med...

Læg hovedet i blød og tænk utraditionelt, så kan det være den perfekte ide pludselig er der...

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)