Hej Amino'er !! Jeg har i en længere periode gået og udtænkt en idé, som jeg er ret sikker på kunne være til stor gavn verden over, her er tale om en forbedring af et værktøj, som bliver brugt i million tal verden over hver eneste dag. Nærmere præciseret drejer det sig om en ergonomisk forbedring af et værktøj, som er i forvejen er meget uergonomisk og så tit skaber skader / slitage hos mange håndværkere...jeg har ALDRIG set en lign. eller noget tæt på endda, så er 99% sikker på den aldrig er udviklet... Nu kunne jeg så godt tænke mig lidt viden om hvordan jeg griber det hele an. Jeg har tænkt mig at fremstille en form for prototype af værktøjet. Den skal laves i plast og selve prototypen kan jeg evt. få "3D printet" i plast, men en evt. støbeform koster jo kassen, men her er tale om et værktøj som vil kunne sælges i million tal på verdens plan, hvis alt går vel og hvis det bliver ordentligt produceret, så det er vel en idé man "sælger" til en stor producent og så får en form for betaling + royalties eller hvordan...?? Hvordan griber jeg det hele an...?? Gerne helt fra min idé inde i hovedet og så til evt. slut forhandlinger med en producent... ;o) Mit umiddelbare gæt ville være: * Lave en prototype + dokumentation (kender en civilingeniør, som kan 3D tegne og lave dok.) * Søge patent Et års tid efter... :o( * Forhandling med div. store producenter i europa, samt resten af verden...det kan man vel også gøre før, hvis man får underskrevet en hemmelighedsholdelsesaftale eller hvordan...
Skriv endelig med al nyttig viden, så jeg kan komme igang med mit projekt !! :o) På forhånd mange tak! |
Hej,
Tag et kig på http://opfind.nu/ (en del af Teknologisk)
Her finder du en masse brugbar information.
mvh
Jan