Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så skete det også for mig..

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Espresso:
Ja, og hvor er det vanvittigt, at man skal belastes med yderligere omkostninger for at få skattefradraget.

Ja - I min tid blev SKAT målt på reguleringer (herunder også periodeforskydelser). Så vi kunne nå vores måltal ved at flytte rundt på "luft".

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 23:05

Henrik Krogh:

Espresso:
Ja, og hvor er det vanvittigt, at man skal belastes med yderligere omkostninger for at få skattefradraget.

Ja - I min tid blev SKAT målt på reguleringer (herunder også periodeforskydelser). Så vi kunne nå vores måltal ved at flytte rundt på "luft".

Haha - go' arbejdsplads. Var det også bonus berettiget?

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 23:09

Espresso:
Haha - go' arbejdsplads. Var det også bonus berettiget?

Det var det faktisk på chefniveau!Ick! ... Hmmm jeg var vist for meget praktiker til at gå alvorligt op i dette...

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 23:15

Henrik Krogh:

... Hmmm jeg var vist for meget praktiker til at gå alvorligt op i dette...

Så tror vi på den, men så heller ikke flere røverhistorier Wink

Må hellere lade være med at ødelægge tråden mere end jeg allerede har gjort. Sorry.

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 23:16

Henrik Krogh:

jjam:
"Skatteretligt" – Sikkert korrekt at du ikke beskattes af de penge du tager som et tab – men jeg mener stadig at de er momspligtige.

Momslovens § 27 (giver fradragsret)

Kik på eksemplet med bogføring, bogføring på drift konto ”Tab på debitorer”, reducere overskude med tabet (oprindelig faktura + moms). Der betales altså ikke skat af den oprindelige omsætning/DB.

MEN der er stadig betalt MOMS af fakturaen der ikke blev betalt.

Jeg kan simpelthen ikke se det på andre måder - sorry.

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 23:29

jjam:
Jeg kan simpelthen ikke se det på andre måder - sorry.

Der er et utal af afgørelser der underbygger at der kan gives fradrag efter momslovens §27:

Eksempelvis i SKM.2005.294.LSR blev der givet fradrag for moms af tab på en debitor, idet debitor havde afgivet insolvenserklæring i fogedretten. Der var ikke tale om interesseforbundne parter, hvorfor fradragsretten ikke kunne begrænses.

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Skrevet kl. 23:48

Jeg tror vi misforstår hinanden –

Det spørgsmål jeg besvarede var om der skal opgives (og betales) moms, hvis en kunde ikke betaler en faktura. Og svaret på dette er vi vel enige om er et klart Ja?

Hvis man senere må erkende at have lidt et tab på debitoren, så kan dette beløb fratrækkes i driftsregnskabet. Det tror jeg også vi er enig om.

Jeg anfægter ikke at tabet kan trækkes fra i virksomhedens overskud – men jeg mener stadig at momsen skal opgives og betales – uanset om debitor betaler fakturaer eller ej.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 23:55

jjam:
Det spørgsmål jeg besvarede var om der skal opgives (og betales) moms, hvis en kunde ikke betaler en faktura. Og svaret på dette er vi vel enige om er et klart Ja?

Enig!

jjam:
Hvis man senere må erkende at have lidt et tab på debitoren, så kan dette beløb fratrækkes i driftsregnskabet. Det tror jeg også vi er enig om.

Ja - når tabet er endeligt konstateret

jjam:
men jeg mener stadig at momsen skal opgives og betales – uanset om debitor betaler fakturaer eller ej.

Når tabet er endeligt konstateret - typisk ved dom i fogedretten - så kan momsen "refunderes" efter momslovens § 27, stk. 6 og bla. den ene dom (af mange) som jeg henviste til ovenfor. Det er den del jeg ikke er sikker på vi er enige om.

Jeg vil være fræk og spørge hvilken lovhjemmel der skulle være for ikke at refundere momsen i dette tilfælde. Du bør om dokumentation og har fået en præcis lovhenvisning og en afgørelse der underbygger mit synspunkt.  Hvad lovhjemmel bygger du dit synspunkt på??

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Skrevet kl. 00:05

Henrik Krogh:

Når tabet er endeligt konstateret - typisk ved dom i fogedretten - så kan momsen "refunderes" efter momslovens § 27, stk. 6 og bla. den ene dom (af mange) som jeg henviste til ovenfor.

Det er den del jeg ikke er sikker på vi er enige om.

Det er vi enig om nu – jeg må indrømme at jeg lige er blevet klogere – tak.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 00:09

jjam:
Det er vi enig om nu

Selvtak. Sætter pris på at du er "stædig". Det stiller også flere krav om at selv at blive bedre til at svare og ikke mindst begrunde svar!Yes

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)