Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksættere på støtten

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Iværksættere på støtten

Erhvervsminister Bendt Bendtsen siger at Dansk Iværksætterforening vil gøre iværksættere til offentlige klienter. Ukorrekt, mener foreningens formand, Nicolai Seest.

Er I ikke bare nogle klynkere, der vil have statsstøtte?
Det handler ikke om, at iværksættere skal hjælpes og holdes i hånden, fordi hvis man holder os for meget i hånden, så sikrer man ikke, at vi skaber levedygtige virksomheder.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis man kunne læse artiklen uden abbonement ville der nok komme flere kommentarer :)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det havde jeg ikke lige set, damn.

Dbh Martin
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt læse den med mit sølv-vip abonnement, som er gratis.

Jeg satte stor pris på den professionelle hjælp, jeg kunne få, da jeg startede op. Jeg fik hjælp af en revisor, en advokat og en smart fyr, der læste min forretningsplan og sagde at den var god - den sidste gjorde ikke så meget gavn.
Desuden synes jeg, at vi kan læse af nogle af spørgsmålene herinde, at der er mange, som har behov for hjælp før de kan  tage skridtet.
Et velsmurt rådgivningssystem, hvor man kan få hjælp af folk der kender rumlen, er en god idé.
 
mvh Hans
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :
et af kravene for at kunne få et cvr nummer kunne være at man har en profil på amino
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

1½ time til at folk med det gratis sølv-abonnement ikke længere kan læse den, så hvis nogen har udskudt det skal det være nu :)

 

Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var egentlig en underlig udmelding fra vores erhvervsminister. På den ene side vil han gerne have flere iværksættere men når det kommer til stykket hænger lønslavementaliteten fast. Vi laver vækstfonde til eksisterende virksomheder istedet for startfonde til nye virksomheder.

Jeg kan ikke læse artiklen men vil gætte på at det handler om vilkårene for iværksættere i A-kasser, eller lignende sociale sikkerhedsnet der prioriterer lønslaver fremfor iværksættere. Det er ihvertfald et emne der kunne trænge til mere fokus, det giver simpelthen ingen mening for en iværksætter at være medlem af en A-kasse når man først kan få dagpenge hvis alle firmaaktiviteter er 100% afskrevne.
 
I bund og grund handler det vel om tillid, de fleste forslag om skattereformer og ændringer i dagpenge bliver affærdiget af vores politikere fordi "så kan man jo snyde". Hvis det er kriteriet burde vi afskaffe alle eksisterende overførselsindkomster fordi en minoritet snyder.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes heller ikke de nuværende A-Kasse regler virker helt rimelige i forhold til selvstændige, men på den anden side tror jeg ikke de det afholder ret mange af de rigtig "værdigfulde" iværksættere fra at gå i gang. Der vil altid være forhindringer for at drive virksomhed  hos os er det så måske A-kasse forhold der driller, men tro mig virksomheder i ale lande har deres at kæmpe med. Vi har nok lidt mere papirnusseri og hjøjere skat her, end så mange andre steder. Til gengæld har vi andre fordele - som f.eks. et meget velordnet arbejdsmarked. Om det er værre eller bedre ved jeg sgu ikke altid, men jeg kan da i hvert fald se at masser ideerige mennesker, men skide gode ideer og gå-på-mod bliver ved med at kaste sig ud i det.

Misforstå mig nu ikke - jeg synes da også de A-kasse regler virker lidt urimelige, men man skal altså også lige passe på at vi ikke reducere os selv og hele iværksættermiljøet til en flok "klynkere", der aldrig kan få det godt nok og let nok.
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 05:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror heller ikke det er vores sjove A-Kasse regler der afholder folk fra at blive iværksættere, det var blot mit gæt på hvad artiklen handlede om da der blev nævnt offentlige klienter

Vi er bare generelt et forsigtigt folkefærd og hvis vi vil have flere iværksættere er det vores kultur og holdninger vi skal bearbejde, gerne gennem vores almene uddannelser såsom folkeskoler og gymnasier. Jeg kan selv huske en fokusuge fra min folkeskole, skolen skulle være en mini-by med forretninger drevet af eleverne. Vi havde allesammen en rigtig spændene uge og det har helt klart lagt en del af kimen til min egen nysgerrighed at drive "virksomhed" i 4. klasse. Jeg kunne tydeligt huske det da jeg startede som freelancer i en alder af 16.
 
Når man først har fået øje på sit iværksættergen holder man sig ikke tilbage på grund af skatteregler og papirnusseri, selvom de som så meget andet naturligvis kan forbedres.
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)