Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil det fungere og vil du bruge det?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer,

Sidder og er i gang med et projekt som jeg finder meget spændende, især fordi jeg selv går meget op i de ting som projektet går ud på.

Ideen er den at jeg har lavet en hjemmeside, hvor man som virksomhed kan finde andre virksomheder som tilbyder forskellige markedsføringsprodukter. Altså en form for en hjemmeside hvor man kan finde sine nye leverandører!

Som bruger (virksomhed) går du ind og søger efter virksomheder som kan tilbyde dig tryk på tøj, hvis det fx er det du har brug for. Her vil der så dukke virksomheder op som kan dette og du kan nu se en virksomhedsbeskrivelse, en "videosnas" af hvordan virksoheden er og evt. dens produkter. Desuden vil der også være lagt billeder ud af virksomheden og produkterne.

Som bruger vælger man den/de virksomheder som man gerne vil have tilbud fra og krydser dem af. Derefter udfylder man en formular md ens specifikationer og sender det til de udvalgte firmaer. Man modtager et tilbud og kan så vælge hviket et man vil have!

Synes i det lyder som en god ide og tror i at virksomheder ville betale for at få en profil på sådan en hjemmeside?

Hvordan der skal betales kan enten være at man kun betaler for de opgaver man får (man betaler så for at få kundens kontaktoplysninger) og den anden er at man betaler et årligt beløb.

Det kan jo være et problem for en virksomhed at finde nye leverandører og så tager man bare det hurtigste og bedste man lige finder, fordi man ikke har tid til at undersøge markedet!

Altid en ny ide!

Fra København S
Tilmeldt 10. May 09
Skrevet kl. 12:21

Bump! 30 visninger og intet svar :)

Håber nogen vil komme med til ris og ros, da jeg allerede er i gang med projektet og gerne vil vide hvor meget jeg egentlig skal satse på dem, om det er et projekt i mener der vil holde!

Altid en ny ide!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 271
Fra  www.milledille.dk Skrevet kl. 12:27

Hej

Jeg tror desværre ikke folk vil betale særligt meget for det, for normalt søger man vel bare på google, hvis man leder efter noget bestemt. Men hvis siden bliver stor, kan det godt være med tiden, at folk vil betale for det.

Mist ikke helt håbet - kreative ideer er altid godt. :-)

Venlig hilsen

Louise Berg

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:28

Ideen er såment fin nok, men er der allerede nu flere der tilbyder tilsvarende koncepter eller i det mindste koncepter målrettet speciffikke brancher.

Om der er nogen som vil betale for at få deres profil på en side. Jo formentligt.

Om jeg selv som kunde der eftersøger et tilbud vil betale for det så nej - så vil dgs, google og måske endda Amino være mine venner....

Fra København S
Tilmeldt 10. May 09
Skrevet kl. 14:05

Netop, sider som byggetilbud.dk og sikkerbyg.dk gør på samme måde, hvor virksomhederne betaler for at være på siden.. Og her er det virksomheder og privat personer som får tilbud igennem sådanne sider, fordi de ikke gider ringe eller skrive rundt til flere forskellige!

Så hvorfor skulle virksomheder som leder efter forskellige markedsføringsprodukter, gå på google, dgs og krak, når det hele findes på en hjemmeside, hvor man endda kan se hvad virksomheden kan tilbyde, hvordan produkterne ser ud og bedømmelser fra andre brugere?

Altid en ny ide!

Fra København S
Tilmeldt 10. May 09
Skrevet kl. 16:48

Altid en ny ide!

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:53

Konceptet findes i mange variationer som byggetilbud.dk - sikkerbyg.dk - flyttetilbud.dk og mm..

Tror det kræver en hel del markedsføring med at få det igang, men håber da det bedste hvis du går igang..

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:55

Miloz:

Netop, sider som byggetilbud.dk og sikkerbyg.dk gør på samme måde, hvor virksomhederne betaler for at være på siden.. Og her er det virksomheder og privat personer som får tilbud igennem sådanne sider, fordi de ikke gider ringe eller skrive rundt til flere forskellige!

Så hvorfor skulle virksomheder som leder efter forskellige markedsføringsprodukter, gå på google, dgs og krak, når det hele findes på en hjemmeside, hvor man endda kan se hvad virksomheden kan tilbyde, hvordan produkterne ser ud og bedømmelser fra andre brugere?

Tror ik lige du skal sammenligne din ide med byggebranchen. De nævnte sider har succes fordi de skiller nogle af de sorte får fra i byggebranchen, som kan være svær at gennemskue. Derfor har de en bæredygtig platform, og fordi kundegrundlaget er enormt.

Desuden har du fokus mod virksomheder kun, og der findes et hav af leverandører og kataloger der allerede dækker området, samt dgs, krak, google og amino, som supplementer...

Fra København S
Tilmeldt 10. May 09
Skrevet kl. 16:57

Netop det findes, men ikke indenfor makedsføringsprodukter..

Der hvor jeg arbejder, der gider vi ikke finde nye levrandører fordi det tager alt for lang tid, med møder og finde ud af hvad de egentlig kan lave samt tilbud.. Derfor det ville være fedt som virksomhed, at hvis man skal have en hjemmeside, så går man bare ind og finder de virksomheder som kan klare det og sender dem opgaven, så kommer de tilbage med tilbuddet.. Så behøver man ikke rode rundt på google, men bare gå et sted hen..

Altid en ny ide!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)