Hej Alle
Jeg vil lige have lov til at prale med den succes der er startet her på amino. Vi var igår 12 webshops ejere samlet i mine lokaler i Gørding (Esbjerg) for at give og tage af hinandens erfaringer.
Der var deltagere med fra Nordjylland og Sjælland og det var turen værd!
Sådan gik det:
Vi startede kl. 16:00 med networking og erfaringsdelinger. Snakken gik på shopsystemer, kundeoplevelser og alt hvad der hører sig til at drive en webshop.
Kl. 16:30 åbnede Dan fra www.emballagebureauet.dk med 30 fortælling om emballage og forsendelse. Interessant indlæg med masser af erfarings delinger.
kl. 17:00 Startede første feedback runde, hvor vi var opdelt i 3 grupper af 4 shops. Vi havde alle forberedt feedback af hinandens shop, og det var her man skulle sidde i den varme stol, være stille og tage i mod ros/ris fra de andre.
kl 18:30 havde vi spist aftensmad og Michael fra www.op.dk fortalte om søgeordsanalyse og statestik for webshops. Michael er knald dygtig, og åbnede øjnene for mange shops ejere, med de muligheder der ligger i emnerne...inkl mig selv.
kl. 19:15 til 2100 gennemførte vi de sidste 3 feedback runder, og tiden tror jeg vi alle gerne vil have haft mere af.
kl. 21-21:30 Fortalte Morten fra www.kondomaten.dk om det fantastiske og endnu ubrugte våben, der hedder Google website optimizer. Nøj hvor kan man gøre store forskelle for sig selv og sin shop, med det værktøj.
Hvad fik vi ud af det?
Først og fremmest fik vi alle en lang liste med forslag til ændringer, fejl og ideer med hjem.
Dernæst fik vi inspiration til at arbejde med nye områder, som fx statestik og test.
Sidst og ikke mindst har vi alle nu 11 andre kollegaer som vil hjælpe hinanden med at blive bedre og undgå fejl i fremtiden.
Istedet for at sidde med sin egen shop i sin egen lille verden, er der nu mulighed for sparring med andre, der sidder i samme situation.
Hvornår mødes vi igen?
Den 6 november kl. 11 i Nordjylland har vi planlagt det næste møde.
Konklusionen fra første møde i aftes var ganske enkelt.....at vi skal se mere til hinanden. Derfor har vi valgt at starte tidligere, så der er mere tid.
Hvordan kommer du med i ERFA gruppen:
ALLE med webshops er velkomne til at deltage. Der er ingen max. på gruppen og vi vil meget gerne have flere med i gruppen. Så grib knoglen og ring til mig: 70267744 eller send mig en mail info@sikkerhedseksperten.dk , så kommer du med til det næste møde.
Afslutningsvis vil jeg takke alle deltagerne for at give så meget erfaring væk. Havde vi siddet med "guldet" tæt på kroppen, havde ingen lært noget. Så jeg glæder mig allerede til at besøge Nordjylland, og er overbevist om vi er dobbelt så mange, næste gang.