Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Setup til fotografering af produkter til shop

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Fotograferer du selv dine produkter?

Jeg har nu købt et spejlrefleks kamera --- men billederne er bare ikke helt gode nok.

Jeg forsøger at tage billeder af vinflasker og der kommer altid reflektioner i glasset.

Man skal vel have fat i et hvidt baggrundslærred og noget blødt lys for at ordne det?

Hvilket setup bruger du til foto og hvor har du købt det?

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 00:35

Jeg lavede for nogle år siden nogle billeder af smykker. Krafitigt indirekte lys på et hvidt stykek A4 papir. Det blev godt, men det tog lang tid at finde ud af at få det perfekte lys.

Anyways, Google er din ven -  prøv at søg på

avoid reflections when taking pictures of bottles

Flere steder taler de om et "Light Tent"  (http://digital-photography-school.com/how-to-make-a-inexpensive-light-tent)

dvs. sørg for at have indirekte diffust lys.

http://www.tabletopstudio.com/documents/glass_photography.htm

Jeg hører gerne om resultatet - jeg skal selv til at tage nogle produktbilleder, og jeg skal helt klart have lavet sådan en boks.

mvh

Jan

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  logfit Skrevet kl. 00:37

Hej Jan,

For at det skal blive virkelig godt skal du have gang i noget andet end dit kameras flash ;-)

Det er en hel videnskab med lyssætning og jeg er ikke nogen ekspert overhovedet. Men tag et kig på strobists' blog med lighning 101 der er en god lille video omkring lyssætning. Og se evt. deres forside for at se hvordan et produktbillede af en iPhone bliver til.

Nu kan det selvfølgelig godt gøres med mindre, men det er et emne jeg ikke er helt hjemme i, prøv evt. fotostart der plejer de at være ret gode til at hjælpe + der er nogle gode guides til at få dig igang.

Håber det hjælper dig lidt videre.

Så er der åben beta på logfit.dk - Din gratis online træningsdagbog.

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  logfit Skrevet kl. 00:40

Så er der åben beta på logfit.dk - Din gratis online træningsdagbog.

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 02:30

Det kan godt være, at det er lige avanceret nok for en begynder, men her kan du se, hvad en professionel gør:

Fotograf Nicolai Brix

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:20

Hej Jan!

Hvad vi har erfaret i mit grafisk designbureau, så er det måske mere kreativiteten der giver de gode billeder :)

Men med det sagt, så er lyset det absolut det vigtigste. Når vi tager billeder til vores portfolio, har vi vores egen lille storm-p-løsning.

Se vores konto på flickr og få lidt inspiration på www.formagenda.dk under vores Work-sektion.

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 13:14

fik lige en programmet svare ikke grr .. sender igen ved ikke om det andet svar vil dukke op?

2 stk. lamper på stativ a 1000W

Lidt bage papir, til at lave diffus lys (put det mellem glas og beskyttelsesbøjlen på arbejdslamperne)

2 – 3 stk. reflekterende flamingo plader eller lign.

Digital kamera, behøver ikke være et dyrt spejlrefleks kamera.

Vær opmærksom på hvilken baggrund der skal arbejdes med efterfølgende. Derfor hent flere farve A0 karton ved dit papirlager forhandler.

Hvis det er muligt så skaf et grå kort til at styre hvidbalancen.

Resten ordnes i Photoshop.

God fornøjelse. J

Vis gerne resultatet med et link.

Mvh
Juul

Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 14:09
Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 17:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jan,

Du har da også givet dig i kast med noget af det allersværeste, der findes: glas - og for den sags skyld andre blaanke genstande Big Smile.

Hvis du virkelig vil vide, hvad der foregår, så læs biblen over dem alle: Light Science and Magic

En lidt lettere (men også mindre grundig) bog er: Creative lighting Technique

At lave gode produktbilleder i professionel kvalitet er både svært og kræver lang tid at lære. Hvis du så meget som bare svagt overvejer at bruge kameraets indbyggede blitz, så glem alt om gode produktbilleder Smile

Udstyret behøver ikke at være dyrt - det gælder også kameraet. Man skal dog nok ikke regne sin timeløn meget højere end 5 - 10 kr, hvis det skal kunne betale sig at lave tingene selv. Mine smykkebilleder er taget med kun een "fotolampe", som er lavet af en papkasse, noget staniol, lidt hvidt bruseforhæng og to 15 år gamle og udgåede blitze. Derudover er der lys fra undersiden gemmem to lag plexiglasplader med tyndt hvidt stof og en let slebet plexiglasplade som bord. Opstillingen udviklede sig løbende, indtil jeg var tilfreds med lyset.

Tag et kig på www.obt.dk, hvis du har lyst til at investere i et lille hjemmestudie. Han er super hjælpsom og utrolig flink at snakke med. 

Med venlig hilsen

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 20:29

Tak for alle de mange svar, spændende links og tips til hvordan man kan klare opgaven.

Det er åbenbart ikke sådan lige bare at fotografere sådan en rødvinsflaske.

Jeg har i dag ringet til OBT.dk og fået en kanon vejledning om hvordan jeg kan gribe sagen an. Faktisk kan jeg ikke mindes at jeg nogensinde har købt et produkt hvor jeg har fået så god vejledning som jeg har fået hos OBT.dk i dag.

Jeg har købt sådan et lystelt: Lastolite Cubelite Studio KIT og et stativ til mit kamera.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)